mod afn 171,9km 360nm gt2256v 230cv na 4motion

Forum o modyfikacjach wszystkich silników TDI. Chiptuning, turbiny, pompy, wydechy i wszystko na te tematy.

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, bugalon, kkkacper, toffic, VIP

psikuta19
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: sob sty 05, 2008 13:30
Lokalizacja: Limanowa
Kontakt:

Post autor: psikuta19 » sob lis 28, 2009 21:08

arwam pisze:narazie się zastanawiam nad jakimś silnkiem który mi posłuży jako baza do zbudowania TD z big turbem bo jakoś TDI do mnie nie trafia bo za nisko się kręci. a ewentualnie ile byś chciał.

żłopał olej?
nie brał oleju silnik z auta kumpla Ibiza cupra tdi uległa uszkodzeniu i ja się nią zająłem :D
co do ceny nie mam pojęcia ile taki jest warty
jakoś tam specjalnie mi nie zależy na sprzedaży
pozdrawiam



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz lis 29, 2009 12:16

arwam pisze:TDI do mnie nie trafia bo za nisko się kręci
nisko?? pd kreci sie spokojnie do 5500 rpm potrzeba wyzej???


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

arwam

Post autor: arwam » ndz lis 29, 2009 13:30

nisko?? pd kreci sie spokojnie do 5500 rpm potrzeba wyzej???
.

przynajmniej do 6000rpm żeby moc nie spadała za bardzo bo w TDI już po przekroczeniu 4500rpm drastycznie spada moc.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz lis 29, 2009 13:54

ten spadek jest bardziej spowodowany ograniczeniami w sofcie niz budowa silnikow, spokojnie mozna zrobic tdi z moca w okolicach 5200/5300 i krecace sie wyzej bez gwaltownych spadkow mocy a serie zakrecic w okolice 4800, 4900 z max moca tylko trzeba pozdejmowac te zabezpieczenia w sofcie ograniczajace krecenie silnika w gore, a jest ich kilka, oraz lekko ruszyc jeden parametr w silniku mechanicznie by wydobyc wiecej z gory


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

arwam

Post autor: arwam » ndz lis 29, 2009 14:03

evolution,

a to ciekawe rzeczy mówisz.
mówisz że dobrze by było zrobić soft?
podjąłbyś się tego?



Awatar użytkownika
sagon
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: wt lis 04, 2008 16:28
Lokalizacja: RP
Kontakt:

Post autor: sagon » ndz lis 29, 2009 14:04

arwam, ambitny zamiar,ale na seryjnych korbach i tłokach jakoś tego nie widzę.
arwam pisze:przynajmniej do 6000rpm
To tdi odpada.
Większość map wyskalowana jest do niecałych 5500 rpm,a niektóre nawet niżej.
Zostaje tylko solidny td.


AFN 165,5@380,8

Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz lis 29, 2009 14:15

sagon pisze:arwam, ambitny zamiar,ale na seryjnych korbach i tłokach jakoś tego nie widzę.
arwam pisze:przynajmniej do 6000rpm
To tdi odpada.
Większość map wyskalowana jest do niecałych 5500 rpm,a niektóre nawet niżej.
Zostaje tylko solidny td.
widzisz skoro wiekszosc map wyskalowana jest do 5500 to twoim zdaniem wyzej nie zakrecisz??? a jakbys zmienil skale do obrotow odpowiadajacych modzonemu silnikowi lub nadpisal mapy w zakresie potrzebnymdo pracy silnika na wysokich obrotach...
powiedz mi czy wysadziles chociaz jeden silnik tdi na seryjnych gratach od obrotow zeby na starcie powiedziec ze jest to awykonalne bo sie rozleci????? powiem ci ze probowalem wysadzic jeden silnik tdi na pompie i nie zdechl w zaden sposob przy obortach 6500 na postoju , by przyspieszyc spalanie ropy palony byl na mieszance on / pb / eter / metanol. pomijajac fakt ze pompa dlugo w takich warunkach nie pozyje diesel moze sie krecic wysoko..
tdi jest mechanicznie mocniejsze od td wiec teorie twoja mozna obalic

arwam podejmuje sie wystrojenia wiekszosci silnikow przy ktorych nie chca tracic czasu ludzie ogolnie zajmujacych sie chiptuningiem w tym tych ktore maja sie krecic wyzej od ogolnie przyjetych granic czyli w zakresie zwanych herezja w dieslu przez chiptunerow
tak wiec odezwij sie na priv lub zadzwon i sie dogadamy..


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

arwam

Post autor: arwam » ndz lis 29, 2009 15:00

evolution pisze:arwam podejmuje sie wystrojenia wiekszosci silnikow przy ktorych nie chca tracic czasu ludzie ogolnie zajmujacych sie chiptuningiem w tym tych ktore maja sie krecic wyzej od ogolnie przyjetych granic czyli w zakresie zwanych herezja w dieslu przez chiptunerow
tak wiec odezwij sie na priv lub zadzwon i sie dogadamy..
wiesz co na pompach wtryskowych to ja już można powiedzieć że zęby zjadłem strojąc je na silnikach ale o chiptuningu na mechanicznej pompie jeszcze nie słyszałem :rotfl:
kłania się czytanie ze zrozumieniem kolego bo nie posądzam Cię o naciąganie ludzi na koszta,

evolution pisze:powiem ci ze probowalem wysadzic jeden silnik tdi na pompie i nie zdechl w zaden sposob przy obortach 6500 na postoju , by przyspieszyc spalanie ropy palony byl na mieszance on / pb / eter / metanol. pomijajac fakt ze pompa dlugo w takich warunkach nie pozyje diesel moze sie krecic wysoko..
tdi jest mechanicznie mocniejsze od td wiec teorie twoja mozna obalic
to ja Ci powiem że na skrzyni 4T na silniku JR z turbem GT2052V osiągałem granice 100km/h na drugim biegu i 150km/h na trójce bez żadnego mieszania w paliwach.

i nie mówię tu o wysadzaniu silnika bo nie o to chodzi.
mówię o tym że mimo zrobionego governora moc w górze drastycznie spada.
i jest to związane z prędkością liniową tłoka, drogi kolego.
nie kwestionuję Twojej wiedzy ani doświadczenia ale fakty pozostaną faktami.
nie sposób wlewać hekto litrami paliwo w silnik tylko o to żeby je jak najefektywniej wykorzystać, choć doskonale sobie zdajemy sprawę z tego że bez większej ilości paliwa większej mocy raczej nie będzie a jeśli to w bardzo małym stopniu po odetkaniu silnika na dolocie i wydechu

[ Dodano: 29 Lis 2009 14:07 ]
sagon pisze:To tdi odpada.
Większość map wyskalowana jest do niecałych 5500 rpm,a niektóre nawet niżej.
Zostaje tylko solidny td.
w poprzedniej pompie na silniku TD miałem zrobiony TIMING i na tej w tym tygodniu zrobiłem go to nic to nie zmieniło więc wnioskuję że nie tędy droga. jeśli wtryskiwacze nie wniosą nic konkretnego w tym temacie to ten silnik będzie szedł na sprzedaż choć i teraz jakby się kupiec na niego znalazł w dobrej cenie zważywszy na to że jest po remoncie, to bym się nie zastanawiał.
TD jest delikatniejsze ale nic się nie rozlatywało jeśli tego sławetnego klina nie brać po uwagę bo wystarczyło tylko zmienić wał i już był spokój.
myślę że wina może być po stronie wtryskiwaczy bo moment obrotowy w granicach do 2400rpm jest narazie zadowalający ale powyżej ewidętnie brakuje paliwa, przy doładowaniu zaledwie 1,0 w porywach do 1,2bara.
jeśli one nie odetkają silnika w górze to nie będę trzymał silnika który oprócz ekonomiki i momentu obrotowego w niskich obrotach nic nie oferuje.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz lis 29, 2009 15:27

arwam pisze:kłania się czytanie ze zrozumieniem kolego
mysle ze kolega sie zapetlil, skoro rozmawiamy o sofcie i limiterach ktore nie pozwalaja pokrecis silnika wyzej i pytasz sie o zrobienie softu a pozniej wywalasz z jakims idiotycznym tekscie o mechanicznej pompie to ja nie mam pytan... moglbym tutaj pojechac po bandzie ale zatrzymam si na takich slowach... czytac ze zrozumieniem raczej potrafie..
i nie mówię tu o wysadzaniu silnika bo nie o to chodzi.
mówię o tym że mimo zrobionego governora moc w górze drastycznie spada
widzisz i twoja wiedza opiera sie na tym ze moc spada od wiekszej predkosci tloka, a ja widze ze moc spada od zbyt dlugiego czasu spalania gnoju oraz coraz mniejszej ilosci powietrza w cylindrze czemu przeciwdzialac ma mieszanka z utleniaczem i przyspieszyc spalanie w komorze i zwiekszyc moc u gory.
arwam pisze:nie sposób wlewać hekto litrami paliwo w silnik tylko o to żeby je jak najefektywniej
no i dlatego rusza sie silnik mechanicznie zeby dostarczyc wiecej tlenu do spalenia gnoju jak i probuje przyspieszyc proces spalania, czysta gnojowka nie zakrecisz z moca wysoko chyba ze bedzie mega duze cisnienie wtrysku i dawke podasz w stosunkowo krotkim czasie, czyli bardzo duze wtryski i wydajna pompa. co pozwoli na wtrysniecie calej dawki gnoju w duzo krotszym czasie i jej efektywne wykorzystanie, tyle ze co z tego ze masz hektolitry gnoju jak nie bedzie powietrza....
arwam pisze:
jeśli one nie odetkają silnika w górze to nie będę trzymał silnika który oprócz ekonomiki i momentu obrotowego w niskich obrotach nic nie oferuje.
moze warto zmienic to i owo w glowicy poprawiajac napelnianie cylindra gora...???
pozdro


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

arwam

Post autor: arwam » ndz lis 29, 2009 15:50

evolution pisze:mysle ze kolega sie zapetlil, skoro rozmawiamy o sofcie i limiterach ktore nie pozwalaja pokrecis silnika wyzej i pytasz sie o zrobienie softu a pozniej wywalasz z jakims idiotycznym tekscie o mechanicznej pompie to ja nie mam pytan.
przecież ja cały czas piszę o swoim silniku bo na nim eksperymentuję.

evolution pisze:no i dlatego rusza sie silnik mechanicznie zeby dostarczyc wiecej tlenu do spalenia gnoju jak i probuje przyspieszyc proces spalania, czysta gnojowka nie zakrecisz z moca wysoko chyba ze bedzie mega duze cisnienie wtrysku i dawke podasz w stosunkowo krotkim czasie,

evolution,

to wyjaśnij dlaczego JR na pompie 9mm i tylko zmienionym turbie na GT2052V już tak szalał z IC oczywiście.
nie miał kosmicznego ciśnienia wtrysku, jedynie 155bar.
doładowanie około 1,5bar.
evolution pisze:widzisz i twoja wiedza opiera sie na tym ze moc spada od wiekszej predkosci tloka,
to może ja zporponuję coś z innej beczki.
przyjedź jakimś 1.6 TD uzbrojonym w IC i T3 lub jeszcze lapiej GT2052V i zobaczysz co się stanie po zaaplikowaniu tej pompy do niego tylko trzeba będzie ograniczyć maksymalne zamknięcie kierownic żeby to turbo za wcześnie nie wstało bo silnik wydali wał przez miskę olejową.

evolution pisze:moze warto zmienic to i owo w glowicy poprawiajac napelnianie cylindra gora...???
nie tu leży problem tylko w za małej ilości paliwa w wyższych obrotach.
Ostatnio zmieniony ndz lis 29, 2009 15:53 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
evolution
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4305
Rejestracja: pt gru 31, 2004 18:20
Lokalizacja: się biorą dzieci???
Kontakt:

