Problem z MK2 1.3CL 1991 - poradzcie

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

jaroslawkonopka
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: pt sty 06, 2006 13:15
Lokalizacja: lody

Problem z MK2 1.3CL 1991 - poradzcie

Post autor: jaroslawkonopka » wt lut 28, 2006 11:58

Czesc

Cos dolega mojem VW MK2. Jest zimno i ostatnio (wczoraj) wskaznik temperatury zaczal sie dziwnie zachowywac. nawet po dlugiej jezdzie ledwo sie wychylil od polozenia spoczynkowego. Kiedy silnik pracuje na jalowych obrotach jakis czas pomalenku podnosi sie temperatura tzn wskazanie temo sie zwieksza. Grzanie w kabinie chodzi jak przedtem. Mam wrazenie ze pali wiecej zamiastt 7 wychodzi mi na 9 z duzym kawalkiem.
Co padlo jak myslicie? Czy uszkodzenie czujnika temperatury ma wplyw na prace innych podzespolow silnika i czy to moze byc przyczyna?
Co sprawdzic?

Pomozcie

pozdrawiam jas



Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » wt lut 28, 2006 12:01

jaroslawkonopka pisze:Co sprawdzic?
Najpierw sprawdz termostat.



Awatar użytkownika
endrju
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 89
Rejestracja: pt maja 27, 2005 14:07
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: endrju » wt lut 28, 2006 12:28

Mi sie tez nie wychylal duzo poza pozycje spoczynkowa. Wymiana termostatu pomogla. Podnosi sie teraz ponad biale pole ale nie do polowy tak jak chyba powinno byc.
jaroslawkonopka pisze:Mam wrazenie ze pali wiecej zamiastt 7 wychodzi mi na 9 z duzym kawalkiem
Mi pali po regulacji gaznika (!) 10-11 l teraz przy takiej temperaturze. Tylko ze ja mam gaznik a ty pewnie juz wtrysk :)


[b]VW Caravelle LONG 2,5 TDI ACV[/b] (2011-...)
[b]Audi A6 C4 Avant 2,5 TDI AEL 6-gear[/b] (2009-...)
[b]Audi 80 GTE[/b] (2006-2009)
[b]VW Golf mk2 1,3[/b] (2005-2006)
[img]http://republika.pl/a_glasgall/Allegro/AUDI.jpg[/img]

jaroslawkonopka
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: pt sty 06, 2006 13:15
Lokalizacja: lody

Post autor: jaroslawkonopka » wt lut 28, 2006 12:31

wiem ze jest zima ale mam ten samochod od 4 lat prawie i mimo zimy na trasie miedzy 90-140 na trasie okolo 500km spalanie mialem zazwyczaj 6-8l/100 a nie prawie 10.

czekam na dalsze opinie i pomoc
pozdrawiam

jas

PS. tak to wtrysk a nie gaznik



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » wt lut 28, 2006 13:55

Ale nie patrz na to, że wskaznik pokazuje inaczej a temp. i ogrzewanie jest ok. Wskazania dla wskaźnika i dla modułów auta pochodzą od dwóch różnych czujników. No przede wszystkim napisz czy masz Silnik na wtrysku czy na gaxniku.


Obrazek

jaroslawkonopka
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: pt sty 06, 2006 13:15
Lokalizacja: lody

Post autor: jaroslawkonopka » wt lut 28, 2006 14:02

przeciez napisalem w poprzednim poscie ze na wtrysku NZ silnik 1.3 CL

:-)

jas



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » wt lut 28, 2006 14:03

A nie doczytałem, że wtrysk.

No to sprawdź tak jak piszą koledzy termostat (w tym silniku znajduje się on w plastikowym kolanku pod zparatem zapłonowym) no i czyjniki temperatury. Są one 2 równiez w plastikach pod aparatem zapłonowym. Jeden jest czarny (wskaźnik temp.) a drugi niebieski ( wskazania i dane dla modułu sterujacego silnikiem).


Obrazek

jaroslawkonopka
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: pt sty 06, 2006 13:15
Lokalizacja: lody

Post autor: jaroslawkonopka » wt lut 28, 2006 14:05

hm... glupie pewnie pytanie ale jak je sprawdzic co by byc pewnym ze siadly i podmienic
Musze plyn chlodzacy spuszczac?

jas



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » wt lut 28, 2006 14:15

Wiesz co one po sprawdzeniu omomierzem powinny mieć odpowiednią oporność. Teraz nie pamiętam ile ona powinna wynosic na zimnym aucie a ile na ciepłym. A wyciagać ich nie trzena poprostu je odłaczasz i wpinasz omomierz. A jezeli nawet byś chciał je wymienić, to nie powinna nimi woda uciec. Co innego z termastatem. Ale tez się wody nie spuszcza, tylko tyle ile ucieknie to dolewasz.


Obrazek

Awatar użytkownika
rafekde
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: ndz cze 26, 2005 09:20
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: rafekde » wt lut 28, 2006 17:56

termostat, uruchamiasz zimny silnik i sprawdzasz: złap za grubą rure od termostatu do chłodnicy, ma być zimna dopiero kiedy termostat się otiworzy puszcza przez nią płyn szybko więc się nagrzewa, ale dopierto po pewnym czasie gdy silnik się nagrzeje, jeżeli się nagrzewa stopniowo znaczy że termostat jest cały czas otwarty, do wymiany

_________________pozdrawiam


SPRZEDAM 4 opony letenie VREDESTEIN 185/60 R14 MODEL HI-TACK z czarnymi felgami stalowymi do golfa

jaroslawkonopka
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: pt sty 06, 2006 13:15
Lokalizacja: lody

Post autor: jaroslawkonopka » wt lut 28, 2006 19:17

hm czyli mam rozumiec ze stawiacie na uszkodzony termostat?
ile to cudenko moze kosztowac i czy wymiana jest skomplikowana

pozdrawiam

jas



Awatar użytkownika
tauka
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2270
Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: tauka » wt lut 28, 2006 19:20

Wymiana nie jest skomplikowana. Musisz odkręcić kolanko do którego jest przykręcony waż idacy na dół chłodnicy. Znajduje się to wszystko pod aparatem zapłonowym, tak jak już pisałem. A przykręcone jest na 2 śruby. Ja i taknajpierw bym czyjniki sprawdził.


Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 66 gości