zapłon w 2e

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
walus501
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: ndz lis 29, 2009 18:56
Lokalizacja: LKR

zapłon w 2e

Post autor: walus501 » ndz gru 06, 2009 11:30

Witam
jakiś miesiąc temu ustawiany miałem w silniku 2e zapłon. było ok ale okazało się ze mam uszkodzony czujnik temp.
wymieniłem go i wydaje mi się jakoś mulasto idzie :blush:
mógł się przestawić zapłon po wymianie tego czujnika?


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/373623.html][img]http://images.spritmonitor.de/373623.png[/img][/url]
http://images47.fotosik.pl/230/10c80806a4e7bbeb.jpg

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz gru 06, 2009 12:27

Jeśli jesteś pewien czujnika że masz dobry a nie jakąś podróbę za 20 zeta to sprawdź ten zapłon. Ma być na cienki znak na kole zamachowym przy obrotach JAŁOWYCH. Podkreślam to bo wiele serwisówek powtarza że ma być przy 2250 obrotów a to się tyczy wtrysku Digifant z Mk2.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
walus501
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: ndz lis 29, 2009 18:56
Lokalizacja: LKR

Post autor: walus501 » ndz gru 06, 2009 12:47

kupiłem czujnik na szrocie bo zaczął mi mulasto iść. wymieniłem nie było różnicy i jeździłem na nim.
pojechałem ustawić zapłon na tym kupionym ze szrotu i gość mi wziął podłączył pod kompa i wyszedł błąd tego czujnika. nie dało się błędu usunąć bo powracał. no to założyłem ten co był (oryginał) i już żadnych błędów nie było :bigok:
ale nadal mulasto idzie.
czyli mogło by to się dziać ze po ustawieniu zapłonu zepsuty czujnik mi go przestawił a później jak załozyłem dobry nie powrócił do dobrych ustawień??


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/373623.html][img]http://images.spritmonitor.de/373623.png[/img][/url]
http://images47.fotosik.pl/230/10c80806a4e7bbeb.jpg

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz gru 06, 2009 12:52

Jeśli masz dobry czujnik to tylko ustaw zapłon. Sterownik twojego silnika nie modufikuje ustawień na stałe, zapamiętuje błędy ale jak zakładasz cokolwiek nowego w miejsce zepsutego to ma działać bez kasowania błędów adaptacji itp.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
walus501
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: ndz lis 29, 2009 18:56
Lokalizacja: LKR

Post autor: walus501 » ndz gru 06, 2009 13:09

ale jak zapłon był kręcony to on juz nie wróci do takiej konfiguracji w jakiej powinien być?


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/373623.html][img]http://images.spritmonitor.de/373623.png[/img][/url]
http://images47.fotosik.pl/230/10c80806a4e7bbeb.jpg

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz gru 06, 2009 13:14

oczywiście że nie. Lampa stroboskopowa, przegazówka silnika powyżej 3000 i ustawianie na znaku na kole na jałowych obrotach.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
walus501
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: ndz lis 29, 2009 18:56
Lokalizacja: LKR

Post autor: walus501 » ndz gru 06, 2009 13:55

widziałem jak mi ustawiali lampą ale nie dokańczali czujnika temperatury i nie gazowali go.
koleś ustawił na wolnych a później gazował i patrzył czy jest dobrze.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/373623.html][img]http://images.spritmonitor.de/373623.png[/img][/url]
http://images47.fotosik.pl/230/10c80806a4e7bbeb.jpg

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz gru 06, 2009 15:30

walus501 pisze: nie dokańczali czujnika temperatury
czego nie robili? Nie odłączali chyba, to dobrze robili. No to powtróka z rozwrywki plus kontrola ustawienia rozrządu. Te dwie rzeczy to na LPG podstawa.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
walus501
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: ndz lis 29, 2009 18:56
Lokalizacja: LKR

Post autor: walus501 » ndz gru 06, 2009 22:30

nom odłączali moj bład.
czyli muszę jechac do typa i niech mi ustawia zapłon a jak nic nie da to rozrząd?


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/373623.html][img]http://images.spritmonitor.de/373623.png[/img][/url]
http://images47.fotosik.pl/230/10c80806a4e7bbeb.jpg

Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » ndz gru 06, 2009 23:01

najpierw sprawdz rozrząd a pózniej zapłon taka kolejność wykluczy dwukrotne ustawienie zapłonu


Obrazek

Awatar użytkownika
walus501
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 147
Rejestracja: ndz lis 29, 2009 18:56
Lokalizacja: LKR

Post autor: walus501 » pn gru 07, 2009 20:10

ile kosztuje -/+ ustawienie zapłonu u Was?
Ostatnio zmieniony pn gru 07, 2009 20:10 przez walus501, łącznie zmieniany 1 raz.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/373623.html][img]http://images.spritmonitor.de/373623.png[/img][/url]
http://images47.fotosik.pl/230/10c80806a4e7bbeb.jpg

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 347 gości