a kolega zapomniał po co jest regulaotr cisnienia paliwa przed listwą wtryskową i o powrocie nadmiaru paliwa do baku? Do żadnego lania na świece nie bedzie dochodziło. Tak by mogło być jakby ciśnienie było za małe tj niewystarczające do rozproszenia paliwa prze koncowke wtryskiwcza. Jak jest za duze to co z tego -> regulator (zakładając że wytrzyma) przepusci na listwe tylko takie cisnienie na jakie jest wyregulowany czyli w tym przypadku 3 bary a nadmiar paliwa wróci do baku wężem powrotnym. Jedyny minus zastosowania pompy o za duzym cisnieniu to taki ze zwiekszamy ilosc paliwa przelewanego prze układ, po prostu wiecej wroci bo baku a mogłby by mniej gdyby pompa była dobrana lepiej...LeszekMK2 pisze:jak to co glupie pytanie zadajesz , po prostu bedziesz mial zalane swiece
A czy cisnienie 6 czy tez 7,4 bara uszkodzi regulator tego nie wiem, ale to osobny problem Trzeba pompę dobrać najlepiej tak żeby jej cisnienie nie odbiegało za bardzo w górę od potrzebnego ale nie było też za niskie.
KOlejny sprawa, co do doboru pompy. Nikt zdaje sie nie zwracac uwagi na wydatek pompy.
Warto pamietac ze pompe opisują dwa parametry - cisnienie i wydatek.
Co z tego ze jakas pompa wytworzy cisnienie 3 bary skoro jej krociec moze miec 1 mm srednicy i wydatek bedzie smieszny jakby porownac do pompy ktora ma tez 3 bary ale krociec np 10 mm srednicy.
Jedna w ciagu minuty przepompuje zalozmy np 0,5 litra paliwa a druga 5 litrow i mimo ze obie maja 3 bary to dosc znaczaco sie roznia. Nieprawdaż? Pompa od spkryskiwacza szyby też może mieć 3 bary ale czy to już znaczy że możną ją stosować wszedzie gdzie potrzebne jest cisnienie 3 barów? No niestety nie....
Dobierając pompe należy zwracać uwagę na cisnienie oraz wydatek....pzdr
[ Dodano: Nie Lis 29, 2009 15:19 ]
na zasadzie podcisnienia z kolektora , tak jak w 1.8tLeszekMK2 pisze:
ale nie orientuje sie na jakiej zasadzie dziala u niego regulator cisnienia paliwa dziala u niego w tym silniku PF
[ Dodano: Nie Lis 29, 2009 15:25 ]
cos mi sie wydaje ze pompa pomocnicza w baku ma tez za zadanie nabicie paliwa do zbironika wstepnego ktory jest przy pompie zewnętrznej i utrzymywanie w nim wstepnego cisnienie ktore jest potrzebne do zasilenia pompu własciwej, a zatem nie tylko zeby nie zabrakło paliwa na zakretach. Na dobra w sprawę na zakrętach wystarczyło by spokojnie paliwa ktore jest juz przetransferowane do pompy wlasciwej. Chodzi o utrzymanie cisnienia w zbiorniku zasilajacym pompe wlasciwą.LeszekMK2 pisze: czyli aby nie zabralko paliwa np na zakretach gdy masz malo paliwa w zbiorniku ona tylko po to sluzy
[ Dodano: Nie Lis 29, 2009 15:32 ]
LeszekMK2, jesli chodzi o fizyczne pasowanie pompy to z tym nie bedzie zadnego problemu.
Jesli chodzi o obawy Paweł Marek, ze cos nie wytrzyma to chyba ja bym sie tym nie przejmował. No moze o regulator ewentualnie ale tego do konca nie wiem.
Jesli chodzi o przewody to ja jak swpapowałęm PL do budy RP to przełożyłem tylko zerwnętrzną pompę paliwa, ta w baku oczywiscie została. Przewody paliwowe też zostaiłem od RP i mimo że cisnienie paliwa jest znacznie wieksze wszystko hula dobrze. Poczatkowo miałem obawy bo PL ma przewody zakończone połaczeniami gwintowanymi, a ja zalozylem na zwykłe złączki paliwowe i cybanty ale wszystko gra i od wakacji auto smiga bez wycieków. (jeden sie zdarzyl ale to przez niedopatrzenie)