Warto naprawiać czy to normalne jak na polskiego drogi ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Golf 1.9 Diesel
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: śr lis 11, 2009 21:48
Lokalizacja: Łódź

Warto naprawiać czy to normalne jak na polskiego drogi ?

Post autor: Golf 1.9 Diesel » pt gru 04, 2009 18:14

VW Golf 1.9 Diesel ( silnik 1Y ) Hatchback [ 3- drzwiowy ] produkcja styczeń 1993 r. Przebieg na pewno ponad 500 tyś. km.

- Na przeglądzie zakwestionowane końcówki drążków.
Końcówki drążków wymienione i 26.11.2009 przegląd techniczny przeszedł z drobną uwagą dotyczącą nie palących się lampek podświetlenia tablicy rejsestracyjnej. Wbite 26.11.2010 r.

- Krzywa kierownica i samochód ściągał od "kupna".

- Po wymianie końcówek drążków samochód przy szybkim wchodzeniu w ostry zakręt czasami (trze koło o nadkole).

- Maksymalny kąt skrętu kierownicą jest nie równy. W lewo więcej obrotów niż w prawo. Po skręcie maksymalnie w lewo coś trze, tak jakby opona o nadkole.

- Kierownica nadal krzywa i samochód ściąga, ale prowadzi się stabilniej.

- Geometria zrobiona w mało profesjonalnym zakładzie, ale samochód nie ściąga i kierownica jest na wprost, prowadzi się stabilnie, ale nadal więcej obrotów jest w lewo niż w prawo i po skręcie w lewo maksymalnym coś trze dzwięk "opona o plastik".

- Dzisiaj wybrałem się do profesjonalnego zakładu robiącego geometrie i Pan powiedział, że nie zrobi mi geometrii, ponieważ "są luzy". Wymienił dwie pary rzeczy. Trzeba wymienić DRĄŻKI KIEROWNICZE oba (końcówek nie trzeba bo wymienione) i ODBOJE wachaczy bo "rozerwane...". Po tym zrobi geometrie. Gość raczej powiedział szczerze bo nie wziął ani złotówki i nawet nie zaproponował zrobienia tego w jego zakładzie pomimo, że mają takie usługi.

Mam pytanie czy warto to robić przed zimą ? Samochód jedzie na wprost nie ściąga i jest stabilny, tylko trze czasami coś przy ostrych zakrętach branych z dużą prędkością i maksykmalny skręt w lewo też trze.

Byłem w Inter Carsie i wstępnie zapytać się o cenę Drążka kierowniczego mniej więcej około 100 zł sztuka i gość zapytał się mnie jaka przekładnia kierownicza ? Golf III 1.9 Diesel 1993 r. ze wspomaganiem ? Podobno są dwa typy przekładni w tym przypadku i moje pytanie jaki jest mój ?



Awatar użytkownika
kedzior
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 351
Rejestracja: ndz lut 18, 2007 12:10
Lokalizacja: wlpk
Kontakt:

Post autor: kedzior » pt gru 04, 2009 18:28

Golf 1.9 Diesel pisze:czy warto to robić przed zimą ?
masz luzy w zawieszeniu i strzeloną geometrię a to wpłynie na nierównomierne wytarcie opon - ja bym zrobił wszystko jak należy i miał spokój - pytanie ile chcesz pojeździć tym autem?

co do przekładni niech wypowie się ktoś z większą wiedzą



Awatar użytkownika
Jesionvr6
...
...
Posty: 892
Rejestracja: ndz gru 19, 2004 16:25
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: Jesionvr6 » pt gru 04, 2009 21:41

ja bym zrobił wszystko przed zima zeby miec spokój bo jak nie to na wiosne bedziesz robił dużo wiecej a co do przekładni to są 2 rodzaje: ZF i TRW a info na ten temat znajdziesz na przekładni w pobliżu wejscia od krzyżaka kierownicy


Obrazek

enesen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 297
Rejestracja: ndz maja 31, 2009 15:35
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: enesen » pt gru 04, 2009 23:49

sory ale w przypadku gdy ma się rozwalony przód tak jak w Twoim przypadku to głupotą jest zastanawianie się czy robić to teraz czy po zimie. Od tego zależy bezpieczeństwo Twoje i wszystkich których będziesz mijał. Układ kierowniczy to nie przepalona żarówka w lampce bagażnika.

LUDZIE, K... WŁĄCZCIE MYŚLENIE!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 305 gości