Obrotomierz i kontrolka ciśnienia oleju

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Ławeq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt maja 06, 2008 10:47
Lokalizacja: Wrocław

Obrotomierz i kontrolka ciśnienia oleju

Post autor: Ławeq » czw lis 26, 2009 14:38

Witam,
Ostatnio w swoim Vento 1,9TD '92 mialem dosyc nieprzyjemna sytuacje - strzelil mi pasek wielorowkowy w czasie jazdy (wlasciwie swiezo po zakupie, nie zdazylem jeszcze wszystkiego sprawdzic). Do tej pory wszystko chodzilo jak talala. Po strzale przestal mi dzialac obrotomierz, i zapalila sie kontrolka cisnienia oleju (no i oczywiscie ladowanie). Po zalozeniu nowego paska (odrazu wymienilem pasek od wspomagania), niestety, ale obrotomierz wraz z kontrolka cisnienia nie zatrybil. Jako ze rozbebeszalem troche autko, wymienilem alternator na inny - na pewno sprawny, oryginalny - nie naprawilo to problemu, obrotomierz nie dziala nadal, wiec poniekad wykluczam ze to to. Auto jezdzi jak nalezy.

Temat napisalem, bo z reguly wszystko zwala sie na ten alternator.. A tu chyba chodzi o cos innego.

Prosze o pomoc.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony czw lis 26, 2009 15:06 przez Ławeq, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » czw lis 26, 2009 17:28

Ławeq pisze:wszystko zwala sie na ten alternator
Dokładnie tam musisz szukać. Ewentualnie, jeśli jest napewno sprawny, w przewodzie koloru czerwono - czarnego podłączonego do zacisku W



Ławeq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: wt maja 06, 2008 10:47
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Ławeq » pn lis 30, 2009 10:19

Czyli mowicie Panowie, ze w takim przypadku jest to jedyne mozliwe wyjscie? Tzn uszkodzony alternator ? Tamten co mialem byl w zasadzie nowy, tyle ze mial troche przerabiane mocowania - Valeo, nie wiem do jakiego to modelu bylo. Troche to wszystko klekotalo, to wymienilem na oryginalny z Vento 1.9 TDI. Chyba ze tutaj jest jakas roznica - miedzy TD i TDI w alternatorach (?). Dodam tez, ze ten co teraz mam jest zdziebko mocniejszy - od wersji z klimatyzacja.

A jeszcze raz zedytuje - apropo przewodu o ktorym wspomnial kolega wyzej - jego w zasadzie wykluczam, bo on nawet nie byl na linii strzalu paska - chyba tylko to mogloby go uszkodzic, bo sam przewod wyglada na 'prawie nowy'
Ostatnio zmieniony pn lis 30, 2009 10:24 przez Ławeq, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » wt gru 01, 2009 21:50

Nie znam szczegółów, ale w TDI sygnał predkości obrotowej idzie z czujnika przez ECU ,nie z alternatora.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 76 gości