[mk2]Jaki olej

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

aqhr
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: czw sty 12, 2006 21:37
Lokalizacja: Radom

Post autor: aqhr » wt lut 28, 2006 08:40

Witam kolegów serdecznie.
Ja plecam olej QUEKERSTATE. Jeżdżę na 10W40 i uważam , że jest OK.
Żadnego brania czy kopcenia. Polonezem zrobiłem na nim ok. 300 tys.km
pzdr



Awatar użytkownika
łyssy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: sob lut 04, 2006 23:57
Lokalizacja: limanowa

Post autor: łyssy » wt lut 28, 2006 08:57

ja szczerze mówiąc nie wiem jaki miałem olej w silniku wczesniej, ale ostatnio wymienilem na lotos półsyntetyk 10w 40 (chociaz tamten był całkiem czysty i przezroczysty) przejechałem po wymianie jakies 1200km i nie ma zadnych wycieków, a praca silnika zdecydowanie lepsza i powiedzialbym ze cichsza



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » wt lut 28, 2006 10:56

Mit o półsyntetykach wypłukujących nagar i mineralnych nie wypłukująych nagaru wiecznie żywy :panna:


=-Pinhead-=

racer18

Post autor: racer18 » wt lut 28, 2006 11:00

Pinhead pisze:Mit o półsyntetykach wypłukujących nagar i mineralnych nie wypłukująych nagaru wiecznie żywy :panna:

Spróbuj nalać zamiast minerału półsyntetyk albo syntetyk a przekonasz się :bajer:



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » wt lut 28, 2006 11:07

Akurat tak zrobiłem, dwa razy. I się przekonałem... że to mit.
Pomyślmy logicznie czym różnią się oleje mineralne od półsyntetycznych ?
A teraz pomyślmy co rozpuszcza nagar ?


=-Pinhead-=

racer18

Post autor: racer18 » wt lut 28, 2006 11:15

Pinhead pisze:Akurat tak zrobiłem, dwa razy. I się przekonałem... że to mit.
Pomyślmy logicznie czym różnią się oleje mineralne od półsyntetycznych ?
A teraz pomyślmy co rozpuszcza nagar ?
Poczytaj sobie o składzie olejów różnych gatuków i dowiesz się a jeśli chodzi o te próby to miałeś fart i mało zużyty silnik(mało zanieczyszczony).



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » wt lut 28, 2006 11:48

Sprawdz sobie liczbe TBN dobrych olejów mineralnych takich jak Castrol GTX3 Protect w których jest cała masa dodatków myjących to się mocno zdziwisz porównując je do olejów półsyntetycznych. Sama baza olejowa nie rozpuszcza nagaru ! Nagar rozpuszczają dodadki myjące a te są w każdym dobrym oleju bez względu czy jest to minerał czy półsyntetyk. Wyjątkiem są tanie oleje oraz te do silników mocno przepracowanych. W takich olejach stosuje się minimalne ilości dodadków myjących. Tyle tylko że bez znaczenia jest tutaj 15W40 czy 10W40 bo takie oleje występują z różnymi bazami. Mit o rozszczelnianiu półsyntetykiem jest podtrzymywany przez relacje ludzi którzy zakupili szrota zalanego olejem mineralnym i moto doktorem. Po zakupie wymieniają olej i próbują półsyntetyka. Po wymianie doktora na olej silnik cieknie. Oczywiście wina jest zrzucana na olej półsyntetyczny :) Tak samo jeśli silnik był od dawna zalany podłym olejem i został on wymieniony na dobry półsyntetyk to owszem może się rozszczelnić. Ale po wymianie na dobry mineralny również się rozszczelni. Liczba TBN prawde ci powie :bajer:


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
MrUkAs
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:03
Lokalizacja: Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: MrUkAs » wt lut 28, 2006 12:24

Jeszcze 1000km i czeka mnie wymiana oleju, jaki ole proponujecie? Teraz mam statoil 10w40. Dodam tylko, ze tak co 300km musze mu z 300ml dolac, bo sobie olej gdzies bierze...


www.SportCom.PL

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » wt lut 28, 2006 14:02

A dlaczego chcesz zmieniać olej na inny ? Coś nie tak z tym Statoil ?
Co do znikania oleju, 1l na 1000km to bardzo dużo. Zmiana na mineralny niewiele da bo gęstość 10W40 i 15W40 jest taka sama po nagrzaniu. Mineralne mają nieco mniejszą lepkość więc być może spalał by go minimalnie mniej ale IMHO nie tędy droga. Może wystarczyło by wymienić uszczelniacze zaworowe.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
MrUkAs
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:03
Lokalizacja: Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: MrUkAs » wt lut 28, 2006 14:05

Nie, ze chce zmieniac Statoila, ale chce sie dowiedziec czy nie ma jakiegos lepszego... ;-)

A ile te uszczelniacze wraz z wymiana kosztuja?


www.SportCom.PL

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » wt lut 28, 2006 14:09

Czy olej jest lepszy/gorszy poznasz po jego klasie jakości. Ten Statoil chyba ma SJ więc jak znajdziesz olej klasą jakości Sx gdzie x to litera wyższą w alfabecie od J to będzie on olejem lepszym od tego Statoila :)

Za wymiane uszczalniaczy (8V) bez zdejmowania głowicy zapłaciłem rok temu 160zł.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
MrUkAs
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 805
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:03
Lokalizacja: Ostrzeszów
Kontakt:

Post autor: MrUkAs » wt lut 28, 2006 14:56

Wraz z uszczelniaczami? Pomoglo to cos?


www.SportCom.PL

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » wt lut 28, 2006 15:42

160zł za uszczelniacze z robotą. Przed tą wymianą musiałem dolewać oleju średnio co tydzień :) Nie wiem nawet ile brał l/km ale na pewno sporo. W czasie jazdy jak sie nagrzał walił dymem na niebiesko. Podczas spokojnej jazdy jeszcze nie było tragicznie ale jak się przycisneło gazu to z tyłu robiła się niebieska zasłona dymna :satan: To samo podczas odpalania jak był zimny, chmura niebieskiego dymu. Po wymianie uszczelniaczy zero dymu, oleju praktycznie nie bierze nic.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » wt lut 28, 2006 16:29

Witam. Tez jestem na wymianie. Wertuje leaflety z roznych olejow i planuje wlac do mojej 2 Castrola GTX magnatec 5W40 . Ma ktos z nim jakies doswiadczenia? Komplet uszczelek i uszczelniaczy byl wymieniony wiec nie powinien sie rozciec. A jak jest z Carlubem Triple R 10W40 Polsyntetyk? Jezdzil ktos na nim? Ja go mam zalanego teraz i chce z niego przejsc na magnateca. Co wy na to?? A jaka liczba TBN jest duza a jaka mala?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 439 gości