Pompa Paliwa - czy do 1.8 8V bedzie pasowała pompa od GTI

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » ndz lis 29, 2009 16:17

LeszekMK2 pisze:jak to co glupie pytanie zadajesz , po prostu bedziesz mial zalane swiece
a kolega zapomniał po co jest regulaotr cisnienia paliwa przed listwą wtryskową i o powrocie nadmiaru paliwa do baku? Do żadnego lania na świece nie bedzie dochodziło. Tak by mogło być jakby ciśnienie było za małe tj niewystarczające do rozproszenia paliwa prze koncowke wtryskiwcza. Jak jest za duze to co z tego -> regulator (zakładając że wytrzyma) przepusci na listwe tylko takie cisnienie na jakie jest wyregulowany czyli w tym przypadku 3 bary a nadmiar paliwa wróci do baku wężem powrotnym. Jedyny minus zastosowania pompy o za duzym cisnieniu to taki ze zwiekszamy ilosc paliwa przelewanego prze układ, po prostu wiecej wroci bo baku a mogłby by mniej gdyby pompa była dobrana lepiej...
A czy cisnienie 6 czy tez 7,4 bara uszkodzi regulator tego nie wiem, ale to osobny problem :) Trzeba pompę dobrać najlepiej tak żeby jej cisnienie nie odbiegało za bardzo w górę od potrzebnego ale nie było też za niskie.
KOlejny sprawa, co do doboru pompy. Nikt zdaje sie nie zwracac uwagi na wydatek pompy.
Warto pamietac ze pompe opisują dwa parametry - cisnienie i wydatek.
Co z tego ze jakas pompa wytworzy cisnienie 3 bary skoro jej krociec moze miec 1 mm srednicy i wydatek bedzie smieszny jakby porownac do pompy ktora ma tez 3 bary ale krociec np 10 mm srednicy.
Jedna w ciagu minuty przepompuje zalozmy np 0,5 litra paliwa a druga 5 litrow i mimo ze obie maja 3 bary to dosc znaczaco sie roznia. Nieprawdaż? Pompa od spkryskiwacza szyby też może mieć 3 bary ale czy to już znaczy że możną ją stosować wszedzie gdzie potrzebne jest cisnienie 3 barów? No niestety nie....
Dobierając pompe należy zwracać uwagę na cisnienie oraz wydatek....pzdr

[ Dodano: Nie Lis 29, 2009 15:19 ]
LeszekMK2 pisze:

ale nie orientuje sie na jakiej zasadzie dziala u niego regulator cisnienia paliwa dziala u niego w tym silniku PF
na zasadzie podcisnienia z kolektora , tak jak w 1.8t

[ Dodano: Nie Lis 29, 2009 15:25 ]
LeszekMK2 pisze: czyli aby nie zabralko paliwa np na zakretach gdy masz malo paliwa w zbiorniku ona tylko po to sluzy
cos mi sie wydaje ze pompa pomocnicza w baku ma tez za zadanie nabicie paliwa do zbironika wstepnego ktory jest przy pompie zewnętrznej i utrzymywanie w nim wstepnego cisnienie ktore jest potrzebne do zasilenia pompu własciwej, a zatem nie tylko zeby nie zabrakło paliwa na zakretach. Na dobra w sprawę na zakrętach wystarczyło by spokojnie paliwa ktore jest juz przetransferowane do pompy wlasciwej. Chodzi o utrzymanie cisnienia w zbiorniku zasilajacym pompe wlasciwą.

[ Dodano: Nie Lis 29, 2009 15:32 ]
LeszekMK2, jesli chodzi o fizyczne pasowanie pompy to z tym nie bedzie zadnego problemu.
Jesli chodzi o obawy Paweł Marek, ze cos nie wytrzyma to chyba ja bym sie tym nie przejmował. No moze o regulator ewentualnie ale tego do konca nie wiem.
Jesli chodzi o przewody to ja jak swpapowałęm PL do budy RP to przełożyłem tylko zerwnętrzną pompę paliwa, ta w baku oczywiscie została. Przewody paliwowe też zostaiłem od RP i mimo że cisnienie paliwa jest znacznie wieksze wszystko hula dobrze. Poczatkowo miałem obawy bo PL ma przewody zakończone połaczeniami gwintowanymi, a ja zalozylem na zwykłe złączki paliwowe i cybanty ale wszystko gra i od wakacji auto smiga bez wycieków. (jeden sie zdarzyl ale to przez niedopatrzenie)



jeryk10
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2745
Rejestracja: śr maja 27, 2009 22:31
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: jeryk10 » ndz lis 29, 2009 16:55

sas gti ma racje co do doboru pomp bo fabryke poprawiac to nie bardzo bo wiedzieli doskonale jak pompe dobierac do silnikow A jezeli chodzi o DIGIFANT to walczylem z tym tematem koles mial 6 barowa pompe i zalatwil 4 regulatory cisnienia Jaki moral wiadomo 3 barowa zadna inna



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lis 29, 2009 17:22

jeryk10 pisze:jezeli chodzi o DIGIFANT to walczylem z tym tematem koles mial 6 barowa pompe i zalatwil 4 regulatory cisnienia
czyli moje obawy nie sa bezpodstawne.
LeszekMK2, wiesz już wszystko co chciałeś? Bo temat się trochę dłuży?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
dawid018
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4630
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:41
Lokalizacja: Gostyń/Rębowo
Kontakt:

Post autor: dawid018 » ndz lis 29, 2009 20:44

LeszekMK2 pisze:sprawdz sobie w katalogach jakie cisnienie ma ta pompa paliwa
problem w tym że ta śmieszna pompa nie ma żadnych oznaczeń
LeszekMK2 pisze:musisz szukac tej pompy co jest na zewnatrz zbiornika
w zasadzie to musze szukać obu.

chyba nie będe nic kombinowal i będe szukał ori pompy

a czy jest możliwość sprawdzenia w jakiś prosty sposób jakie pompa daje ciśnienie??


obecne mkII by dawid018
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3081850#3081850

BYŁE MK2 by dawid018-wszystkie foto na I str.
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=63413

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 444 gości