Problem z elektryką

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
WojaSdst
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: czw wrz 03, 2009 16:59
Lokalizacja: Strzelin

Problem z elektryką

Post autor: WojaSdst » wt lis 10, 2009 17:49

Mam taki problem z moim Golfem II, a mianowicie:
Często jest tak, że po nocy pada akumulator (wymieniowy niedawno na nowy), odpali na popych i wszystko gra. Potem po odpaleniu chodzi normalnie, przejadę kawałek i cała elektryka przygasa i auto gaśnie, przy próbie ponownego odpalenia rozrusznik nie reaguje. Odpalam znów na popych i jedzie normalnie. Wszystkim tym objawom towarzyszy dźwięk cylindrów, raz słychać wszystkie a raz tylko 3 i czuć różnicę w jeździe. I stąd moje pytanie: czy to może być wina świec i kabli? i czy te problemy są ze sobą powiązane?



motoreq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 21:22
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: motoreq » wt lis 10, 2009 18:11

Świece i kable WN to obwód wysokiego napięcia a Ty masz ewidentnie problem z niskim napięciem 12V. Wygląda to na problemy z łądowaniem. Na początek przeczyść klemy na akumulatorze, przykręć je dobrze i sprawdź miernikiem jakie jest napięcie ładowania na wolnych obrotach i na wysokich. Wystarczy miernik za 15zł z marketu. Pomiar rób pod obciążeniem /na włączonych światłąch/. I podaj wyniki. Może być coś z regulatorem napięcia albo alternatorem ale na początek podstawowe pomiary.



Awatar użytkownika
niko02
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: pn mar 30, 2009 22:31
Lokalizacja: Sadówka
Kontakt:

pomiar

Post autor: niko02 » śr lis 11, 2009 00:20

Bez pomiaru można to sprawdzić w inny sposób. jeżeli regulator padł, to ładuje jak chce :), powinien w granicach 14,4 i ani grosza więcej, a jeżeli faktycznie padł to może ładować od 12 z groszem do 18 lub więcej... objaw widoczny to przygasające i rozjaśniające się światła zgodnie z rosnącymi obrotami.
U mnie tak było i spalił mi skurkowaniec żarówki i przeciwmgielne.
Rozumiem, że nie pali, bo słaby aku, czyli nie naładowany, więc to może być jedna z przyczyn ale pwenie jest ich więcej, o których jeszcze nie wiem :)


Oceńcie to ...
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=440080&p=5298815#p5298815

Awatar użytkownika
WojaSdst
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: czw wrz 03, 2009 16:59
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: WojaSdst » ndz gru 06, 2009 11:19

Dobra kable wysokiego napięcia i świece wymienione, ale akumulator dalej pada po zimnej nocy. I są objawy padniętego regulatora napięcia(rozjaśniają się światła przy większych obrotach, palą się żarówki ) wiec muszę go wymienić. Teraz mi powiedzcie gdzie można go kupić jak najtaniej ;Dy
Do tego jest jeszcze problem z kierunkowskazami i światłami awaryjnymi. Od jakiegoś czasu robiło mi spięcie przy włączaniu kierunku, ale po włączeniu i wyłączeniu świateł awaryjnych spięcie znikało. wymieniłem przycisk od awaryjnych wraz z włącznikiem kierunków, problem na jakiś czas zniknął, lecz dzisiaj powrócił, i już teraz nie przestaje robić spięcia, kierunki w ogole nie reagują. Poradzicie coś?
Ostatnio zmieniony ndz gru 06, 2009 11:59 przez WojaSdst, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
niko02
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: pn mar 30, 2009 22:31
Lokalizacja: Sadówka
Kontakt:

na allegro wpiszesz, to Ci wyskoczą

Post autor: niko02 » ndz gru 06, 2009 12:01

na allegro wpiszesz, to Ci wyskoczą, są po 15 zł ale słyszałem, że wytrzymują 2 miesiące i znowy wymiana.
Dobry regulator z 70 zł, lepiej kup sobie taki, po jak kupisz słaby, to znowy padnie i tym razem Ci rozwali akumulator, jak już tego nie zrobił. a po co masz wydawać następne 200 zł przed świętami??
Kup lepszy i śpij spokojnie, takie moje zdanie.


