Pytanie na temat oleju do Mk2

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » śr mar 01, 2006 00:21

Ja śmigam na mobilu minerałku i klekot klekoce całkiem niezle.Jak go przywiozłem z niemiec i miałem zrobić pierwszą wymiane to jakoś wybrałem mobila.I jest o.k.W mrozy pali,oleju za bardzo nie bierze.Co mi więcej trzeba?

[ Dodano: Wto Lut 28, 2006 23:24 ]
KamilW pisze:Moze mi to ktos jakos po ludzku wytlumaczyc co oznacza 10W60?
Prosze bardzo:
http://www.autokacik.pl/oleje/oleje.html



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » śr mar 01, 2006 00:43

Bardzo dziekuje za wszelkie wyjasnienia bongo. Link jest bardzo uzyteczny i bardzo mi pomogl, i utwierdzil mnie w moim wyborze, tabelka porownawcza daje duzo do myslenia, ale jedno z niej wynika na pewno, wybrany przezemnie Castrol nalezy do scislej czolowki olejow. Jestem bardzo ciekaw jak moj silnik na niego zareaguje, a jak tylko go wleje to podziele sie z wami opiniami na jego temat... A tak sie zastanawiam w specyfikacji oleju jest podana lepkosc w temp 40 i 100 st, podana jest ona w mm^2/s, jestem ciekaw co oznacza ta wartosc? dla tego Castrola wynosza one 22,5 dla 100 i 154,5 dla 40 st C i sa prawie 2 razy wyzsze niz dla innych olejow syntetycznych. Wie ktos co to znaczy bo mam pewne przypuszczenia tylko nie wiem czy sa one sluszne



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » śr mar 01, 2006 13:56

W uproszczeniu to znaczy ile oleju wypłynie z naczynia w określonym czasie przy określonej temperaturze. LINK do urządzeń i opisu pomiaru lepkości kinematycznej.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » śr mar 01, 2006 18:12

Dziekuje ci bardzo za wyjasnienie. Mialem dzisiaj torche szczescia i na wykladzie z Podstaw Konstrukcji Maszyn Pan profesor wytlumaczyl mi dokladnie o co chodzi z ta lepkoscia kinematyczna. I juz teraz wiem ze moj wybor czyli Castrol RS 10W60 byl bledny poniewaz ten olej jest przystosowany do przenoszenia duzych obciazen wiec jest olejem bardzo gestym i bedzie stawial duzy opor. ( a nie tak jak myslalem wczesniej mniejszy) I faktycznie nie ma sensu stosowac go w moim samochodzie. Takze przepraszam za moja upartosc mam nadzieje ze nikt sie nie pogniewal :kwiat: I zaczynam sie rozgladac za innym olejem (ale jednak syntetykiem)



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » śr mar 01, 2006 19:09

KamilW pisze:mam nadzieje ze nikt sie nie pogniewal
No skąd :grin: Zawsze przyjemnie jest pogadać z kimś inteligentnym.Powodzenia w szukaniu oleum :bigok:
P.S.Dzięki za punkciki :bigok:



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » śr mar 01, 2006 19:19

Troche dziwne te wnioski bo W60 jest bardziej żadki od W40. Im wyższa liczba po W tym olej jest żadszy, im mniejsza tym gęściejszy.Zobacz na karte charakterystyki tych dwóch identycznych olei różnicąych się tylo lepkością
GTX Magnatec 5W-40
GTX Magnatec 5W-30
Olej z większą liczbą po W ma mniejszą lepkość kinematyczną i mniejszą gęstość.

ps. Dzięki za punkcika :smoke:
Ostatnio zmieniony śr mar 01, 2006 19:30 przez Pinhead, łącznie zmieniany 2 razy.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » śr mar 01, 2006 19:26

nie ma sprawy. Zawsze do uslug :) a co do oleju to znowu startuje od zera wiec mam prosbe: 3 marki : MOBIL, ELF, CASTROL ktora byscie wybrali?

[ Dodano: Sro Mar 01, 2006 18:32 ]
no wlasnie ze tak nie jest. Liczba po w oznacza temperature otoczenia w ktorej olej moze byc uzytkowany, a jak wiadomo olej wraz ze wzrostem temperatury rzadnie, wiec zeby utrzymac swoja gestosc w wyzszej temperaturze olej W60 musi byc bardziej gesty w temp otoczenia niz olej W40.



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » śr mar 01, 2006 19:37

Też mi się tak na logike wydawało ale fakty mówią same za siebie. Wystarczy przepatrzeć karty charakterystyki kilku takich samych olejów o różnych oznaczeniach po W.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » śr mar 01, 2006 19:45

Kamil looknij jeszcze tutaj



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » śr mar 01, 2006 19:56

Wlasnie patrzzylem w te karty i 40 ma wieksza gestosc niz 30. Zreszta looknij na ten link co bongo podeslal. Bardzo dobrze jest to tam omowione. Juz powoli wszystko mi sie klaruje



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » śr mar 01, 2006 21:47

5W40 według karty ma gęstość 850kg/m3 a 5W30 ma 853kg/m3.
Lepkość w mm2/s ma wyższą 5W40 (14mm przy 100C) od 5W30 (9,8mm). Kwestia tylko czy chodzi tutaj o ilość oleju która wylała się z naczynia czyli im więcej tym jest bardziej żadki czy ile pozostało czyli im więcej tym bardziej gęsty :kac:


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » śr mar 01, 2006 23:45

Tzn ze im wyzsza ta liczba tym wieksza sile trzeba przylozyc seby przekrojowi oleju nadac ruch laminarny czyli po polsku ze im wieksza lepkosc tym olej trudniej jest przesunac dwie oddzielone nim czesci wsgledem siebie. Czyli z jednej strony lepiej bo moze przeniesc wieksze obciazenie a z drugiej gorzej bo zwieksza opory w silniku. Ile to sie czlowiek dowie na studiach :)



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » śr mar 01, 2006 23:48

KamilW pisze:Ile to sie czlowiek dowie na studiach
Tylko uważaj żebyś jakiego perpetum mobile nie zrobił :bigok:



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » czw mar 02, 2006 00:11

no caly czas sie staram :) ale sprawa olejow naprawde mnie wciagla...

[ Dodano: Sob Mar 04, 2006 14:44 ]
Witam ponownie wszystkich w tym temacie... po wielu waszych radach, moich przemysleniach zdecydowalem sie w koncu na Castrola GTX Magnatec... i tu moje pytanie. Dostalem w norauto ciekawa oferte: 4 l oleju + filtr za 135zl (chodzi o 5W40 syntetyk) tyle ze lany z beczki... czy warto w niego inwestowac?? czy ktos z was kupowal olej z beczki i jakie sa wrazenia... nie chce po prostu zostac nabity w butelke... prosze o pomoc



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości