problem z szybą elektryczną MK3
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
problem z szybą elektryczną MK3
witam mam golfa 3 1,6 z 94 roku 4 drzwi elektryczne szyby lusterka szyberdach
mój problem polega na tym że nie działa mi lewa przednia szyba(kierowcy)
jest ona max zamknięta i nie da sie nic z nią zrobić po wciśnieciu przycisku słychac tylko przekaźnik ze sie załączy i wyłączy dodam ze do sterownika w drzwiach dochodzi napięcie pozostałe szyby działają i lusterka też jak rozwiązać problem dodatkowo nie ma podświetlenia w przycisku od szyby pasażera ale działa opuszczanie proszę o konkretne porady
jeśli chodzi o odkręcenie szyby to jest problem ponieważ nie moge jej opuścić i nie ma dostępu do 2 śrub
mój problem polega na tym że nie działa mi lewa przednia szyba(kierowcy)
jest ona max zamknięta i nie da sie nic z nią zrobić po wciśnieciu przycisku słychac tylko przekaźnik ze sie załączy i wyłączy dodam ze do sterownika w drzwiach dochodzi napięcie pozostałe szyby działają i lusterka też jak rozwiązać problem dodatkowo nie ma podświetlenia w przycisku od szyby pasażera ale działa opuszczanie proszę o konkretne porady
jeśli chodzi o odkręcenie szyby to jest problem ponieważ nie moge jej opuścić i nie ma dostępu do 2 śrub
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
to jest pewien problem ale do obejścia.chojny90 pisze:jeśli chodzi o odkręcenie szyby to jest problem ponieważ nie moge jej opuścić i nie ma dostępu do 2 śrub
Najperw radzę zorientuj się czy dochodzi główne napięcie na silnik. To że cykają przekaźniki nie stanowi dowodu że nie peknął główny kabel zasilający ze stałym plusem w wiązce do drzwi w gumie, gruby, czerwno biały albo czerwono-żółty nie pamiętam, to samo wszystkie brązowe kable masowe obejrzyj, mogą być nawet w izolacji złamane ale to wyczujesz palcami. Dowód na to że silnik ciągnie prąd masz wtedy, jeśli przy próbie uruchomienia tej szyby przygaśnie światełko w suficie, bo jest chwilowy duży pobór prądu. Jeśli wszystko wskazuje na to że pobór prądu jest a silnik nie rusza do linka jest najpewnie zwikłana w bębenku.
Teraz żeby wyjąć mechanizm albo bierzesz płaski kluczyk 10-kę i nawet w tej pozycji górnej szyby dostaniesz do śrób, trochę się pomęczysz ale da rady robiłem to nie raz. A żeby sobie ułatwić najpierw wykręć wszystkie 5 śrób na klucz 10 mocujących prowadnice i silnik do blachy. Wówczas możesz prowadnice trochę wepchnąć w głąb drzwi, ich dolne końce trochę zbliżyć do siebie (przez co szyba się obniży) i zyskasz wystarczająco dużo miejsca do odkręcenia.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
- wolfzan
- Gadatliwa bestia
- Posty: 906
- Rejestracja: sob cze 23, 2007 08:43
- Lokalizacja: Wrocław/Nisko
- Kontakt:
Ja wolałbym poświęcić więcej czasu i poszukać używanego oryginału. Poza tym jak wymienia się mechanizm pierwszy raz, to wcale nie jest to takie proste, ale też nie jest jakoś mega skomplikowane. Ja kupiłem używkę i było to średnio udany zakup, ponieważ nie jest tak wyprofilowany jak fabryczny i przez to szyba ma większe opory co często powodowało cofanie się jej z powrotem.kedzior pisze:u mnie linka sie zaplatala i mechanizm byl do zmiany - dostaniesz bez problemu na allegro za niecale 100pln
pozniej troche wolnego czasu i dwa piwa i po problemie
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
Hm? to kupiłeś niefabryczną używkę czy się przejęzyczyłeś?wolfzan pisze:kupiłem używkę i było to średnio udany zakup, ponieważ nie jest tak wyprofilowany jak fabryczny
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
za podana kwote uda sie zakupic uzywany orginal ale bez silniczka - dlatego lepiej potwierdzic czy jest cały czy nie
zabieg wymaga ciepliwosci i wolnej soboty - z opisem Pawła Marka na pewno sie uda
wierzymy w Ciebie i jestem pewien że się uda
zabieg wymaga ciepliwosci i wolnej soboty - z opisem Pawła Marka na pewno sie uda
wierzymy w Ciebie i jestem pewien że się uda
Ostatnio zmieniony ndz lis 29, 2009 16:59 przez kedzior, łącznie zmieniany 1 raz.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
U mnie tez byl problem z uchylaniem szyby i tez przekazniki cykaly i to byla wina braku masy. W harmonijce ktora laczy drzwi z karoseria został urwany jeden kabel.
..::ReddeviL::..
Jeżdże nisko, leże na glebie....
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=182481
[url=http://img17.imageshack.us/my.php?image=6kg9rg8.gif][img]http://img17.imageshack.us/img17/5804/6kg9rg8.gif[/img][/url]
Jeżdże nisko, leże na glebie....
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=182481
[url=http://img17.imageshack.us/my.php?image=6kg9rg8.gif][img]http://img17.imageshack.us/img17/5804/6kg9rg8.gif[/img][/url]
- maniek324
- Nowicjusz
- Posty: 4
- Rejestracja: sob lip 26, 2008 03:01
- Lokalizacja: Widuchowa/ Szczecin
- Kontakt:
moim zdaniem zawiesily Ci sie szczotki w silniku albo juz skonczyly i nie dotykaja do komutatora w wirniku, auto tez ma juz sowje lata a szybe kierowcy najczesciej sie otwiera wiec maja prawo... tez mialem ten problem, przekaznik cykal a silnik sie robil cieply jak probowalem otworzyc, wyjalem caly mechanizm odkrecilem silnik i okazlo sie ze szczotki sa juz za krotkie, dopasowalem inne i szyba smiga jak nowa
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 260 gości