Post autor: evolution » ndz lis 29, 2009 16:05

pierwsze slowa mnie nie interesuje co robisz i na jakim silniku tylko odpowiedziec na wyraznie zadane pytanie ktore brzmialo:
evolution,

a to ciekawe rzeczy mówisz.
mówisz że dobrze by było zrobić soft?
podjąłbyś się tego?
wiec nie lec w kulki z ludzmi...
arwam pisze:to wyjaśnij dlaczego JR na pompie 9mm i tylko zmienionym turbie na GT2052V już tak szalał z IC oczywiście.
nie miał kosmicznego ciśnienia wtrysku, jedynie 155bar.
doładowanie około 1,5bar.
mysle ze odpowiedzialny za latwe krecenie sie tego silnika gora odpowiedzialny jest skok tloka mniejszy o ponad 1 cm od tego co masz w 1,9 oraz masie czesci ruchomych i wirujacych w silnku, a rozni sie to z tego co pamietam o 9 kg przy zalozeniu ze 1,9 i 1,6 jezdza na jednomasie jak i czasami otwarcia zaworow oraz przeplywami. generalnie mozna uznac ze glowka jest nad wyraz przeplywowa do silnika 1,6
szalenie silnika z moca oscylujaco w okolicach 100 ps jest uznajmy to podobne do twierdzenia ze f126p to model ferrari. :helm:

co do uzbrajania 1,6 td w gt20 nie balbym sie o wal bo nie predko mu do wyskakiwania, a biorac pod uwage ze turbo bez dymu nie wstanie mozna opoznic wstaniecie turbo na conajmniej dwa sposoby inne niz ustawienie kierownic.
a biorac pod uwage przebieg mocy w calym zakresie moglbym stwierdzic ze mimo zaj*** krecenia sie gora wykres tego jr bylby mocno pod kreska wyciagnietego softem najslabszego tdi z ta sama dmuchawka na tym samym cisnieniu.... mimo ze na wykresie lecialoby w dol bardziej w tdi niz w jr to w tdi lecialoby z wyzszego pulapu i moce bylyby podobne dopiero kolo 5500 rpma moze i wyzej...


ja mam jedno pytanie powiedz mi czy ten twoj nie krecacy sie dymi po przekroczeniu mocy max w zakresie gdzie leci wszystko na leb na szyje??
Ostatnio zmieniony ndz lis 29, 2009 16:25 przez evolution, łącznie zmieniany 1 raz.


Urodzinowa Promocja!!!
EVOLUTION MOTOR SPORT
Jakimów Jacek Wrocław tel. 608738768 Tuning Mechaniczny itd.

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » ndz lis 29, 2009 16:28

arwam pisze:nie miał kosmicznego ciśnienia wtrysku, jedynie 155bar.
panowei nie dojdziecie do ładu jak bedziecie mieszac TD z TDI

Evolution pisał o TDI i ma absolutna racje - żeby wyżej krecic to wtrysk musi trwac krótko czyli duże cisnienie i aby doszła moc to musi dużo tego paliwa wleciec - duże otworki i wydajna pompa
arwam pisze:nie tu leży problem tylko w za małej ilości paliwa w wyższych obrotach.
problem lezy raczej w niespaleniu paliwa na wyzszych obrotach



arwam

Post autor: arwam » ndz lis 29, 2009 17:15

evolution pisze:problem lezy raczej w niespaleniu paliwa na wyzszych obrotach
cowboy,

to by wtedy dymiło z wydechu a teraz mi nic nie dymi w wyższych obrotach przy zaledwie ciśnieniu doładowania 1.0bara.

evolution pisze:co do uzbrajania 1,6 td w gt20 nie bałbym sie o wal bo nie predko mu do wyskakiwania, a biorąc pod uwagę ze turbo bez dymu nie wstanie mozna opoznic wstaniecie turbo na co najmniej dwa sposoby inne niz ustawienie kierownic
zapewniam Cię że wstanie już przy 1500rpm i to zupełnie bez dymu.
a jak mówisz że wału nie wypluje i o dół się nie boisz to polecam lektórę tematu o golfie euglena.
Ostatnio zmieniony ndz lis 29, 2009 18:04 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » ndz lis 29, 2009 17:39

arwam pisze:to by wtedy dymiło z wydechu a teraz mi nic nie dymi w wyższych obrotach przy zaledwie ciśnieniu doładowania 1.0bara.
odnosiłem się ogólnie do tematu zakręcenia wyżej

jeżeli brakuje gnoju to widać ze 9 pompa sie konczy i trzeba większej ;)



ODPOWIEDZ

Wróć do „TDI”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości