Naped 4x4 w mkI
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Naped 4x4 w mkI
Witam!
Prosze o pomoc, szukam propozycji jak założyć do Golfika mkI stały napęd 4x4. Szukam obecnie silnika 1.8t 5v do tego samochodu i zastanawiam sie czy nie zmienic odrazu ukłądu przeniesienia napędu tylko jak to zrobić zeby to mialo ręce i nogi i nie kosztowało kosmicznych pieniedzy. Czy zmiesciłbym sie w kwocie 30 tys za czesci. Silnik jestem w stanie przezucic sam (no z moim zaprzyjaznionym mechanikiem) ale mysle ze z ukladem przeniesienia napedu moge nie dać rady chyba ze nie jest to aż tak skąplikowane. Szukalem na forum ale nie za bardzo udalo mi sie znalesc nic sensownego. Z gory dziękuje za komentarze.
Prosze o pomoc, szukam propozycji jak założyć do Golfika mkI stały napęd 4x4. Szukam obecnie silnika 1.8t 5v do tego samochodu i zastanawiam sie czy nie zmienic odrazu ukłądu przeniesienia napędu tylko jak to zrobić zeby to mialo ręce i nogi i nie kosztowało kosmicznych pieniedzy. Czy zmiesciłbym sie w kwocie 30 tys za czesci. Silnik jestem w stanie przezucic sam (no z moim zaprzyjaznionym mechanikiem) ale mysle ze z ukladem przeniesienia napedu moge nie dać rady chyba ze nie jest to aż tak skąplikowane. Szukalem na forum ale nie za bardzo udalo mi sie znalesc nic sensownego. Z gory dziękuje za komentarze.
- olozwirski
- 2 SLOW 2 PLAY
- Posty: 1628
- Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
- Lokalizacja: WKZ
Staly napend?
Po pierwsze to jak bedziesz mial tam umieszczony silnik, wzdluznie czy poprzecznie?
Jakby byl wzdluznie to moglbys ewentualnie zastosowac napend quattro z trzema dyframi, ale z tego co wiem to ta opcja odpada ze wzgledu na ulozenie silnika.
Jedyne mi znane samochody z silnikiem ulozonym poprzecznie i ze stalym napendem 4x4 to mitsubishi lancer evo i mazda6 MPS. Znalezienie kompletnego napedu i zaadoptowanie go graniczy z cudem
Pozostaje zatem postarac sie o skrzynie i cala reszte od syncro lacznie z tylna belka z wachaczami, przezezbic podloge zeby sie wal zmiescil, zmniejszyc bagaznik, zalozyc beke z dyfrem i wisko. Trzeba jeszcze dodac ze syncro to nie naped staly i trzeba jeszcze zalozyc szpere z przodu i z tylu. I mozesz sie cieszyc stalym napedem 4x4
Ps. mojej opinii w 30 tys sie spokojnie zmiescisz
Ewentualnie Haldex, ale to juz elektronika....
Po pierwsze to jak bedziesz mial tam umieszczony silnik, wzdluznie czy poprzecznie?
Jakby byl wzdluznie to moglbys ewentualnie zastosowac napend quattro z trzema dyframi, ale z tego co wiem to ta opcja odpada ze wzgledu na ulozenie silnika.
Jedyne mi znane samochody z silnikiem ulozonym poprzecznie i ze stalym napendem 4x4 to mitsubishi lancer evo i mazda6 MPS. Znalezienie kompletnego napedu i zaadoptowanie go graniczy z cudem
Pozostaje zatem postarac sie o skrzynie i cala reszte od syncro lacznie z tylna belka z wachaczami, przezezbic podloge zeby sie wal zmiescil, zmniejszyc bagaznik, zalozyc beke z dyfrem i wisko. Trzeba jeszcze dodac ze syncro to nie naped staly i trzeba jeszcze zalozyc szpere z przodu i z tylu. I mozesz sie cieszyc stalym napedem 4x4
Ps. mojej opinii w 30 tys sie spokojnie zmiescisz
Ewentualnie Haldex, ale to juz elektronika....
Czcesz na to wydać 30 tysięcy??? W traderze poszukaj, ludzie sprzedają golfy IV 4-Motion plus minus za tyle. I masz gotowe taniej łatwiej i lepiej. Ew. Audi A4 Quattro 1.8T jak chcesz mieć bardziej "prawdziwe" 4x4. Za 30 tys to taki domowej roboty golf I nie bedzie mial szans startu do Audi. A jak lubisz mechanike i indywidualne auta to przerobisz to audi albo golfa. Moje doświadczenie uczy że może i syncro na suchy asfalt nic nie daje ale za to na śniegi i lody rewelacja. A ze pirat drogowy nie jestem to jak dla mnie jest OK.
Niby wszystko ładnie i pięknie, ale mierzyłem napęd syncro od mk2 do mk1 jak miałem budę w remoncie. Niby wszystko pasuje ale jest problem w wałem i wydechem. Wydech trzeba puszczać pod podłogą, a nie w tunelu. Wał w tunel z mk1 ledwo się mieści. Tylną belkę od wachaczy idzie zamontować. Troche tył się poszerzy ale to różnica około 15cm ogółem. Jak masz okazje kupić mk2 syncro to nie zastanawiaj się ani chwili. Weźniesz sobie napęd a resztę sprzedasz. Według mnie zmieścisz się w 20000zł.
- olozwirski
- 2 SLOW 2 PLAY
- Posty: 1628
- Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
- Lokalizacja: WKZ
Tu masz linka co i jak.
Dodam do wypowiedzi Taza ze jeszcze musisz pomyslec nad bakiem paliwa.
To jak, bedzie to mk1 syncro?
Dodam do wypowiedzi Taza ze jeszcze musisz pomyslec nad bakiem paliwa.
To jak, bedzie to mk1 syncro?
Dzieki za propozycje. Ja myslalem raczej czy nie dalobysie adoptowac napedu qattro (np. od audi s3). A jak napisałem silnik jest jeszcze nie wstawiony wiec mozna pokombinowac. Samochod ma sluzyc do jezdzenia na szybkie "spacerki" wiec jezeli by trzeba bylo to moge pozbyc sie tylnej kanapy zeby pospawac jakies elementy w razie potrzeby.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 74 gości