Potencjometr przepustnicy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Użytkownik
- Posty: 275
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:38
- Lokalizacja: Czestochowa
Potencjometr przepustnicy
Mam pytanie: Jak sprawdzić czy potencjometr jest ok?? i czy można jeżdzić bez niego??
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
w mk2 nie masz tam potencjometru.
Ale ponieważ nie masz uzupełnionego profilu (co jest zresztą wbrew regualminowi :p ) to nie jestem w stanie pomóc, bo nie wiem jaki masz silnik.
Generalnie przepustnice w mk2 mają tylko tzw krańcówki tj czujnik zerowego położenia i maksymalnego otwaria. Nie ma potenjometru. pzdr
Ale ponieważ nie masz uzupełnionego profilu (co jest zresztą wbrew regualminowi :p ) to nie jestem w stanie pomóc, bo nie wiem jaki masz silnik.
Generalnie przepustnice w mk2 mają tylko tzw krańcówki tj czujnik zerowego położenia i maksymalnego otwaria. Nie ma potenjometru. pzdr
-
- Użytkownik
- Posty: 275
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:38
- Lokalizacja: Czestochowa
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
napewno rośnie napięcie od 0 do 5V na kablu sygnałowym, niestety nie wiem jak w tym czujniku czy rośnie do pewnego kąta i przestaje czy od jakiegoś tam kąta wychylenia i przestaje, może ktoś podpowie. Ale od azu możesz sprawdzić podpinając voltmierz czy rośnie płynnie bez przeskoków
Ostatnio zmieniony czw gru 03, 2009 19:06 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Użytkownik
- Posty: 275
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:38
- Lokalizacja: Czestochowa
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Przy gaźniku 2EE jest potencjometr. Jego rezystancja zmienia się płynnie, wraz z otwieraniem/zamykaniem przepustnicy. Prawidłowa rezystancja ścieżki potencjometru (czyli między skrajnymi pinami) powinna mieścić się w granicach 1,4-2,6kohm. Między środkowym i jednym ze skrajnych pinów powinno być coś z przedziału 1,4-2,6kohm i się zmieniać, podczas ruszania przepustnicą.
- teoretycznie można, ba, w ciepły dzień rozgrzany silnik odpali nawet bez podłączonego ECU. Ale jazda będzie bardzo utrudniona - silnik będzie się dławił przy dodawaniu gazu.VW Golf II pisze:czy można jeżdzić bez niego??
-
- Użytkownik
- Posty: 275
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:38
- Lokalizacja: Czestochowa
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
na włączonym zapłonie bez wyjęcia wtyczkimożesz mierzyć napięcie ręcznie otwierając przepustnicę. Opór mierzysz po wyjęciu wtyczki - to jest zwykły potencjometr
Ostatnio zmieniony czw gru 03, 2009 23:28 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Użytkownik
- Posty: 275
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:38
- Lokalizacja: Czestochowa
jak mam zmierzyc napiecie bez wyjmowania wtyczki??Paweł Marek pisze:na włączonym zapłonie bez wyjęcia wtyczkimożesz mierzyć napięcie ręcznie otwierając przepustnicę. Opór mierzysz po wyjęciu wtyczki - to jest zwykły potencjometr
1,4-2,6kohm moje pomiary są w tej granicy a dokladnie 1,8. Tylko jeszcze muszę sprawdzić czy przy ruszaniu przepustnica bedzie sie zmieniac i zmierzyc napiecie;)
Ostatnio zmieniony czw gru 03, 2009 23:32 przez VW Golf II, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
wbić się szpilką w kabelek lub bardzo cienki kabelek bez izolacji włożyć w piny i wsadzić wtyczkęVW Golf II pisze:jak mam zmierzyc napiecie bez wyjmowania wtyczki??
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Gaźnik 2EE - potencjometr zdemontowany i sprawdzenie omomierzem obu zakresów ze zwróceniem uwagi na płynność zmian. Tak robiłem i ze skutkiem pozytywnym prościej się nie da.
Przypominam że tak potencjometr jak elektromagnes klapy ssania oraz "silnik krokowy" są sprzężone przez sterownik czyli są wzajemnie zależne...
Przypominam że tak potencjometr jak elektromagnes klapy ssania oraz "silnik krokowy" są sprzężone przez sterownik czyli są wzajemnie zależne...

mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
-
- Użytkownik
- Posty: 275
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:38
- Lokalizacja: Czestochowa
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Zobacz, czy złączka od potencjometru nie jest zaśniedziała - to miejsce jest bardzo wrażliwe na takie rzeczy - wystarczy, że styk nie będzie się błyszczał, tylko będzie lekko matowy - i już może być problem. Sam tak miałem i minął rok, zanim do tego doszedłem.
Żeby zmierzyć napięcie nie trzeba wbijać się szpilką w kabelki - wtyczka od potencjometru ma założoną taką gumkę - trzeba ją zdjąć i odsunąć trochę i tam sobie dojdziesz miernikiem do odpowiednich pinów.
Ale powiem szczerze, że takim zwykłym miernikiem niewiele zdziałasz - wypadałoby podłączyć oscyloskop, żeby zobaczyć, jak płynnie zmienia się wartość - miernik ma za mały czas próbkowania - i wychwyci nieciągłość w zmianach wtedy, jak potencjometr będzie już na prawdę bardzo mocno zużyty - a tak jak pisałem nawet lekkie zmatowienie styków przy tym potencjometrze ma znaczenie.
Żeby zmierzyć napięcie nie trzeba wbijać się szpilką w kabelki - wtyczka od potencjometru ma założoną taką gumkę - trzeba ją zdjąć i odsunąć trochę i tam sobie dojdziesz miernikiem do odpowiednich pinów.
Ale powiem szczerze, że takim zwykłym miernikiem niewiele zdziałasz - wypadałoby podłączyć oscyloskop, żeby zobaczyć, jak płynnie zmienia się wartość - miernik ma za mały czas próbkowania - i wychwyci nieciągłość w zmianach wtedy, jak potencjometr będzie już na prawdę bardzo mocno zużyty - a tak jak pisałem nawet lekkie zmatowienie styków przy tym potencjometrze ma znaczenie.
Ostatnio zmieniony pt gru 04, 2009 18:59 przez Lipek81, łącznie zmieniany 1 raz.
- rafus
- Grupa Świętokrzyska
- Posty: 584
- Rejestracja: pn maja 26, 2008 21:39
- Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna TSK
- Kontakt:
ja to ze swoim PN nie moge dojsc ładu i składu, trzeci gażnik wsadziłem i nadal to samo. Szarpie, jakis spadek mocy jest, jak wcisne pedal w podłoge to sie dusi, po chiwli jedzie i tak w kólko, a na gazie jezdzi bez problemu, Moze sterownik siada. Ogólnie mowiąc PNki to niewypał VW. Moze ktos mial podobną sytuacje.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 95 gości