Oceńcie to ...
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=440080&p=5298815#p5298815

Awatar użytkownika
edzio
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3937
Rejestracja: pt cze 27, 2008 01:00

Post autor: edzio » ndz gru 06, 2009 12:10

WojaSdst pisze: I są objawy padniętego regulatora napięcia(rozjaśniają się światła przy większych obrotach, palą się żarówki ) wiec muszę go wymienić
przy takich objawch to i akumlator mógł się wykończyc lub tylko wygotowało z niego wodę.



Awatar użytkownika
WojaSdst
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: czw wrz 03, 2009 16:59
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: WojaSdst » ndz gru 06, 2009 12:18

a co z tymi kierunkowskazami??

[ Dodano: 06 Gru 2009 11:19 ]
edzio pisze:
WojaSdst pisze: I są objawy padniętego regulatora napięcia(rozjaśniają się światła przy większych obrotach, palą się żarówki ) wiec muszę go wymienić
przy takich objawch to i akumlator mógł się wykończyc lub tylko wygotowało z niego wodę.
po lekkim dodaniu gazu, światła się rozjaśniają i wtedy juz wszystko gra.



VW Golf II
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:38
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: VW Golf II » ndz gru 06, 2009 16:24

WojaSdst pisze:a co z tymi kierunkowskazami??

[ Dodano: 06 Gru 2009 11:19 ]
edzio pisze:
WojaSdst pisze: I są objawy padniętego regulatora napięcia(rozjaśniają się światła przy większych obrotach, palą się żarówki ) wiec muszę go wymienić
przy takich objawch to i akumlator mógł się wykończyc lub tylko wygotowało z niego wodę.
po lekkim dodaniu gazu, światła się rozjaśniają i wtedy juz wszystko gra.
regulator albo pierscienie slizgowe albo to i to.
Ostatnio zmieniony ndz gru 06, 2009 16:26 przez VW Golf II, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
WojaSdst
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: czw wrz 03, 2009 16:59
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: WojaSdst » ndz gru 06, 2009 22:28

Byłem u znajomego mechanika, powiedział, że to nie regulator, tylko aku poprostu jest padnięty, a co do kierunkowskazów, to przerywacz.



Awatar użytkownika
niko02
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: pn mar 30, 2009 22:31
Lokalizacja: Sadówka
Kontakt:

Zmierz

Post autor: niko02 » ndz gru 06, 2009 23:42

Prosta sprawa, weź miernik, ustaw na DC zakres do 20 V i zmierz, czarny do obudowy, czerowny Czerwonego śruba 13 i będziesz wiedział ile ładuje, zmierz przy włączonych światłach i dmuchawie, powinno być około 14,4 jak jest więcej lub mniej -/+ 0,75, to nie ładuje, tak, jak powinno i aku będzie narażone.

Jeżeli masz nowe i nie nadużywasz audio, to powinno 3 lata wytrzymać, jak nic, chyba, że go już altek rozwalił.

[ Dodano: 06 Gru 2009 22:43 ]
Jeżeli ktoś z nas Ci pomógł, to daj znać,


Oceńcie to ...
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=440080&p=5298815#p5298815

Awatar użytkownika
WojaSdst
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 47
Rejestracja: czw wrz 03, 2009 16:59
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: WojaSdst » pn gru 07, 2009 20:53

Jak na razie wymieniłem przerywacz, z kierunkowskazami jest spokój. Naładowałem porządnie akumulator i zobaczymy jak się będzie zachowywał. W przyszłości planuję wymienić cały alternator, ale to już jak na prawdę będzie źle. Póki co jest ok. Dzięki za odpowiedzi.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 313 gości