krótka skrzynka, w tym Twój problem leżyjon-x pisze:Przy 3000 obr/min na V biegu mam odrobinkę poniżej 100km/h na liczniku.
Do ilu obrotów kręci Wam się RP na piątym biegu?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Wamia Mazury
- Posty: 1250
- Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
- Auto: Golf V
- Silnik: BKC
- Kontakt:
-
- Mały gagatek
- Posty: 86
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 23:25
- Lokalizacja: mikołów, katowice
- Kontakt:
Dziękuję, w takim razie rozwiałem swoje wątpliwości.
W międzyczasie znalazłem linki do materiałów, które mogą sporo wyjaśnić (podlinkuję gdyby ktoś wyszukiwał):
rodzaje skrzyń w mk2 http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... riebe.html
kalkulator - http://bibainfo.pl/pub/91.195.42.7/2009 ... eboMat.zip
oto wykres z mojej skrzyni, silnika i kółek:
W międzyczasie znalazłem linki do materiałów, które mogą sporo wyjaśnić (podlinkuję gdyby ktoś wyszukiwał):
rodzaje skrzyń w mk2 http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Inform ... riebe.html
kalkulator - http://bibainfo.pl/pub/91.195.42.7/2009 ... eboMat.zip
oto wykres z mojej skrzyni, silnika i kółek:
-
- Mały gagatek
- Posty: 86
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 23:25
- Lokalizacja: mikołów, katowice
- Kontakt:
Maksymalna moc w RP jest przy 5250 obrotów, auto ma 21 lat, więc powiedzmy że te 5000 obrotów na minutę to wartość której mogę się trzymać, zresztą każdy dociekliwy może sobie w wyobraźni ten wykres ociupinkę przedłużyć.
Samochód przyspiesza naprawdę dobrze, jest radość i zabawa. Jedynie ta prędkość maksymalna nie dawała mi spokoju, miałem wrażenie że coś jest niesprawne - takie zrywne autko, a tak 'powoli' jedzie na ostatnim biegu. Z miejsca do powiedzmy 140km/h szedł nie gorzej niż e46 1,8 na silniku M43 (kolega kupił za ponad 20 tysięcy i trochę posmutniał że stary golf nie daje sie odstawić). Ze świateł potrafi zdziwić, niemniej jednak powyżej pewnej prędkości zostaje w tyle. Mało robię tras więc powiedzmy, że mi to nie przeszkadza. Ten egzemplarz zresztą generalnie jest dość ciekawy, hehe. W temacie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3394874 na 7 stronie jest opis.
Samochód przyspiesza naprawdę dobrze, jest radość i zabawa. Jedynie ta prędkość maksymalna nie dawała mi spokoju, miałem wrażenie że coś jest niesprawne - takie zrywne autko, a tak 'powoli' jedzie na ostatnim biegu. Z miejsca do powiedzmy 140km/h szedł nie gorzej niż e46 1,8 na silniku M43 (kolega kupił za ponad 20 tysięcy i trochę posmutniał że stary golf nie daje sie odstawić). Ze świateł potrafi zdziwić, niemniej jednak powyżej pewnej prędkości zostaje w tyle. Mało robię tras więc powiedzmy, że mi to nie przeszkadza. Ten egzemplarz zresztą generalnie jest dość ciekawy, hehe. W temacie http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3394874 na 7 stronie jest opis.
-
- Mały gagatek
- Posty: 86
- Rejestracja: śr wrz 05, 2007 23:25
- Lokalizacja: mikołów, katowice
- Kontakt:
Pomyślę przy wymianie sprzęgła. BTW ten samochód nie ma być eko (a raczej - jest wystarczająco ekonomiczny dla mnie), a zasadniczo po polskich drogach latanie z prędkościami większymi niż 120-140 nie jest dobrym pomysłem, zwłaszcza gofrem II. Rzadko robię trasy, to raczej podmiejski samochód - więc mi to ultra nie przeszkadza. Swoją drogą wolę mieć względnego kopa na V biegu niż musieć redukować do IV przy każdym wyprzedzaniu : )
-
- Wamia Mazury
- Posty: 1250
- Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
- Auto: Golf V
- Silnik: BKC
- Kontakt:
-
- Wamia Mazury
- Posty: 1250
- Rejestracja: sob mar 29, 2008 19:07
- Auto: Golf V
- Silnik: BKC
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 360 gości