Zmiana wybieraka skrzynie biegów z pręta na linki.

Tuning, swapy, modyfikacje mechaniczne, poprawa osiągów auta i wszystko na te tematy...

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Zmiana wybieraka skrzynie biegów z pręta na linki.

Post autor: D1_PITER » czw gru 03, 2009 16:39

Witam

Chciałbym przenieść lewarek skrzyni biegów do góry. Mam ten na pręcie i nie da się nic z nim zrobić. Przydałby się ten na linkach wtedy mógłbym go mieć gdzie chce. Czy taki swap jest możliwy? I co trzeba mieć? Wystarczy wybierak i linki? Czy potrzeba jakieś elementy montażowe przy skrzyni? I jaki lewarek? Z mk3 czy może od razu mk4?

Pozdrawiam


Obrazek

Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » pt gru 04, 2009 00:26

Z tego co kojarzę to trzeba mieć inna skrzynie biegów.
Mechanizmy właczania biegów przy skrzyni na linki i na "precie" są inne.



Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: D1_PITER » pt gru 04, 2009 00:29

Z tego co się rozrientowałem to właśnie wybierak na skrzyni trzeba zmienić i chyba da radę :chytry: Niech ktoś pomoże :P


Obrazek

Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » pt gru 04, 2009 00:37

Czekaj na placu mam g60 jutro sprawdze bo powiem Ci że mnie zaciekawiłeś.
A w g60 na bank jest na linki :bigok:



Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: D1_PITER » pt gru 04, 2009 00:38

No jest jest bo właśnie sprawdzałem w etce :) To jak możesz to zajrzyj tam :)


Obrazek

Awatar użytkownika
J.B.S.
Forum Master
Forum Master
Posty: 1819
Rejestracja: sob mar 22, 2008 19:08
Lokalizacja: Radom

Post autor: J.B.S. » pt gru 04, 2009 00:40

Ok jutro wieczorem dam Ci znać :grin:



Awatar użytkownika
Apsik
Powered by G60
Powered by G60
Posty: 1279
Rejestracja: wt paź 05, 2004 15:30
Lokalizacja: just behind you
Kontakt:

Post autor: Apsik » pt gru 04, 2009 01:26

Potrzebujesz:
- koło zamachowe pod sprzęgło 228mm (m.in.G60,MK3TDI,ABF)
- tarczę sprzęgła z dociskiem
- skrzynię biegów 02A (02A to typ obudowy) z tylną łapą
- rozrusznik do skrzyń tego typu
- lewarek zmiany biegów z mechanizmem na linki z MK2G60, Corrado, MK3TDI / ABF
- z hydraulicznym sprzęgłem można sobie poradzić i zostawić linkę :) :bajer: bo jest sposób

Skrzynie typu 02O a 02A to zupełnie inna bajka (inne bebechy) i o wymianie wybieraka zapomnij!
Ostatnio zmieniony pt gru 04, 2009 01:28 przez Apsik, łącznie zmieniany 1 raz.


It doesn't mater what U have - YOU can always tune it!

Awatar użytkownika
D1_PITER
Forum Master
Forum Master
Posty: 1411
Rejestracja: wt paź 28, 2008 18:13
Lokalizacja: Świdnica
Kontakt:

Post autor: D1_PITER » czw gru 10, 2009 21:43

Przyjrzałem się całemu temu mechanizmowi i wywnioskowałem, że lewarek steruje prętem a pręt następnie rozdziela ruchy posuwiste i skrętne na dwa osobne popychacze. Coś jak dwie osobne linki w mechanizmie na linki. I tak się zastanawiam, że gdyby te linki podpiąć do wybieraka w skrzyni z prętem zamiast tych dwóch popychaczy to powinno zdać egzamin. Raczej będę próbował to zrobić. Pozdrawiam


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Speed”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości