Golf z silnikiem 1V jakie turbo

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14208
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt gru 04, 2009 00:23

finch pisze:to żeś mnie zmartwił, :crazy: chyba na razie sobie odpuszczę wymianę tłoka, tylko zawiozę samą pompę na stół do uszczelnienia i póki co będę fruwał. Chyba że ma ktoś pompę od SB z uszkodzonym tłokiem na zbyciu :grin:
Dlaczego?Kup sobie za 2-3 stówy pompę SB,JR albo od AAZ (są to pompy z tłoczkiem 9mm) i autko będzie zapindalało jak talala.
Po co Ci pompa z uszkodzontm tłoczkiem,jeśli mogę zapytać :chytry: ?
finch pisze:najbardziej chodzi o to żeby turbo nie wstawało ~3000 r.p.m i w górę, chce mieć minimum 2500 r.p.m albo jeszcze lepiej 2000 tylko nie wiem czy to nie zaszkodzi turbinie ??
Będzie wstawało,tylko zmień tą pompę na tą z LDA.
finch pisze:A co do wtrysków to mnie przekonaliście z kol. Michaś_1977 powiedzcie tylko jakie końcówki najbardziej polecacie?
Widzę 2 rozwiązania-jeżeli w przyszłości planujesz grubsze mody,to zakładaj te od Merca,natomiast jeżeli w grę wchodzi tylko pompa 9mm,to możesz założyć od SB,ale z tego co wiem to są droższe od mercedesowskich...
Jezeli rozchodzi Ci się o markę końcówek to Monark lub Bosch,ale te drugie są drogie...lecz bardzo dobre.
Ostatnio zmieniony pt gru 04, 2009 00:27 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

finch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 21, 2009 21:24
Lokalizacja: Mieszkowice/Szczecin

Post autor: finch » pt gru 04, 2009 00:39

Michaś_1977 co oznacza "grubsze mody" ja jak pisałem celuje w ok. 100 KM, a uszkodzoną pompę można dostać taniej, a tłoko rozdzielacz i tak przecież chce wymienić ;)
Przeguby są świeżo wyczyszczone zasmarowane i osłonione na nowo. Jeden faktycznie był zmasakrowany ktoś związał taśmą gumę podczas gdy w środku był piach no i w efekcie kulki zrobiły sobie bieżnie "po obwodzie" przegubu wew. - złom


Golf "Drugi" by finch
:pop: :pop: :pop:Mój Turbo Kopciuch :satan: :pop: :pop: :pop:
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą :D
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę :okej:
diesel4ever

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pt gru 04, 2009 00:51

Chodzi o to, że jak w 1.6 startujesz z niskich obrotów to silnik wytwarza wibracje, które dzałają zabójczo na układ napędowy, to dlatego VW wprowadził w TDI dwumasy.

Co do pompy to możesz sobie zrobić tak jak ja - kup trupa 9mm za 50zł (najlepiej taką, po której widać, że miała problemy ze szczelnością - wtedy masz duże szanse że będzie całą w środku i nie zastana, a ktoś ją sprzedaje bo nieopłaca mu się uszczelniać) do tego jakąś sprawną pompę z dużym tłoczkiem. Obie sobie na spokojnie rozbierasz, 9mm uszczelniasz i robisz przegląd od podstaw, następnie na spokojnie składasz z obu jedną. Potem pozostaje tylko podmiana pompy - 15 minut pracy.



Awatar użytkownika
Michał_1977
_
_
Posty: 14208
Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
Lokalizacja: Leżajsk
Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM)
Silnik: Zły!
Kontakt:

Post autor: Michał_1977 » pt gru 04, 2009 00:53

co oznacza "grubsze mody" ja jak pisałem celuje w ok. 100 KM, a uszkodzoną pompę można dostać taniej, a tłoko rozdzielacz i tak przecież chce wymienić
Skoro tylko 100KM,to pompa 9mm styknie i to bez wiekszych przeróbek (modów).Kolega z tego forum na pompie 9mm z podkręconą dawką paliwa,turbinie K-14 wydusił 105KM :bigok:
W dalszym ciągu nie wiem po co kupować walniętą pompę i szukać,później wymieniać w niej głowiczkę.Przecież można kupić dobrą,zamontować i śmigać.Znaleźć samą dobrą głowiczkę nie jest tak łatwo :chytry:


:arrow: Zielony GTD-ARL 315HP/615Nm :satan: + Climatronic :zimny: + grzane skóry i inne wodotryski \:D/
Obrazek

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pt gru 04, 2009 00:54

Wymiana tłokorozdzielacza sprawi, że nawet jak nie będziesz chciał robić jakiś kosmicznych mocy to auto będzie o wiele przyjemniejsze w jeździe na co dzień - silnik jest nieporównywalnie bardziej elastyczny, mniej dymi i zawsze odpala z półobrotu.



finch
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: czw maja 21, 2009 21:24
Lokalizacja: Mieszkowice/Szczecin

Post autor: finch » pt gru 04, 2009 01:00

Michaś tomal ubiegł moją odpowiedź co do uszkodzonej pompy.

No właśnie wycisnął aż 105 KM co oznacza że 100 jest naprawdę blisko tego maximum a nic co pracuje na max lu prawie na max nie pracuje dobrze ani długo :grin:


Golf "Drugi" by finch
:pop: :pop: :pop:Mój Turbo Kopciuch :satan: :pop: :pop: :pop:
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą :D
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę :okej:
diesel4ever

Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pt gru 04, 2009 01:07

W takim wypadku pompa daje z siebie prawie max, a za autem kupa smordu. Jeśli byś miał pompe np. 11mm z tłoczkiem z forda to za autem nie byłoby nawet dymka :) albo przynajmiej byłoby znacznie mniej dymu.

Tak trochę cię namawiam do dużej pompy, bo w moim przypadku nie było jakiejś dużej różnicy po założenu pompy 9mm z silnika RA. Pompy z grzybem były w przeróżnych wersjach i jeśli trafisz na taką jak miałem ja, to się nawet nie opłaca jej zakładać, szkoda zachodu przy ustawianiu i lepiej odrazu ją przerobić.



arwam

Post autor: arwam » pt gru 04, 2009 01:09

finch pisze:tylko nie wiem czy to nie zaszkodzi turbinie ??
turbinie nie zaszkodzi ale sprzęgłu na pewno
t0mal pisze: Ale najgorzej jak skrzynia padnie - ciężko jest trafić na zdrową.
i na to mam radę : dwie sztuki u mnie w garażu leżą. Jedna 4T na dużych flanszach i druga standardowa 4S

[ Dodano: 04 Gru 2009 00:17 ]
finch pisze:No właśnie wycisnął aż 105 KM co oznacza że 100 jest naprawdę blisko tego maximum
na pompie 9mm i tylkopo zmianie turba i dołożeniu odpowiedniego IC w zasięgu jest 140 smolistych ogierów, wyjątkowo smolistych.
t0mal pisze:Tak trochę cię namawiam do dużej pompy, bo w moim przypadku nie było jakiejś dużej różnicy po założenu pompy 9mm z silnika RA
bo w Ra i 1V były podobne co do kształu fale.
lepiej jest szukać od JR lub żadko spotykanego silnika MF.

finch pisze:a nic co pracuje na max lu prawie na max nie pracuje dobrze ani długo :grin:
pompy nie dotyczy pod warunkiem że nie masz zbyt restrykcyjnych wtryskiwaczy które znacznie utrudniają wtryskiwanie takich ilości paliwa do silnika



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pt gru 04, 2009 01:35

arwam pisze:bo w Ra i 1V były podobne co do kształu fale
I najkrótsza dźwignia regulatora obrotów (tę ze sprężynkami)
Ostatnio zmieniony pt gru 04, 2009 01:36 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



arwam

Post autor: arwam » pt gru 04, 2009 01:39

t0mal pisze:I najkrótsza dźwignia regulatora obrotów (tę ze sprężynkami)
ja do swojej pompy AAZ'owskiej założyłem od transita i już to dało sporą różnicę.
czeka mnie jeszcze przeróbka dźwigni dozownika



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pt gru 04, 2009 01:43

U mnie tak samo, ile dźwigienka przy zawiasie miała u Ciebie? U mnie 25mm, a ta z pompy 9mm 19.



arwam

Post autor: arwam » pt gru 04, 2009 11:19

t0mal, nie mierzyłem ale różnica jest spora i w długości i w czułości na pedał gazu



Awatar użytkownika
jarekkoval
Forum Master
Forum Master
Posty: 1694
Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
Lokalizacja: Żarnów (EOP)
Kontakt:

Post autor: jarekkoval » pt gru 04, 2009 11:33

arwam pisze: na pompie 9mm i tylkopo zmianie turba i dołożeniu odpowiedniego IC w zasięgu jest 140 smolistych ogierów, wyjątkowo smolistych.
az tyle to watpie ? jesli uwazasz ze na 9mm da sie tyle osiagnac to co trzeba pozmieniac :chytry:



mrozoo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 182
Rejestracja: wt sie 05, 2008 19:00
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: mrozoo » pt gru 04, 2009 11:41

wg mnie z 9mm max to ~120ps ...[zdrowy silnik,pompa,turbo +kupa dymu z tylu]
Ostatnio zmieniony pt gru 04, 2009 11:45 przez mrozoo, łącznie zmieniany 1 raz.


Flansze pod turbiny GTB!!
Montaż turbin GTB
Spawanie ukladow wydechowych/dolotowych metoda TIG
Customowe kolektory wydechowe
BIZON GARAGE

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 91 gości