problem z wskaznikem temperatury

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
sukman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: czw paź 22, 2009 19:57
Lokalizacja: małpopolska

problem z wskaznikem temperatury

Post autor: sukman » pt lis 27, 2009 19:15

Mam problem z wskaznikiem temperatury w vw golf mk2 1.6D.Rzecz w tym,że po włączeniu stacyjki czerwona dioda miga cały czas a wskazówka temperatury wędruje do końca skali.Zamieniłem stabilizator z innego licznika i jest to samo,wie ktoś w czym tkwi problem.
Ostatnio zmieniony ndz lis 29, 2009 09:52 przez sukman, łącznie zmieniany 3 razy.


sukman

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pt lis 27, 2009 19:25

sukman pisze:w czym tkwi problem.
W czujniku,ma zwarcie na mase...



Awatar użytkownika
sukman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: czw paź 22, 2009 19:57
Lokalizacja: małpopolska

Post autor: sukman » pt lis 27, 2009 19:47

Chodzi o ten czujnik z boku krucca do nagrzewnicy?


sukman

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pt lis 27, 2009 19:55

Z tego co pamiętam,czujnik był z prawej strony w głowicy(stojąc przodem do silnika).
Taki jednopinowy.



Awatar użytkownika
sukman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: czw paź 22, 2009 19:57
Lokalizacja: małpopolska

Post autor: sukman » pt lis 27, 2009 19:58

Czyli tak wymiana czujnika i powinno byc O.K


sukman

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pt lis 27, 2009 20:10

sukman, tak mi sie wydaje...



Awatar użytkownika
sukman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: czw paź 22, 2009 19:57
Lokalizacja: małpopolska

Post autor: sukman » sob lis 28, 2009 20:10

wymieniłem czujnik,cały wskaznik i stabilizator na koniec wymienie całe zegary to może będzie wszystko grac.


sukman

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » sob lis 28, 2009 20:19

sukman, jak masz sondę w zbiorniczku wyrównawczym to sprawdź czy masz płyn w nim :) . Kontrolka zaczyna migać i wskaźnik wędruję na maxa w prawo jak jest brak płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Od tego bym zaczął....


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
sukman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: czw paź 22, 2009 19:57
Lokalizacja: małpopolska

Post autor: sukman » sob lis 28, 2009 20:29

zbiornik faktycznie mam z tą sondą tylko szkopół w tym,że nie jest podłłączona do żadnego wtyku i nie bardzo wiem jaki to ma byc.


sukman

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » sob lis 28, 2009 20:30

sukman, poszukaj czy gdzieś nie wisi wtyczka albo jakieś przewody.... na końcu ich powinna być wtyczka na dwa piny w gumowej koszulce, chyba koloru białego jest.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
sukman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: czw paź 22, 2009 19:57
Lokalizacja: małpopolska

Post autor: sukman » sob lis 28, 2009 20:53

a nie wiesz jaki kolor przewodów,aco by było gdybym te dwa przewody z sobą zwarł tak dla sprwwdzenia czy wszystko sie ustabilizuje .


sukman

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » sob lis 28, 2009 21:03

sukman, niestety nie orientuje się.... bo ja mam po "lifcie" instalacji elektrycznej mojego mk2... jest on z 90 roku :)


Zadaniem tej sondy jest właśnie informowanie o stanie poziomu płynu chłodzącego. Ona ma dwa bieguny... jak są zatopione w płynie chłodniczym to są wtedy zwarte i wszystko jest OK.... wystarczy, że płynu ubędzie obwód się otwiera i zaraz zaczyna mrugać kontrolka na zegarach i wskaźnik idzie na czerwone pole. Jak byś tą wtyczkę odnalazł i zwarł przewody wtedy byś obwód zamknął i powinno być wszystko OK.... napisz tylko czy ten wskaźnik od temp. od jakiegoś czasu tak szaleje czy tak było zawsze??
Ostatnio zmieniony sob lis 28, 2009 21:06 przez marcinas1983, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
sukman
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 53
Rejestracja: czw paź 22, 2009 19:57
Lokalizacja: małpopolska

Post autor: sukman » sob lis 28, 2009 21:51

wsumie niewiem bo swapowałem silnik z całą instalacja elektryczna


sukman

Awatar użytkownika
kwietek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 779
Rejestracja: pt paź 10, 2008 23:11
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kwietek » sob lis 28, 2009 22:02

sukman, Czujnik poziomu płynu uruchamia samą kontrolkę, i nie ma wpływu na wskazówkę. To wygląda na zwarcie ale nie w zestawie zegarów więc nie ma po co ich wymieniać. Wskazania poziomu i temperatury polegają na zmianie rezystancji. Najlepiej będzie jak weźmiesz schemat i zaczniesz od źródła. Wyjmij przewody z wtyczki i sprawdź czy problem ustąpił, następnie biało brązowy kabel idzie do masy gdzieś w okolicy skrzyni biegów wypnij go i chwilowo zastąp innym. Zepnij wszystko razem i ponownie sprawdź. Jeśli nadal problem będzie występował kabel sygnałowy jest uszkodzony i gdzieś dotyka masy, musisz iść po nim "w górę" aż znajdziesz uszkodzenie albo po prostu go zastąpić.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 362 gości