Witam... Niedawno pytałem o rozrząd i ustawienie zapłonu.... Udało się.
Pośmigałem trochę i zauważyłem że silnik się nie wygrzewa - wskazanie 1/4 całej skali.
Wymieniłem termostat na jakiś tam i okazało się że gotuje się woda w układzie. Gdy splunąłem na głowicę czy też kolektor dolotowy to syczało. Wymieniłem termostat na sprawny z innego silnika 1.8RP. Efekt ten sam - każda próba kończyła się wywaleniem wody z układu. W planach mam przejażdżkę bez termostatu. Czy w zbiorniku wyrównawczym jest jakiś zaworek ciśnieniowy, bo mam wrażenie że od kiedy pierwszy raz wywaliło wodę przez kanał poniżej korka, to  teraz ten kanał jest ciągle otwarty i za każdym razem gdy podniesie się poziom wody w zbiorniku to przez niego leci.
Czytałem gdzieś o uszczelce, pękniętych cylindrach itd, ale raczej można to wykluczyć gdyż, wszystko zaczęło się dziać po wymianie termostatu, a wcześniej było ok.
			
													Problem z temperaturą po wymianie termostatu w 1.8 RP
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z temperaturą po wymianie termostatu w 1.8 RP
					Ostatnio zmieniony śr gru 02, 2009 03:41 przez mezcook, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									- 
				agrala
 - Mistrz KieroVWnicy

 - Posty: 4119
 - Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
 - Lokalizacja: Kalisz
 - Kontakt:
 
korek puszcza powyzej jakiegos cisnienia, odpal auto niech chwile pochodzi i wtedy scisnij weza od chlodnicy (tego na gorze), nie powinno wtedy nic poleciec przez korek a weze powinny byc twardsze niz przy zimnym nie pracujacym silniku
mozliwe ze za pierwszym razem gdy ci sie zagotowal to poszla uszczelka
odpal auto i niech chodzi na wolnych obrotach, sciskaj weze od chlodnicy zeby wylecialo z nich powietrze, dolej plynu i zakrec korek, silnik powinien dojsc do troche ponad 90 stopni i wlaczy sie wentylator, jezeli temperatura zacznie spadac to wszystko jest ok
Mozliwe ze ci sie nie odpowietrzyl dobrze i przez to sie gotuje
			
													mozliwe ze za pierwszym razem gdy ci sie zagotowal to poszla uszczelka
odpal auto i niech chodzi na wolnych obrotach, sciskaj weze od chlodnicy zeby wylecialo z nich powietrze, dolej plynu i zakrec korek, silnik powinien dojsc do troche ponad 90 stopni i wlaczy sie wentylator, jezeli temperatura zacznie spadac to wszystko jest ok
Mozliwe ze ci sie nie odpowietrzyl dobrze i przez to sie gotuje
					Ostatnio zmieniony śr gru 02, 2009 07:34 przez agrala, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									Ja tak miałem w silniku AAM (podobnym do RP)
Po wymianie termostatu płyn w silniku gotował się, wylewał. Nikt nie wiedział co mu było...
W końcu pewien mechanik powiedział mi żeby ściągnąć czujnik temperatury ten na grubym wężu przy chłodnicy i tam wlewać płyn. I pomogło.
Układ po prostu był zapowietrzony, bańka powietrza była przed termostatem i on nie chciał się przez to otworzyć.
			
									
									Po wymianie termostatu płyn w silniku gotował się, wylewał. Nikt nie wiedział co mu było...
W końcu pewien mechanik powiedział mi żeby ściągnąć czujnik temperatury ten na grubym wężu przy chłodnicy i tam wlewać płyn. I pomogło.
Układ po prostu był zapowietrzony, bańka powietrza była przed termostatem i on nie chciał się przez to otworzyć.
- Paweł Marek
 - V.I.P.

 - Posty: 26259
 - Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
 - Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
 
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości

