

I czy jest jakiś sposób by sprawdzić bez demontażu, czy ta membrana jest pęknięta czy nie?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
A czy zgaszę silnik poprawnie? Pytam, bo przecież będzie zdemontowana klapa gasząca ... silnik mimo to da się zgasić, tylko nim zatelepie?Sztomel pisze:Nie trzeba się przy tym obawiać, że silnik będzie pracował na wolnych obrotach z puszczonym luzem wężem powietrza doładowania oraz otwartym wlotem kolektora ssącego.
Posiadam Vaga, jak wykonać ten output test? (generalnie jak logowałem grupę 003 Basic Settings to pokazywało EGR OFF/EGR ON na zmiane w kolumnie 2, z tym, że ta zmiana następowała co 10 sekund a nie co 2 min).Sztomel pisze:do dyspozycji Vaga by zrobić output test.
Jeśli się da to zdecydowanie najszybszy sposóbSztomel pisze:chyba, że na zamontowanym na kolektorze ssącym zaworem EGR i klapą gaszącą, zdejmiesz z nich wąż powietrza doładowania i przyświecając sobie do wnętrza latarką będziesz w stanie zagłębić tam głowę i dostrzec ruch tłoczka zaworu EGR ale to jednak już ekwilibrystyka
W takim razie zrobię ten output test jeszcze raz ze ściągniętą rurą doprowadzającą powietrze z turbo. i zobaczę czy ten grzybek się porusza czy nie. I tu mam 2 pytania.Sztomel pisze:co do output testu to właśnie robi się tak jak napisałeś (wymusza to otwieranie i zamykanie zaworu z większą częstotliwością więc mniej czasu poświęcisz na sprawdzenie);
Nie przechodzi w tryb awaryjny. Tak czy siak to naprawie, bo nie lubie jak z autkiem jest coś nie tak. Tyle, że auto użytkuje na codzień i jest mi potrzebne. I zastanawiam się czy nie wyrządzam większych szkód z tym jeżdżąc.Sztomel pisze:jeśli silnik z tym komunikatem na blacie nie przechodzi w tryb pracy awaryjnej i pracuje normalnie to wybór czy jeździć z tym czy usunąć usterkę pozostawiam Twojemu wyborowi.
Ad. 1 - tak to normalnekompan pisze:1) Czy to normalnie, że silnik sam w trybie BS podnosi obroty do 1400 przy logowaniu grupy 003?
2) Czy jak mi na VAGu pokazuje EGR ON / EGR OFF to mimo to grzybek niekoniecznie może chodzić i membrana może być pęknięta?
Chodzi o wartości w grupie 3 (zaznaczone na czerwono na zdjęciu poniżej) ? Orientujesz się ile powinny wynosić przy EGR ON, a ile przy EGR OFF ?Sztomel pisze:na kompie zauważysz czy wartości przy przejściu z ON na OFF będą się zmieniać - jeśli nie to membrana dziurawa
To moje logi wykonane po tym jak błąd się pojawił po raz pierwszy. Czyli widzę, że ten grzybek jednak nie chodzi góra/dół. Sprawdzę jeszcze raz ze ściągniętą rurą z klapy gaszącej.Sztomel pisze:na tym logu widać, że nie ulega ona zmianie wcale, czy to na OFF czy na ON
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości