Golf z silnikiem 1V jakie turbo
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Golf z silnikiem 1V jakie turbo
Witam,
W swoim golfiku mam silniczek 1V turbo K-14 silnik jeszcze nietknięty.
Ponieważ dynamika jazdy jest delikatnie mówiąc średnia postanowiłem go odkręcić. Kata już nie ma turbo było nie dawno regenerowane i "gra" ładnie w najbliższym czasie na tapetę idą wtryski(myślę o końcówkach od SB właśnie) pompa w następnym miesiącu ponieważ teraz nie starczy $$(póki co myślę o 70 KM).
W wakacje planuje zrobić generalkę silnika(pierścionki głowica uszczelka itd itp) i myślałem żeby wrzucić turbo od SB(chłodzone cieczą)ale czytam i czytam i w końcu nie wiem jakiego szukać(KKK czy garett, T2 czy T3 itd ) może powiem co chciałbym osiągnąć a bardziej doświadczeni niech się wypowiedzą.
Cel to jakieś 100 KM i najważniejsze nie chce zrobić bolidu do sprintów na ćwiarę. Zależy mi żeby turbo wstawało najszybciej jak się da a silnik ciągnął od dołu. Nad turbem od SB myślałem ze względu na to że jest chłodzone cieczą co na pewno przełoży się na sprawność i żywotność.
Nie sądzę żeby obecna turbina dała radę z taką mocą poza tym nie chce jej ugotować ani doprowadzić do rozpadnięcia się. W kilku słowach: "Wspomóżcie radą" odnośnie wyboru właściwej turbinki(FMIC rzecz oczywista też będzie )
Tak właściwie to nie wiem nawet jakie modele turbin były chłodzone cieczą w MK II
Jeżeli coś jest nie jasne to pytajcie a odpowiem.
ARWAM jak się sprawuje to VNT które masz w swoim VW?
W swoim golfiku mam silniczek 1V turbo K-14 silnik jeszcze nietknięty.
Ponieważ dynamika jazdy jest delikatnie mówiąc średnia postanowiłem go odkręcić. Kata już nie ma turbo było nie dawno regenerowane i "gra" ładnie w najbliższym czasie na tapetę idą wtryski(myślę o końcówkach od SB właśnie) pompa w następnym miesiącu ponieważ teraz nie starczy $$(póki co myślę o 70 KM).
W wakacje planuje zrobić generalkę silnika(pierścionki głowica uszczelka itd itp) i myślałem żeby wrzucić turbo od SB(chłodzone cieczą)ale czytam i czytam i w końcu nie wiem jakiego szukać(KKK czy garett, T2 czy T3 itd ) może powiem co chciałbym osiągnąć a bardziej doświadczeni niech się wypowiedzą.
Cel to jakieś 100 KM i najważniejsze nie chce zrobić bolidu do sprintów na ćwiarę. Zależy mi żeby turbo wstawało najszybciej jak się da a silnik ciągnął od dołu. Nad turbem od SB myślałem ze względu na to że jest chłodzone cieczą co na pewno przełoży się na sprawność i żywotność.
Nie sądzę żeby obecna turbina dała radę z taką mocą poza tym nie chce jej ugotować ani doprowadzić do rozpadnięcia się. W kilku słowach: "Wspomóżcie radą" odnośnie wyboru właściwej turbinki(FMIC rzecz oczywista też będzie )
Tak właściwie to nie wiem nawet jakie modele turbin były chłodzone cieczą w MK II
Jeżeli coś jest nie jasne to pytajcie a odpowiem.
ARWAM jak się sprawuje to VNT które masz w swoim VW?
Golf "Drugi" by finch
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
- Ł-u-k-a-s-z
- Gadatliwa bestia
- Posty: 896
- Rejestracja: śr lip 08, 2009 17:40
- Lokalizacja: CHRZANÓW/Regulice
z silnika 1v da sie wyciagnac 100 pompa do wymiany a jesli chodzi o turbo to nie wymieniaj masz mala turbinke i bedzie wstawac szybko a t3 to duze turbo i raczej musisz porzadnie deptac zeby zaczela smigac wstaw do turbo mbc wyreguluj 1 bar zmiem pompe lda zwieksz mieszanke 70 kucy jak nica nawet wiecej pzdro
[ Dodano: 02 Gru 2009 07:36 ]
z wlasnego doswiadczenia wiem jak jest z t3 po miescie diesel poza miastem tdiesel
[ Dodano: 02 Gru 2009 07:36 ]
z wlasnego doswiadczenia wiem jak jest z t3 po miescie diesel poza miastem tdiesel
PROXII czyli mówisz że na tej turbinie 100 kucy można wykręcić?
Golf "Drugi" by finch
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
- Michał_1977
- _
- Posty: 14244
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Turbo w SB to Garrett T2 albo KKK K14, czyli takie jak twoje, jedyna różnica do dodatkowy płaszcz wodny.
Kręć dawkę i ciśnienie - jak dojdziesz już do końca regulacji, a dalej nie będzie Ci się podobało to zmieniaj pompę. Podejrzewam, że po podkręceniu tego zestawu co masz szybko okaże się, że sprzęgło nie daje rady, lub pozrywają się poduszki pod silnikiem (lub obie rzeczy na raz) i będziesz musiał wymienić.
Wtryski zmieniaj tylko i wyłącznie jeśli twoje leją, jak zmienisz na SB to nie będzie żadnego przyrostu mocy, dopiero na porządnie zrobionej pompie jest różnica.
Co do VNT jeśli lubisz widok korbowodów wystających z silnika to można sobie poeksperymentować, ale dopiero jak będziesz miał pompę 10mm, lub przynajmniej porządne 9mm, inaczej się nie opłaca, K14 wystarczy.
Mam jeszcze dwa pytania:
Czy masz małą kompresję, że chcesz robić remont?
Czy uszczelka pod głowicą była kiedyś zmieniana?
Kręć dawkę i ciśnienie - jak dojdziesz już do końca regulacji, a dalej nie będzie Ci się podobało to zmieniaj pompę. Podejrzewam, że po podkręceniu tego zestawu co masz szybko okaże się, że sprzęgło nie daje rady, lub pozrywają się poduszki pod silnikiem (lub obie rzeczy na raz) i będziesz musiał wymienić.
Wtryski zmieniaj tylko i wyłącznie jeśli twoje leją, jak zmienisz na SB to nie będzie żadnego przyrostu mocy, dopiero na porządnie zrobionej pompie jest różnica.
Co do VNT jeśli lubisz widok korbowodów wystających z silnika to można sobie poeksperymentować, ale dopiero jak będziesz miał pompę 10mm, lub przynajmniej porządne 9mm, inaczej się nie opłaca, K14 wystarczy.
Nieprawda, wymaga tylko precyzyjnej regulacji kąta wtrysku w stosunku do dawki paliwa, tak samo doładowanie nie może być zbyt wysokie - u mnie wstawała od 2500 obr/min zanim się rozpadła.PROXII pisze:jest z t3 po miescie diesel
Mam jeszcze dwa pytania:
Czy masz małą kompresję, że chcesz robić remont?
Czy uszczelka pod głowicą była kiedyś zmieniana?
sprawuje się nie źle.finch pisze:ARWAM jak się sprawuje to VNT które masz w swoim VW?
trochę mi pod nogą brakuje ale to wina zasilania w paliwo a dokładniej rzecz biorąc wtryskiwacze.
T3 może już wstawać przy 1800-2000rpm.PROXII pisze:z wlasnego doswiadczenia wiem jak jest z t3 po miescie diesel poza miastem tdiesel
nie jest tak źle.finch pisze:ładnie w najbliższym czasie na tapetę idą wtryski
jak planujesz mu mocy dodać to wrzucaj tak jak Michaś_1977, pisał DN OSD 261,
jak mu poleciłem te wtryski i mnie posłuchał to jest z nich zadowolony.
będą jak znalazł zwłaszcza pod dużą pompę.
na K24 można dobić do 140KM przy 2,0bara na T3 powinno wyjść troszkę wiecej bo ma większą szczelinę spalinową.finch pisze:PROXII czyli mówisz że na tej turbinie 100 kucy można wykręcić?
- Ł-u-k-a-s-z
- Gadatliwa bestia
- Posty: 896
- Rejestracja: śr lip 08, 2009 17:40
- Lokalizacja: CHRZANÓW/Regulice
o płaszczu wodnym myślę nie dlatego że turbo nie da rady tylko dlatego że nie wiem ile pociągnie z takim ciśnieniem. Remont na razie jest zaplanowany ponieważ:
1) nie wiem jeszcze jak z ciśnieniem w cylindrach (pomiar nie długo)
2)sądzę że seryjna uszczelka nie da rady pociągnąć takiej mocy.
3)nie wiem czy mi nie podbiera gdzieś oleju(póki co podcieka sobie z pokrywy rozrządu ale zrobie to przy wymianie wtrysków).
ARWAM też się zastanawiałem nad tymi wtryskami powiedz mi tylko jak one będą się zachowywać z póki co seryjną pompą?
Co do samej pompy i tłoko rozdzielacza, czy jest możliwe dostać taką pompę(10 mm) od razu czy po prostu kompletujecie to od jakiejś innej pompy bo tego właśnie nie rozumiem.
BTW:
ARWAM jak to możliwe żeby T3 wstawało od takiej prędkości obrotowej ??
To że poduchy mogą nie dać rady to przypuszczam, a jak sobie poradziliście ze sprzęgłem, nowe-seria czy coś kombinowane było??
1) nie wiem jeszcze jak z ciśnieniem w cylindrach (pomiar nie długo)
2)sądzę że seryjna uszczelka nie da rady pociągnąć takiej mocy.
3)nie wiem czy mi nie podbiera gdzieś oleju(póki co podcieka sobie z pokrywy rozrządu ale zrobie to przy wymianie wtrysków).
