Niepodłączony pin do czujnika przy chłodnicy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

pittereck
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: pn paź 26, 2009 21:11
Lokalizacja: Włocławek

Niepodłączony pin do czujnika przy chłodnicy

Post autor: pittereck » czw gru 03, 2009 22:13

Witam wraz z kolejnym problemem. Dziś wjechałem na kanał by od spodu poszukac dziury w całym przy moim Golfiku. Znalazłem rzeczy których sie spodziewałem jak porwane gumy na przegubach ale cos zwróciło moją szczególną uwagę. We wtyku, który wchodzi w czujnik znajdujacy się w chłodnicy występuja 3 kable, a do czujnika podpięte są jedynie 2 z nich a trzeci jest sobie swobodny jakby do niczego nie potrzebny.W czujniku brak jest wejścia na 3. przewód. Obstawiam 2 wersje:
-albo czujnik jest nieodpowiedzi
-albo wtyka kiedys została wyrwana i ktoś wlutował tam podobna tyle że na 3 piny.

Czy to może mieć związek z tym, że za diabła nie mogę dojść co jest powodem tego , że wskaźnik temperatury wciąż lezy mimo tego że czujnik jest sprawny i w elektryce niby tez jest ok? Co prawda od wskaźnika temperatury jest iny czujnik umieszczony na wężu między silnikiem a chłodnicą ale może mają one ze soba jakis związek.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony czw gru 03, 2009 22:17 przez pittereck, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw gru 03, 2009 22:43

pittereck pisze:czujnik jest nieodpowiedzi


[ Dodano: Czw Gru 03, 2009 9:44 pm ]
pittereck pisze:Czy to może mieć związek z tym, że za diabła nie mogę dojść co jest powodem tego
nie


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

pittereck
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: pn paź 26, 2009 21:11
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pittereck » czw gru 03, 2009 22:44

ok więc za co odpowiada ten trzeci kabel? wentylator działa



Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » czw gru 03, 2009 22:47

pittereck pisze:Czy to może mieć związek z tym, że za diabła nie mogę dojść co jest powodem tego , że wskaźnik temperatury wciąż lezy mimo tego że czujnik jest sprawny i w elektryce niby tez jest ok?
- to nie jest przyczyną. To jest tylko do sterowania wentylatorem chłodnicy. Ktoś chyba ząłożył nieprawidłowy czujnik - powinien być na 3 piny. Sprawdź jeszcze, ile pinów ma silniczek wentylatora - jak 3, to czujnik też powinien mieć 3 piny.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw gru 03, 2009 22:47

za pierwszy bieg wentylatora, włącza się więc od razu na drugim. Ale sprawdź jeszcze na ile pinów jest wtyczka wentylatra, może jego równeż ktoś zmienił na jednobiegowy. I sprawdź czy wentylator nie działa non stop jak włączysz zapłon, to byłaby przyczyna że wskazówka leży. Jeśli włącza się tylko na rozgrzanym to albo czarny czujnik w krócu koło głowicy, albo licznik albo okablowanie


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » czw gru 03, 2009 22:50

3 piny dlatego, ze wentylator ma możliwość pracy na dwóch prędkościach, a u Ciebie pewnie działa tylko na jednej.



pittereck
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 102
Rejestracja: pn paź 26, 2009 21:11
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: pittereck » czw gru 03, 2009 22:50

Wentylator nie działa non stop. Trzeba rozgrzać silnik. Wentylator działa w takim razie na 2 biegu w momencie gdy powinien na pierwszym czy w momencie gdy powinien działac na pierwszym nie działa wcale, a włącza sie a startuje dopiero gdy powinien działać na biegu drugim?

Jaki czujnik kupic? jakie on ma oznaczenie? I ile może koszotwać?
Ostatnio zmieniony czw gru 03, 2009 22:51 przez pittereck, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » czw gru 03, 2009 22:54

powiesz że trzypinowy i dostaniesz. Teraz drugi bieg startuje wtedy gdy powinien startowac pierwszy, czyli chłodzenie jest mocniejsze niż trzeba, w niczym to nie przeszkadza


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 89 gości