Problem z turbosprężarką

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Air Evolution
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn wrz 21, 2009 19:02
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Problem z turbosprężarką

Post autor: Air Evolution » pn gru 07, 2009 14:15

Witam
wczoraj mialem taką sytuacje o której nawet nie słyszałem O.o
Jechałem na 3 biegiu za traktorem, redukcja na 2 bieg, rozpoczynam manewr wyprzedzania i przy niecałe 3tys obrotów coś wybuchło.. tak jakby rozerwalo puszke pod ciśnieniem.. silnik zaczął sie dusić/dlawić a za mną olbrzymia czarna chmura... a na asfalcie została duuuuża plama a raczej duza ilość sadzy. zjechałem na pobocze, bardzo smierdziało sadzą.

jakiś tydzien temu wysłuchałem ze gdzies jest nieszczelny układ wydechowy... czy to może miec coś wspólnego?
Ostatnio zmieniony pn gru 14, 2009 16:51 przez Air Evolution, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images42.fotosik.pl/116/025b23adb0f8b66c.jpeg[/img][/url][url=http://www.fotosik.pl][img]http://images44.fotosik.pl/204/cd1ef51ed64421f7.jpg[/img][/url]
VW GOLF MK IV TDI POWER

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » pn gru 07, 2009 16:59

Sprawdź czy wąż idący od turbo przez IC do kolektora dolotowego nie strzelił.Spowodowane jest to tym że przepływomierz odczytuje ile powietrza zostało zassane i na tej podstawie dobierane są pozostałe parametry pracy np. dawka paliwa, jeśli powietrze ucieka przed kolektorem jest go mniej niż odczytał to przepływomierz. Efekt to utrata mocy, kopcenie, czasem słychać świst sprężarki
Ostatnio zmieniony pn gru 07, 2009 17:02 przez kwietek, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Air Evolution
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn wrz 21, 2009 19:02
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Air Evolution » pn gru 07, 2009 20:33

ok, wielkie dzięki za odpowiedź. Jeszcze dzisiaj to sprawdze

[ Dodano: 07 Gru 2009 19:55 ]
jeszcze tego nie sprawdzilem ale tak teraz mysle ze jak potem jechalem do auto mialo normalną moc. a druga sprawa, skąd by sie wzielo tyle sadzy jakby wąż od turba strzelił?


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images42.fotosik.pl/116/025b23adb0f8b66c.jpeg[/img][/url][url=http://www.fotosik.pl][img]http://images44.fotosik.pl/204/cd1ef51ed64421f7.jpg[/img][/url]
VW GOLF MK IV TDI POWER

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » pn gru 07, 2009 22:20

zawsze się odrobina sadzy odkłada jak dodasz ostro gazu są to niewielkie ilości ale zbiera się przez lata. Jak strzeli wąż parametry spalania całkowicie się zmieniają więc powstają jej ogromne ilości, i porywają cząsteczki które osiadły w rurze.



Awatar użytkownika
Air Evolution
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn wrz 21, 2009 19:02
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Air Evolution » śr gru 09, 2009 13:22

wjechałem autem na kanał... wydech przepuszcza w jednym miejscu ale to jest tak mala dziurka ze nie moglo to chyba spowodowac takiego czegos a tym bardziej chyba by nie wylecialo tyle sadzy.
wąż od turba jest cały - sprawdzilem dokładnie.

zauważylem za to inną rzecz.. auto bardziej kopci, bardziej smierdzi spalinami z tlumika i co najgorsze.. tak jak auto nigdy nie bralo oleju tak teraz ilość oleju spadla bardzo poniżej minimum. olej srednio sprawdzam co miesiąc i zawsze byla taka sama ilość. Tak sie zlozylo ze na kilka dni przed tym zdarzeniem sprawdzalem olej i byl w normie - tak jak zawsze. a dzisiaj sprawdzilem i jest go duuuzo mniej - ponizej minimum :/ wiec teraz ide do sklepu po litr oleju. doleje do normy i sprawdze czy będzie ubywac.
Czy po tym co napisałem nasuwają sie jakies inne wnioski niż strzelony wąż od turba?

[ Dodano: 09 Gru 2009 13:34 ]
z tym kopceniem sie pomyliłem, auto kopci tylo troche na zimnym silniku a jak sie troche zagrzeje to juz ani troche dymka nie pusci - jest tak jak było przed tym zdarzeniem.
dolałem oleju, potem przejade sie jakies 30km i potem znowu sprawdze olej, czy go czasem nie ubyło.
Spadku mocy ani dziwnej pracy silnika nie zauwazylem po tym zdarzeniu.
Jest taka mozliwosc ze którys tłumik w srodku sie ,,rozleciał" i z tego powodu wylecialy wszystkie osady które zostaly na drodze? na zawnątrz ukadu wydechowego jest tylko jedna mam dziurka (zaraz za katalizatorem) o srednicy 2 moze 3 mm


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images42.fotosik.pl/116/025b23adb0f8b66c.jpeg[/img][/url][url=http://www.fotosik.pl][img]http://images44.fotosik.pl/204/cd1ef51ed64421f7.jpg[/img][/url]
VW GOLF MK IV TDI POWER

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » śr gru 09, 2009 21:20

To co napisałeś w pierwszej części też wskazuje na turbo więc teraz spróbujmy je wykluczyć: zdejmij wąż od turba do intercoolera i sprawdź czy nie ma w nim oleju. Jeśli są tylko śladowe ilości wszystko jest ok i turbo odpada, jeśli zaś jest go na tyle że skapuje mamy potwierdzenie.
Air Evolution pisze:tórys tłumik w srodku sie ,,rozleciał" i z tego powodu wylecialy wszystkie osady które zostaly na drodze
Tu nie jestem pewien, ale sądzę że jest to możliwe, może niekoniecznie tłumik się rozleciał ale że coś podziało się w wydechu.



Awatar użytkownika
Air Evolution
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn wrz 21, 2009 19:02
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Air Evolution » śr gru 09, 2009 23:03

kwietek, ja nie wiem jak Ci sie odwdzięcze za te wszystkie posty :) - jedyny który coś pisze w tym temacie :)

Jutro sprawdze ilość oleju w tym wężu i ilość oleju w silniku czy go nie ubyło.
teraz wróciłem z 20km trasy i zauważyłem następujące rzeczy:
1. z początku wydawalo mi sie że auto nie stracilo mocy ale teraz wydaje mi sie ze auto nie ma charakterystycznego kopa w okolicach 2tys obrotów - albo jestem teraz przewrażliwiony. Poza tą jedną rzeczą wydaje mi sie że wszystko jest ok z mocą.
2. kiedy auto stoi na wolnych obrotach nic nie słysze, a kiedy troszke przygazuje (doslownie troszke) to wydaje mi się ze gdzieś słysze uciekające powietrze. Może jednak ten wąż gdzieś przepuszcza.. jutro jeszcze raz to sprawdze


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images42.fotosik.pl/116/025b23adb0f8b66c.jpeg[/img][/url][url=http://www.fotosik.pl][img]http://images44.fotosik.pl/204/cd1ef51ed64421f7.jpg[/img][/url]
VW GOLF MK IV TDI POWER

Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » śr gru 09, 2009 23:26

Air Evolution pisze:2. kiedy auto stoi na wolnych obrotach nic nie słysze, a kiedy troszke przygazuje (doslownie troszke) to wydaje mi się ze gdzieś słysze uciekające powietrze. Może jednak ten wąż gdzieś przepuszcza.. jutro jeszcze raz to sprawdze
Węże trzeba ściskać mocno podczas oględzin żeby zauważyć że są dziurawe. Ja stawiam na intercooler dziurawy oglądałeś go dobrze? Pewnie gdzieś przy króćcach pod węże strzelił. Sprawdź to.

[ Dodano: Sro Gru 09, 2009 22:27 ]
A i jeszcze jedno, na pewno nie kopci nadmiernie przy przyspieszaniu??? Najlepiej niech ktoś jedzie za Tobą, w świetle lepiej widać zwłaszcza jak się testuje w zimowe popołudnia.


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Air Evolution
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn wrz 21, 2009 19:02
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Air Evolution » czw gru 10, 2009 00:07

sprawdze jutro też intercooler.
rozumiem ze sprawdzanie czy nie kopci przy przyspieszaniu ma sie odbyc na zagrzanym silniku?


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images42.fotosik.pl/116/025b23adb0f8b66c.jpeg[/img][/url][url=http://www.fotosik.pl][img]http://images44.fotosik.pl/204/cd1ef51ed64421f7.jpg[/img][/url]
VW GOLF MK IV TDI POWER

Awatar użytkownika
Kris-THC
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 592
Rejestracja: pt lut 11, 2005 22:00
Lokalizacja: Oława
Auto: Polo 9N Audi A3 8P Golf MK4
Silnik: AHF
Kontakt:

Post autor: Kris-THC » czw gru 10, 2009 00:12

No jak deptać to na rozgrzanym najlepiej.


Moc jest w mieście Łodzi gdzie bieganie psom szkodzi.
V.A.G.-ina way :) VAGina family :) Today, tomorrow, VAGina :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Air Evolution
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn wrz 21, 2009 19:02
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Air Evolution » ndz gru 13, 2009 11:46

no więc tak:
oleju w silniku nie ubyło - przynajmniej narazie. ale silnik napewno bierze olej (o tym napisze później) tylko nie rozumiem czemu jednorazowo tak dużo go wzioł?
wszystkie weże i IC jest szczelne.
niestety w całym układzie (sprawdzalem zaraz za turbem, przed IC za IC i przed kolektorem) jest olej.. dość dużo oleju :/
auto nadmiernie kopci; po zapaleniu silnika przez jakies 15s nic nie kopci a potem juz dosyc sporo dymu wypuszcza.. przy przyspieszaniu tez kopc.. w dodatku czuć z wydechu olejem a nie ropą.. taki czysty ewidętny zapach palonego oleju.

z tego wszystkiego wynika ze stalo sie cos niedobrego z sprężarką :( ale jest jeszcze jedna rzecz: jak jest zapalony silnik i odkrece korek z wlewu oleju to są strazne przedmuchy.. wiadomo ze w dieslu jest duża kompresja ale moim zdaniem za bardzo dmucha z tego wlewu... wiec mogą to też byc pierscienie? w najbliższych dniach pojade do znajomego który mi sprawdzi kompresje w kazdym z cylindrów.. jesli ttam będzie wszystko ok to niestety będzie to turbo :( czyli zaczną sie schody :/


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images42.fotosik.pl/116/025b23adb0f8b66c.jpeg[/img][/url][url=http://www.fotosik.pl][img]http://images44.fotosik.pl/204/cd1ef51ed64421f7.jpg[/img][/url]
VW GOLF MK IV TDI POWER

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » ndz gru 13, 2009 22:30

Spokojnie na pompowtryskach to normalne że jak odkręcisz korek idzie dym. To nie musi oznaczać nic niepokojącego. Z tego co opisujesz wynika że sprężarka nadaje się do kapitalnego remontu albo do wymiany Uszczelnienie jej puściły i plują olej gdzie popadnie czyli do kolektora ssącego i w rurę. Olej mógł się zapalić w rurze i przypuszczalnie z tąd ten strzał (ale tego nie jestem pewien)

[ Dodano: 13 Gru 2009 21:33 ]
Mogły paść nie tylko uszczelniacze, mogły też się zatrzeć łożyska sprężarki co z kolei tłumaczy to że autko jest słabe i kopci.



Awatar użytkownika
Air Evolution
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn wrz 21, 2009 19:02
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Air Evolution » ndz gru 13, 2009 22:43

kwietek pisze:Spokojnie na pompowtryskach to normalne że jak odkręcisz korek idzie dym.
dym nie idzie... ale strasznie powietrze ciśnie. niestety nie mam nikogo w okolicy kto ma mkIII tdi zeby porównac. chociaż jak dla mnie to na 99% jest spręzarka :/ :( ile kosztuje regeneracja turba albo kupno nowej? opłaca sie wogóle w to ładować czy lepiej sprzedać auto?


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images42.fotosik.pl/116/025b23adb0f8b66c.jpeg[/img][/url][url=http://www.fotosik.pl][img]http://images44.fotosik.pl/204/cd1ef51ed64421f7.jpg[/img][/url]
VW GOLF MK IV TDI POWER

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » pn gru 14, 2009 16:43

Koszt regeneracji to od 400zł nawet do 2000zł. Ciężko jest powiedzieć ile konkretnie, ale czasem opłaca się kupić używaną sprężarkę cena to ok 500-1000zł. Oczywiście warto ją przedtem zanieść do specjalisty by ocenił w jakim jest stanie bo cena zakupu nie zawsze ma przełożenie na stan. Czasem kupisz idealną za 400 a czasem złom za np.1000



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 167 gości