ARWAM też się zastanawiałem nad tymi wtryskami powiedz mi tylko jak one będą się zachowywać z póki co seryjną pompą?
nie wymieniam wtrysków żeby osiągnąć przyrost mocy, chodzi mi bardziej o to żeby nie zajechać pompy na małych końcówkacht0mal pisze: Wtryski zmieniaj tylko i wyłącznie jeśli twoje leją, jak zmienisz na SB to nie będzie żadnego przyrostu mocy, dopiero na porządnie zrobionej pompie jest różnica.
Co do samej pompy i tłoko rozdzielacza, czy jest możliwe dostać taką pompę(10 mm) od razu czy po prostu kompletujecie to od jakiejś innej pompy bo tego właśnie nie rozumiem.
BTW:
ARWAM jak to możliwe żeby T3 wstawało od takiej prędkości obrotowej ??
To że poduchy mogą nie dać rady to przypuszczam, a jak sobie poradziliście ze sprzęgłem, nowe-seria czy coś kombinowane było??
Golf "Drugi" by finch
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
- jarekkoval
- Forum Master
- Posty: 1694
- Rejestracja: pt lut 13, 2009 18:36
- Lokalizacja: Żarnów (EOP)
- Kontakt:
- Michał_1977
- _
- Posty: 14244
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Do seryjnej w/g mnie nie ma sensu zakładać tych od Merca.finch pisze:zastanawiałem nad tymi wtryskami powiedz mi tylko jak one będą się zachowywać z póki co seryjną pompą?
Mądrze kombinujesz.finch pisze:nie wymieniam wtrysków żeby osiągnąć przyrost mocy, chodzi mi bardziej o to żeby nie zajechać pompy na małych końcówkach
Jak podlejesz mocno paliwem to wstaniefinch pisze:ARWAM jak to możliwe żeby T3 wstawało od takiej prędkości obrotowej ??
Ja np.mam pompę od AAZ,a tłoko-rozdzielacz 10mm od TDIfinch pisze:Co do samej pompy i tłoko rozdzielacza, czy jest możliwe dostać taką pompę(10 mm) od razu czy po prostu kompletujecie to od jakiejś innej pompy bo tego właśnie nie rozumiem.
Michaś_1977 chodzi mi o to że wtryski chce wymieniać za mniej więcej tydzień, natomiast pompa poleci za około miesiąc i czy przez ten miesiąc będę mógł normalnie jeździć autem.
Możesz coś więcej napisać o tej pompie, bo ja nie ogarniam za bardzo tej kwestii.
Możesz coś więcej napisać o tej pompie, bo ja nie ogarniam za bardzo tej kwestii.
Golf "Drugi" by finch
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
- Michał_1977
- _
- Posty: 14244
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
To proste,rozebrałem pompę i zamiast tłoko-rozdzielacza AAZ-etowskiego (9mm),założyłem tenfinch pisze:Możesz coś więcej napisać o tej pompie, bo ja nie ogarniam za bardzo tej kwestii.
Jest to głowiczka od 1,9TDI.Założyłem ją po to,by pompa mogła więcej podać paliwa.
Co do wtrysków,to możesz zmienić na te od merca lub SB-ka,skoro i tak planujesz zmieniać pompę.
Powiedz, jakiej pompy najlepiej szukać znaczy na co patrzeć przy tym jak będę kupował?
Gdzie dostałeś taki tłoko rozdzielacz i czy składałeś całość sam czy robił to pompiarz?
Gdzie dostałeś taki tłoko rozdzielacz i czy składałeś całość sam czy robił to pompiarz?
Golf "Drugi" by finch
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
Mój Turbo Kopciuch
Vw jest bogiem, Prędkość nałogiem, Turbo zabawą a Diesel podstawą
LPG? Nawet porządne zapalniczki są na benzynę
diesel4ever
- Michał_1977
- _
- Posty: 14244
- Rejestracja: śr sty 28, 2009 23:59
- Lokalizacja: Leżajsk
- Auto: Golf mk2 (ARL)
Golf mk5 (BKD)
Audi A3 8L (ASZ)
Audi A3 8P (BMM) - Silnik: Zły!
- Kontakt:
Szukaj pompy od SB-ka lub AAZ-a.
Tłoko-rozdzielacz kupiłem od kolegi euglen.
Przeszczep robiłem sam.
Przy kupnie pompy zwróć uwagę na to,by miała dodatkową regulacje biegu jałowego,czyli takie pokrętło ze sprężynką z boku.Chyba w swojej przy 1V masz taką regulację.Ja miałem...
Tłoko-rozdzielacz kupiłem od kolegi euglen.
Przeszczep robiłem sam.
Przy kupnie pompy zwróć uwagę na to,by miała dodatkową regulacje biegu jałowego,czyli takie pokrętło ze sprężynką z boku.Chyba w swojej przy 1V masz taką regulację.Ja miałem...
Ostatnio zmieniony śr gru 02, 2009 22:54 przez Michał_1977, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 184 gości