Swap układu zasilania

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Tomaso007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: wt paź 14, 2008 18:34
Lokalizacja: Okolice Aleksandrowa Łódzkiego

Swap układu zasilania

Post autor: Tomaso007 » ndz gru 06, 2009 14:47

Witam wszystkich. Jestem tu nowy i niebardzo orientuje sie jeszcze gdzie szukać w tematach odpowiedzi na nurtujące mnie pytania, więc postanowiłem je zadać Wam i liczę na pomoc.
Mianowicie do swojego mk2 1.6 zasilanego gaźnikiem piertburg 2ee wstawiłem motor 1.8 o b.małym przebiegu z audi 80b3.
Musiałem go niestety przymulić :/, ponieważ wtryski miał w korektorze ssącym(silnik był z audi, która była na mechanicznym wtrysku i wtryski były w korektorze ssącym) i tym samym miał inne gniazda w głowicy (większe-elipsowate) niż w silniku 1,8 zasilanym monowtryskiem a to żeby zamontować gaźnik (Piertburg 2EE - najgorszy ponoć jaki jest w vw) musiałem zmienić głowice od 1,6 pod korektor do gaźnika, która jest taka sama jak w 1,8 8v. Spytałem sie kilku kolegów co tu zrobić aby chodził mi na mechanicznym to powiedzieli mi, że istalacja w b3 jest inna niż w vw i ponoć nie opyla sie tego robić.. :/ Nie wiem.... Narazie póki co mam go na gaźniku Piertburga i mając głowicę od audi (ponoć umożliwi mi to założenie elektronicznego wtrysku co da ok.110kmh.) można coś pokombinować.
teraz pytania do Was...
Jak uważacie co można zrobić aby osiągnąć sporą moc jak na 1.8 (jaki układ zasilania zastosować) żeby to wszystko mi pracowało bezawaryjnie i zeby jeszcze na gazie nic się nie działo złego. Co polecacie w moim przypadku, jednopunkt czy pełny, elektroniczny wtrysk...?
Pomocy!!
Ostatnio zmieniony ndz gru 06, 2009 14:50 przez Tomaso007, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz gru 06, 2009 15:27

po pierwsze dowiedzsię jaka to głowica, ponieważ wersje mocniejsze z mk2 (na wtrysku Digifanta PB, PF) miały większe zawory, co za tym idzie głowice nie sa takie same


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Tomaso007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: wt paź 14, 2008 18:34
Lokalizacja: Okolice Aleksandrowa Łódzkiego

Post autor: Tomaso007 » ndz gru 06, 2009 22:54

obie głowice z audi i tą którą wstawiłem mają tą samą średnicę zaworów :) Tyle, że w głowicy od audi są większe kanały dolotowe ze względu na umieszczone w korektorze ssącym wtryski :)

chciałbym się dowiedzieć co mogę teraz zrobić aby mieć możliwie największą moc tego silnika a przy tym żeby nie był awaryjny układ zasilania i żeby to ładnie chodziło na gazie jak i na benzynie...? Co robić??? Jaki rodzaj układu zasilania zastosować i jakie czynności w związku z tym miałbym uczynić..?? pomocy!!!
Ostatnio zmieniony ndz gru 06, 2009 22:57 przez Tomaso007, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz gru 06, 2009 23:07

rodzaj zasilania ma niewleki wpływ na moc, tu liczy się kupa innych rzeczy choćby ta średnica zaworów, ale to już temat na dział speed czy inne forum tuningowe. Jeśli nie planyujesz daleko idących przeróbek które pochłoną napewno więcej niż swap na gotowy mocniejszy silnik, to załóż do silnika coś co przyniesie najmniej problemów i wydatków, najlepiej to co było przy tej głowicy co masz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Tomaso007
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: wt paź 14, 2008 18:34
Lokalizacja: Okolice Aleksandrowa Łódzkiego

Post autor: Tomaso007 » ndz gru 06, 2009 23:57

Paweł Marek pisze:rodzaj zasilania ma niewleki wpływ na moc,
Nie wydaje mi się, gdyż audi na mechanicznym wtrysku z silnikiem 1.8 ma 115kmh, ten sam silnik 1.8 w mk3 na monowtrysku ma 90 kmh, a 1,6 w mk2 na gaźniku ma 75kmh - w mojej sytuacji jest 1.8 na gaźniku pierburga 2EE czyli szacuje gdzieś ze względu na większą pojemność jakieś 80 - 85 kmh. Chodzi tu o średnicę przepustnic. Na gaźniku są dwie małe, więc powietrza dostaje stosunkowo mało i nie rozwija pełnej mocy. Dlatego zastanawiam się nad elektronicznym wtrysku z seata toledo 1(z wersji 2.0 8v GT) lub monowtryskiem i nie wiem co wybrać (co lepsze) i co krok po kroku mając już części mam robić. Słyszałem, że w przypadku elektronicznego wtrysku lub monowtrysku kwestią swapu jest przepięcie wiązek i komputera, bo ponoć wszystko pasuje.... Co robić??? Konkrety proszę... :) Ile mozna dać za całą wiązke z monowtryskiem i pompą a ile za cały pełny elektroniczny wtrysk???
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony wt mar 02, 2010 23:02 przez Tomaso007, łącznie zmieniany 3 razy.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 77 gości