Potencjometr przepustnicy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

VW Golf II
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:38
Lokalizacja: Czestochowa

Potencjometr przepustnicy

Post autor: VW Golf II » czw gru 03, 2009 17:01

Mam pytanie: Jak sprawdzić czy potencjometr jest ok?? i czy można jeżdzić bez niego??



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » czw gru 03, 2009 18:00

w mk2 nie masz tam potencjometru.
Ale ponieważ nie masz uzupełnionego profilu (co jest zresztą wbrew regualminowi :p ) to nie jestem w stanie pomóc, bo nie wiem jaki masz silnik.
Generalnie przepustnice w mk2 mają tylko tzw krańcówki tj czujnik zerowego położenia i maksymalnego otwaria. Nie ma potenjometru. pzdr



VW Golf II
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:38
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: VW Golf II » czw gru 03, 2009 18:45

z tego co wiem to Gaznik Pierburg 2EE ma potencjometr;)



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw gru 03, 2009 19:06

napewno rośnie napięcie od 0 do 5V na kablu sygnałowym, niestety nie wiem jak w tym czujniku czy rośnie do pewnego kąta i przestaje czy od jakiegoś tam kąta wychylenia i przestaje, może ktoś podpowie. Ale od azu możesz sprawdzić podpinając voltmierz czy rośnie płynnie bez przeskoków
Ostatnio zmieniony czw gru 03, 2009 19:06 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

VW Golf II
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:38
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: VW Golf II » czw gru 03, 2009 20:40

jak to sprawdzic?? Przy wlaczonym aucie?? czy nie?? i na potencjometrze czy na kablu ktory jest do niego podpiety??



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » czw gru 03, 2009 22:26

Przy gaźniku 2EE jest potencjometr. Jego rezystancja zmienia się płynnie, wraz z otwieraniem/zamykaniem przepustnicy. Prawidłowa rezystancja ścieżki potencjometru (czyli między skrajnymi pinami) powinna mieścić się w granicach 1,4-2,6kohm. Między środkowym i jednym ze skrajnych pinów powinno być coś z przedziału 1,4-2,6kohm i się zmieniać, podczas ruszania przepustnicą.
VW Golf II pisze:czy można jeżdzić bez niego??
- teoretycznie można, ba, w ciepły dzień rozgrzany silnik odpali nawet bez podłączonego ECU. Ale jazda będzie bardzo utrudniona - silnik będzie się dławił przy dodawaniu gazu.



VW Golf II
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:38
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: VW Golf II » czw gru 03, 2009 23:26

Lipek81 pisze:Między środkowym i jednym ze skrajnych pinów powinno być coś z przedziału 1,4-2,6kohm i się zmieniać, podczas ruszania przepustnicą.
ale na odpalonym czy na zgaszonym mam ruszac przepustnica??



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw gru 03, 2009 23:28

na włączonym zapłonie bez wyjęcia wtyczkimożesz mierzyć napięcie ręcznie otwierając przepustnicę. Opór mierzysz po wyjęciu wtyczki - to jest zwykły potencjometr
Ostatnio zmieniony czw gru 03, 2009 23:28 przez Paweł Marek, łącznie zmieniany 1 raz.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

VW Golf II
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:38
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: VW Golf II » czw gru 03, 2009 23:30

Paweł Marek pisze:na włączonym zapłonie bez wyjęcia wtyczkimożesz mierzyć napięcie ręcznie otwierając przepustnicę. Opór mierzysz po wyjęciu wtyczki - to jest zwykły potencjometr
jak mam zmierzyc napiecie bez wyjmowania wtyczki??

1,4-2,6kohm moje pomiary są w tej granicy a dokladnie 1,8. Tylko jeszcze muszę sprawdzić czy przy ruszaniu przepustnica bedzie sie zmieniac i zmierzyc napiecie;)
Ostatnio zmieniony czw gru 03, 2009 23:32 przez VW Golf II, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw gru 03, 2009 23:47

VW Golf II pisze:jak mam zmierzyc napiecie bez wyjmowania wtyczki??
wbić się szpilką w kabelek lub bardzo cienki kabelek bez izolacji włożyć w piny i wsadzić wtyczkę


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » pt gru 04, 2009 11:51

Gaźnik 2EE - potencjometr zdemontowany i sprawdzenie omomierzem obu zakresów ze zwróceniem uwagi na płynność zmian. Tak robiłem i ze skutkiem pozytywnym prościej się nie da.
Przypominam że tak potencjometr jak elektromagnes klapy ssania oraz "silnik krokowy" są sprzężone przez sterownik czyli są wzajemnie zależne... :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

VW Golf II
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 275
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:38
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: VW Golf II » pt gru 04, 2009 14:47

dzis zrobie pomiary. Bo mam taki problem. Jak odlacze potencjometr to obroty sa ok a jak go podlacze to raz jest ok a raz szaleja obroty.



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pt gru 04, 2009 18:59

Zobacz, czy złączka od potencjometru nie jest zaśniedziała - to miejsce jest bardzo wrażliwe na takie rzeczy - wystarczy, że styk nie będzie się błyszczał, tylko będzie lekko matowy - i już może być problem. Sam tak miałem i minął rok, zanim do tego doszedłem.

Żeby zmierzyć napięcie nie trzeba wbijać się szpilką w kabelki - wtyczka od potencjometru ma założoną taką gumkę - trzeba ją zdjąć i odsunąć trochę i tam sobie dojdziesz miernikiem do odpowiednich pinów.
Ale powiem szczerze, że takim zwykłym miernikiem niewiele zdziałasz - wypadałoby podłączyć oscyloskop, żeby zobaczyć, jak płynnie zmienia się wartość - miernik ma za mały czas próbkowania - i wychwyci nieciągłość w zmianach wtedy, jak potencjometr będzie już na prawdę bardzo mocno zużyty - a tak jak pisałem nawet lekkie zmatowienie styków przy tym potencjometrze ma znaczenie.
Ostatnio zmieniony pt gru 04, 2009 18:59 przez Lipek81, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
rafus
Grupa Świętokrzyska
Grupa Świętokrzyska
Posty: 584
Rejestracja: pn maja 26, 2008 21:39
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna TSK
Kontakt:

Post autor: rafus » pt gru 04, 2009 19:09

ja to ze swoim PN nie moge dojsc ładu i składu, trzeci gażnik wsadziłem i nadal to samo. Szarpie, jakis spadek mocy jest, jak wcisne pedal w podłoge to sie dusi, po chiwli jedzie i tak w kólko, a na gazie jezdzi bez problemu, Moze sterownik siada. Ogólnie mowiąc PNki to niewypał VW. Moze ktos mial podobną sytuacje.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 71 gości