problem z podlaczeniem radia

Sprzęt audio do Naszych aut i wszystko co z nim związane.

Moderatorzy: dan124, powalla, VIP

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » sob gru 05, 2009 18:45

W kostce auta nic nie zmieniać, połączyć w kostce radia A4 z A7 i doprowadzić tam stałego plusa, może być z czerwono-białego od samochodu ale wówczas brązowo-czerwony odpiąć z kostki i zaizolować - powinno grać stale - to wersja pierwsza.
A4 na stały plus natomiast A7 to plus z kluczyka - radio będzie sterowane kluczykiem.
Problem jest w tym na jakim kablu jest zasilanie główne tego radyjka, jeśli na A7 to nie można dać to na fabryczny kabelek ze stacyjki (ten w którym jest prąd po wkładaniu kluczyka) a należy pociągnąć nowy od styku 15 czyli czarny w stacyjce.
Przydało by się pomierzyć przepływ prądu na każdym z obu tych kabelków amperomierzem, nawet takim z marketu.
Ostatnio zmieniony sob gru 05, 2009 18:48 przez Zico63b, łącznie zmieniany 2 razy.



bulgar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr lis 18, 2009 22:06
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: bulgar » sob gru 05, 2009 19:29

No walsnie ja podlaczyl;em ze na A4 dalem stale a na A7 z kluczyka (cienki zolto-czerwony) i wtedy radio sie wylaczalo z kluczyikem ale tylko w ciagu 1 minuty i trzymalo pamiec po tym czasie radio juz nie trzymalo pamieci resetowalo sie> Nie rozumiem tylko dlaczego radio trzyma pamiec tylko na chwilke dlazego od razu sie nie resetuje. Natomiast jak na odwrot dam kabelki to wtedy dziala i trzyma pamiec ale sie nie wylacza z kluczykiem ani nie wlacza. I oco chodzi z tym "należy pociągnąć nowy od styku 15 czyli czarny w stacyjce. "
i nie wiem czy dobrze rozumie bo w moim aucie nie ma kostki od auta i kostki od radia mam bezposrednio do radia m nie ma nigdize po drodze drugiej kostki ktora by oddzielala radio oraz instalacji auta bo chyba oto ci chodzi :)
A to co mlody3 powiedizal zebym zrobil nie jest dobrym pomyslem??
Ostatnio zmieniony sob gru 05, 2009 20:23 przez bulgar, łącznie zmieniany 2 razy.



ml0dy3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: sob kwie 18, 2009 19:32
Lokalizacja: b-stok

Post autor: ml0dy3 » sob gru 05, 2009 22:01

W golfie IV nie ma plusa ze stacyjki, jest tylko stały do zasilania radia i drugi stały do PINU 7 czyli od kodu radia, jeżeli dasz stały do czerwonego kable to bedziesz miał podtrzymanie pamięci a jeżeli podłączysz do żółtego prąd od plusa zapalniczki to będziesz miał prąd na włączenia radia po włączeniu stacyjki i nic nie trzeba mierzyć żadnym amperomierzem bedzie działać dobrze na 100%


tel. 537027388
GG: 44952507

bulgar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr lis 18, 2009 22:06
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: bulgar » sob gru 05, 2009 22:34

hmmm ale wedlug mnie w moim aucie jest jednak ze stacyjki ten zolty bo sprawdzalem gdy przekrecilem kluczyk bylo napiecie gdy wylaczylem kluczyk zanikalo zrobilem zdjecie jak orginalnie byly kable polaczone oczywisice jest tam kabel niebieski odlaczony ale on nie jest taki wazny, bo dalej uwazam ze to nic chyba nie da bo nie wiem czy przeczytales to ze radio trzyma pamiec przez krotka chwilke czy napenwo to przez kable czy jednak co innego pozdro
Obrazek



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz gru 06, 2009 00:52

ml0dy3 pisze:W golfie IV nie ma plusa ze stacyjki, jest tylko stały do zasilania radia i drugi stały do PINU 7 czyli od kodu radia, (...) i nic nie trzeba mierzyć żadnym amperomierzem bedzie działać dobrze na 100%
Jest, to kolor żółto-czerwony i jest to plus ze stacyjki właśnie; co ciekawe, widzę że jest zabezpieczony bezpiecznikiem nr 237 10amperów. Można więc testowo go obciążyć nawet zasilaniem.
Na temat radia było mnóstwo postów i tematów. W skrócie radia wymagają zasilania na pinach 4 i 7; to ze w jednym wozie radio działa a w innym już nie - wynika z różnego projektowania samochodów i radioodbiorników. W jednym sprzęcie plus stacyjki jest na 4 a plus stały na 7 (to fabryczny układ VW Golf 4) w innych na odwrót. Na domiar złego, jedno radio na stałym plusie ma tylko mały pobór dla pamięci a inne na stałym plusie ma wszystko (pamięć i zasilanie) a z kluczyka jest tylko mały prąd sterowania. To dlatego pisałem o mierzeniu każdego nieznanego nam radia przed jego podpięciem.
Dlaczego po jakimś czasie dopiero traci pamięć? Bo po tym czasie rozładowuje się kondensator, do tej pory podający "resztkę" prądu dla pamięci.
A także mogło się zdarzyć uszkodzenie konkretnego egzemplarza radyjka :-k
Może więc się zdarzyć konieczność zamiany kabla z pinu 4 z 7, bez ruszania 5. Nigdy nie wolno zrobić tak by pojawiło się stałe napięcie na żółto-czerwonym. W razie, gdy jest niepotrzebny - wyjąć i zabezpieczyć. Powtarzam do znudzenia może ale to ważne.
I już na koniec: gdyby już nic nie pomagało, wypnij z wtyku żółto-czerwony i dobrze go zaizoluj a w jego miejsce wstaw czerwono-biały z 5 - to spowoduje możliwość stałej pracy, bez względu na położenie kluczyka.
Ostatnio zmieniony ndz gru 06, 2009 01:04 przez Zico63b, łącznie zmieniany 2 razy.



bulgar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr lis 18, 2009 22:06
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: bulgar » ndz gru 06, 2009 19:02

he czyli chyba sobie zepsulem radio bo mialem na poczatku podpiete tak radio jak na rysunku tylko 5 wypialem i zabezpieczylem i radio gralo tak jakby na stale podpiete czyli bez kluczyka dzialalo .Dopiero po roku zamienilem zolty z czerwonym bo chcailem zeby sie radio wylaczalo z kluczykiem i zaczely sie problemy ze nie trzyma pamieci . Moze byc to powod ze przez to zepsulem?? bo tak napsiales ze nie wolno podpinac zoltego na stale a wedlug instrukcji stale jest w pin 4 radia i tak mam teraz podpiete w kostce .Wiec co powinnienem zrobic na stale se podlaczyc?? czy da sie naprawaic jakos te raio jeszcze??



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » ndz gru 06, 2009 19:11

bulgar, nie podłączysz tego radyjka żeby działało tak jak chcesz (tak jak było fabryczne). Chyba tylko Blaupunkty da się tak podłączyć. Miałem trzy radia Sony, dwa JVC, dwa Clariony...żadnego nie udało się tak podłączyć...miałem też trzy Blaupunkty i wszystkie trybiły tak jakbym chciał:)
ml0dy3 pisze:W golfie IV nie ma plusa ze stacyjki
skąd taka teoria? Oczywiście, że jest...



bulgar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr lis 18, 2009 22:06
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: bulgar » ndz gru 06, 2009 19:15

aha czyli to ze dziala prawie jak nalezy jakbym chcial tylko nie ntrzyma pamieci to nic sie nie da z tym zrobic?? tzn radio jest sprawne nie jest uszkodzone?? bo nie wiem co robic



Awatar użytkownika
Qto
_
_
Posty: 19379
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 19:14
Lokalizacja: Guadalajara
Auto: MK 4
Silnik: ASZ
Kontakt:

Post autor: Qto » ndz gru 06, 2009 19:23

bulgar pisze:nie ntrzyma pamieci to nic sie nie da z tym zrobic??
kwestia kombinacji plusa stałego i plusa po stacyjce...chyba, że na prawdę coś uszkodziłeś. Zawsze jeszcze możesz powrócić do podłączenia jakie miałeś na początku...tak żeby bez kluczyka też grało.



bulgar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr lis 18, 2009 22:06
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: bulgar » ndz gru 06, 2009 19:31

no tak jak napsialem wyzej trzyma pamiec ale przez minute po uplywie minuty resetuje sie chyba ze sie znowu wlaczy to wtedy znow trzyma pamiec ale to jak podlacze na odwrot czyli zolty dam na pin4 a czerwony na pin 7a drugi czerwony wyciagne i zaizoluje bo teraz jest podlaczenie na stale wedlug rysunku wyzej
Ostatnio zmieniony ndz gru 06, 2009 19:33 przez bulgar, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » ndz gru 06, 2009 21:24

Nie napisałem to może wyraźnie, napiszę inaczej:
Dla radia jest obojętne z jakiego plusa dostaje na który pin, czy jest ze stacyjki czy z akumulatora; tak nie uszkodzi się go na pewno! Co najwyżej nie będzie grało lub będzie tracić pamięć. Jak Kolega Qto napisał, niektórych odbiorników nie da się tak przypiąć by sterować nim poprzez kluczyk, tylko fabryczne oraz Blaupunkt na 100% można, dają się włączać i kluczykiem i przyciskiem - pod tym względem są doskonałe, ale są też inne, bodaj niektóre Panasonic; no mniejsza o to.
To dla samochodu jest ważne by napięcie na jednym z kabelków zanikało po wyjęciu kluczyka. Niewprawni "montażyści", nie mogąc sobie dać rady z podłączeniem odbiornika - po prostu łączą stały plus z plusem ze stacyjki w kostce przychodzącej z auta, bez odpięcia cienkiego (brązowo-czerwonego w G3 a żółto-czerwonego w G4). Tak robić nie wolno i tylko o ten aspekt mi chodziło.
Ostatnio zmieniony ndz gru 06, 2009 21:28 przez Zico63b, łącznie zmieniany 2 razy.



bulgar
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: śr lis 18, 2009 22:06
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: bulgar » pn gru 07, 2009 00:50

no nic musze sie obejsc z tym ze radio podlacze na stale nic innego mi nie pozostaje no chyba ze se kupie blaupunkta sd48 brisbane :) dzieki za pomoc all



Awatar użytkownika
jozek88
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 373
Rejestracja: czw lut 22, 2007 23:00
Lokalizacja: Krakow, Lewniowa
Kontakt:

Post autor: jozek88 » wt gru 08, 2009 23:58

Qto pisze:Chyba tylko Blaupunkty da się tak podłączyć. Miałem trzy radia Sony, dwa JVC, dwa Clariony...żadnego nie udało się tak podłączyć
JVC tez sie da podpiac by sie zalaczalo z kluczyka


K1 GTI by Jozin :)viewtopic.php?f=87&t=508979

dzida_
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 41
Rejestracja: pn wrz 28, 2009 20:50
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: dzida_ » śr gru 23, 2009 21:39

wracając do tematu: dziś podłączałem Kenwooda KDC-W4044UAY
i było tak:

działało i bez zamiany kabelków i z zamianą.
wyłączało się po wyjęciu kluczyka w obydwu przypadkach
ale.... pamieć trzymało tylko gdy NIE ZAMIENIAŁEM kabli :] - tzn włączało się po włożeniu kluczyków i zaczynało odtwarzać muzę dokłądnie w tym momencie w którym przestało

gdy zamieniłem kable to radio się odpalał, ale w tryb STANBY i musiałem je "popchnąć z ręki"
o dziwo w obu przypadkach NIE DA SIĘ włączyć radia bez kluczyka (a w poprzednim VDO MS4200 się dało....



ODPOWIEDZ

Wróć do „Car Audio”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości