evolution pisze:arwam podejmuje sie wystrojenia wiekszosci silnikow przy ktorych nie chca tracic czasu ludzie ogolnie zajmujacych sie chiptuningiem w tym tych ktore maja sie krecic wyzej od ogolnie przyjetych granic czyli w zakresie zwanych herezja w dieslu przez chiptunerow
tak wiec odezwij sie na priv lub zadzwon i sie dogadamy..
wiesz co na pompach wtryskowych to ja już można powiedzieć że zęby zjadłem strojąc je na silnikach ale o chiptuningu na mechanicznej pompie jeszcze nie słyszałem
kłania się czytanie ze zrozumieniem kolego bo nie posądzam Cię o naciąganie ludzi na koszta,
evolution pisze:powiem ci ze probowalem wysadzic jeden silnik tdi na pompie i nie zdechl w zaden sposob przy obortach 6500 na postoju , by przyspieszyc spalanie ropy palony byl na mieszance on / pb / eter / metanol. pomijajac fakt ze pompa dlugo w takich warunkach nie pozyje diesel moze sie krecic wysoko..
tdi jest mechanicznie mocniejsze od td wiec teorie twoja mozna obalic
to ja Ci powiem że na skrzyni 4T na silniku JR z turbem GT2052V osiągałem granice 100km/h na drugim biegu i 150km/h na trójce bez żadnego mieszania w paliwach.
i nie mówię tu o wysadzaniu silnika bo nie o to chodzi.
mówię o tym że mimo zrobionego governora moc w górze drastycznie spada.
i jest to związane z prędkością liniową tłoka, drogi kolego.
nie kwestionuję Twojej wiedzy ani doświadczenia ale fakty pozostaną faktami.
nie sposób wlewać hekto litrami paliwo w silnik tylko o to żeby je jak najefektywniej wykorzystać, choć doskonale sobie zdajemy sprawę z tego że bez większej ilości paliwa większej mocy raczej nie będzie a jeśli to w bardzo małym stopniu po odetkaniu silnika na dolocie i wydechu
[ Dodano: 29 Lis 2009 14:07 ]
sagon pisze:To tdi odpada.
Większość map wyskalowana jest do niecałych 5500 rpm,a niektóre nawet niżej.
Zostaje tylko solidny td.
w poprzedniej pompie na silniku TD miałem zrobiony TIMING i na tej w tym tygodniu zrobiłem go to nic to nie zmieniło więc wnioskuję że nie tędy droga. jeśli wtryskiwacze nie wniosą nic konkretnego w tym temacie to ten silnik będzie szedł na sprzedaż choć i teraz jakby się kupiec na niego znalazł w dobrej cenie zważywszy na to że jest po remoncie, to bym się nie zastanawiał.
TD jest delikatniejsze ale nic się nie rozlatywało jeśli tego sławetnego klina nie brać po uwagę bo wystarczyło tylko zmienić wał i już był spokój.
myślę że wina może być po stronie wtryskiwaczy bo moment obrotowy w granicach do 2400rpm jest narazie zadowalający ale powyżej ewidętnie brakuje paliwa, przy doładowaniu zaledwie 1,0 w porywach do 1,2bara.
jeśli one nie odetkają silnika w górze to nie będę trzymał silnika który oprócz ekonomiki i momentu obrotowego w niskich obrotach nic nie oferuje.