MK3 Mój plan rozprawienia się z piszczącą kontrolką oleju...
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
MK3 Mój plan rozprawienia się z piszczącą kontrolką oleju...
Otóż mam i ja ten problem mam - czasem świeci i piszczy kontrolka oleju.
Olej w miarę nowy 2-3 tys km Shell półsyntetyk, silnik 1.8 ABS(podobno) 170tys.
Silnik pali i spala super, oleju nie pobiera, -30 i ani troszkę nie było problemów. Olej kolorystycznie OK, troszkę masełka na rogach korka oleju od niedogrzania.
Zmieniłem biały czujnik, sprawdziłem jaki mi dali filtr oleju przy wlewaniu nowego oleju - ale jest Mann. Po większym zdenerwowaniu robebeszyłem tablicę wskaźników, polutowałem płytkę z 2ma diodami LED + 2 tranzystorki żeby nie obciążać czujników (bo są sterowane z jakiegoś układu scalonego i nie chciałem go uwalić). Mam teraz piękną konsolę z informacją co który czujnik widzi i jest tak:
Silnik zimny: oba czujniki pokazują ciśnienie OK nawet na jałowym biegu.
Silnik dogrzany: czujnik biały pokazuje OK dopiero (?) na obrotach coś ponad 1700 - 1900,
w konsoli nic nie piszczy nic nie świeci.
Czasem: czujnik biały pokazuje OK dopiero od 2100, i wtedy od 2000 (2000 równiutko!) elektronika włącza piszczyk i kontrolkę oleju.
I teraz moje dalsze dochodzenie pokazuje że dłuższa jazda na niedogrzanym = czujnik wysokiego ciśnienia chyba później zaskakuje ale jeszcze nie jestem pewien... bo dopiero parę dni testuję.
Pytania do was:
- czy tak ma być że biały czujnik się załącza przy obrotach rzędu 1800??? Mierzyłem już ciśnienie u mechanika i mówił że niby OK - czy wobec moich odczytów mam go zj...ać i zmienić na innego? A jak nie powinno tak być to co to może być i jak to sprawdzić?
- co mogę (tanio) sprawdzić zanim wymienię olej bo może to nie jego wina? Mam teraz bezpośredni odczyt więc będę od razu widział co wpływa a co nie wpływa na to ciśnienie. Na razie chcę mu w poniedziałek zafundować dłuższe dogrzanie i zbadać efekty.
Olej w miarę nowy 2-3 tys km Shell półsyntetyk, silnik 1.8 ABS(podobno) 170tys.
Silnik pali i spala super, oleju nie pobiera, -30 i ani troszkę nie było problemów. Olej kolorystycznie OK, troszkę masełka na rogach korka oleju od niedogrzania.
Zmieniłem biały czujnik, sprawdziłem jaki mi dali filtr oleju przy wlewaniu nowego oleju - ale jest Mann. Po większym zdenerwowaniu robebeszyłem tablicę wskaźników, polutowałem płytkę z 2ma diodami LED + 2 tranzystorki żeby nie obciążać czujników (bo są sterowane z jakiegoś układu scalonego i nie chciałem go uwalić). Mam teraz piękną konsolę z informacją co który czujnik widzi i jest tak:
Silnik zimny: oba czujniki pokazują ciśnienie OK nawet na jałowym biegu.
Silnik dogrzany: czujnik biały pokazuje OK dopiero (?) na obrotach coś ponad 1700 - 1900,
w konsoli nic nie piszczy nic nie świeci.
Czasem: czujnik biały pokazuje OK dopiero od 2100, i wtedy od 2000 (2000 równiutko!) elektronika włącza piszczyk i kontrolkę oleju.
I teraz moje dalsze dochodzenie pokazuje że dłuższa jazda na niedogrzanym = czujnik wysokiego ciśnienia chyba później zaskakuje ale jeszcze nie jestem pewien... bo dopiero parę dni testuję.
Pytania do was:
- czy tak ma być że biały czujnik się załącza przy obrotach rzędu 1800??? Mierzyłem już ciśnienie u mechanika i mówił że niby OK - czy wobec moich odczytów mam go zj...ać i zmienić na innego? A jak nie powinno tak być to co to może być i jak to sprawdzić?
- co mogę (tanio) sprawdzić zanim wymienię olej bo może to nie jego wina? Mam teraz bezpośredni odczyt więc będę od razu widział co wpływa a co nie wpływa na to ciśnienie. Na razie chcę mu w poniedziałek zafundować dłuższe dogrzanie i zbadać efekty.
- MrSalieri
- Gadatliwa bestia
- Posty: 833
- Rejestracja: wt gru 28, 2004 18:06
- Lokalizacja: Okolice Krakowa
- Kontakt:
Gdzies na forum byl taki opis:
Cytat:
brzeczyk sie wlaczy jezeli przez okolo3 sekundy pow. 2000 obr cisnienie oleju nie przekroczy wymaganego cisnienia czyli 2 bar. za wlaczenie brzeczyka odpowiada czujnik bialy lub czarny na przystawce filtra oleju. i tu mala informacja te czujniki zwieraja sie przy przekroczeniu cisnienia odpowiedzio bialy 2,0 bar czarny 1,2 bar z dokladnoscia plus minus 0,2 bar wiec kto posiada czujnik bialy a nie chce wymieniac panewek i pompy oleju moze zalozyc czarny i na jakis czas pomoze. co do tego silnika co pod gore brzeczy to sa dwa wyjscia albo sie przegrzewa olej ale nie ma plyty "anty spienacza" na smoku pompy oleju
wykonczyc silnika sie nie wykonczy od razu poniewaz cisnienie oleju jakies powinno zawsze byc. wiec tylko lekko sie go katuje
a na marginesie jezeli podczas przekroczenia 2 tys obrotow na czas wiekszy niz 3 sekundy cisnienie sie nie pojawi to brzeczyk bedzie krzyczal nawet na wolnych az do momentu gdy nie pojawi sie masa z czujnika wyzej opisanego
ostatecznie zawsze jest lotos 20w50
Wyczerpujące wyjaśnienie, mam jednak kilka uwag(pytań):
1.
Cytat:
za wlaczenie brzeczyka odpowiada czujnik bialy lub czarny na przystawce filtra oleju
- za włączenie brzęczyka odpowiada tylko czujnik biały
2.
Cytat:
czujniki zwieraja sie przy przekroczeniu cisnienia odpowiedzio bialy 2,0 bar czarny 1,2
- nie obydwa czujniki się zwierają po przekroczeniu ciśnienia, czarny(raczej brązowy) jest zwarty jeśli ciśnienie jest zbyt niskie(np. wyłączony silnik), a otwiera się gdy ciśnienie jest prawidłowe, natomiast biały odwrotnie-jest otwarty jeśli ciśnienie jest zbyt niskie(np.wyłączony silnik), a zwiera się gdy ciśnienie jest prawidłowe.
- nie jestem pewien czy te wartości ciśnienia są poprawne(w książce pisze że czujnik brązowy jest 0,3 bar, a biały 1,8 bar. Ale może to nie być tak do końca bo napisali tam też że w silniku z mk3 (ABS 1.8 GT) czujnik brązowy znajduje się w głowicy , co jest nie jest prawdą, gdyż obydwa znajdują się na wspornku filtra oleju.(przynajmniej w moim tak jest)
czujniki ciśnienia oleju z vw golf III i vento.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 431 raz(y) 154.06 KB
Cytat:
brzeczyk sie wlaczy jezeli przez okolo3 sekundy pow. 2000 obr cisnienie oleju nie przekroczy wymaganego cisnienia czyli 2 bar. za wlaczenie brzeczyka odpowiada czujnik bialy lub czarny na przystawce filtra oleju. i tu mala informacja te czujniki zwieraja sie przy przekroczeniu cisnienia odpowiedzio bialy 2,0 bar czarny 1,2 bar z dokladnoscia plus minus 0,2 bar wiec kto posiada czujnik bialy a nie chce wymieniac panewek i pompy oleju moze zalozyc czarny i na jakis czas pomoze. co do tego silnika co pod gore brzeczy to sa dwa wyjscia albo sie przegrzewa olej ale nie ma plyty "anty spienacza" na smoku pompy oleju
wykonczyc silnika sie nie wykonczy od razu poniewaz cisnienie oleju jakies powinno zawsze byc. wiec tylko lekko sie go katuje
a na marginesie jezeli podczas przekroczenia 2 tys obrotow na czas wiekszy niz 3 sekundy cisnienie sie nie pojawi to brzeczyk bedzie krzyczal nawet na wolnych az do momentu gdy nie pojawi sie masa z czujnika wyzej opisanego
ostatecznie zawsze jest lotos 20w50
Wyczerpujące wyjaśnienie, mam jednak kilka uwag(pytań):
1.
Cytat:
za wlaczenie brzeczyka odpowiada czujnik bialy lub czarny na przystawce filtra oleju
- za włączenie brzęczyka odpowiada tylko czujnik biały
2.
Cytat:
czujniki zwieraja sie przy przekroczeniu cisnienia odpowiedzio bialy 2,0 bar czarny 1,2
- nie obydwa czujniki się zwierają po przekroczeniu ciśnienia, czarny(raczej brązowy) jest zwarty jeśli ciśnienie jest zbyt niskie(np. wyłączony silnik), a otwiera się gdy ciśnienie jest prawidłowe, natomiast biały odwrotnie-jest otwarty jeśli ciśnienie jest zbyt niskie(np.wyłączony silnik), a zwiera się gdy ciśnienie jest prawidłowe.
- nie jestem pewien czy te wartości ciśnienia są poprawne(w książce pisze że czujnik brązowy jest 0,3 bar, a biały 1,8 bar. Ale może to nie być tak do końca bo napisali tam też że w silniku z mk3 (ABS 1.8 GT) czujnik brązowy znajduje się w głowicy , co jest nie jest prawdą, gdyż obydwa znajdują się na wspornku filtra oleju.(przynajmniej w moim tak jest)
czujniki ciśnienia oleju z vw golf III i vento.jpg
Pobierz Plik ściągnięto 431 raz(y) 154.06 KB
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=45061]Moj Mk3[/url]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/9594/golf1tot51om6.jpg[/img]
[img]http://img233.imageshack.us/img233/9594/golf1tot51om6.jpg[/img]
ja kiedys na forum wyczytalem cos takiego
"w podstawie filtra oleju jest zawór wysokiego ćiśnienia(jakaś kulka ze sprężynką) podstawa jest przykręcona do bloku na śruby więc ją odkręciłem wymyłem w bęzynie, wyczyściłem, wydmuchałem kompresorem no i zakręciłem, nowy filtr i olej i jest wszystko cacy".
"w podstawie filtra oleju jest zawór wysokiego ćiśnienia(jakaś kulka ze sprężynką) podstawa jest przykręcona do bloku na śruby więc ją odkręciłem wymyłem w bęzynie, wyczyściłem, wydmuchałem kompresorem no i zakręciłem, nowy filtr i olej i jest wszystko cacy".
Gdy jesteś smutny to pomyśl że kiedyś byłeś najszybszym plemnikiem
No w końcu udało mi się gdzieś jednoznacznie wyczytać że to moje ciśnienie 2Bar przy 1800-1900 to jest 2x za małe, bo powinno być koło 4, jadę do mechanika (ale innego niż ten co mi mierzył poprzednio i uznał że "spoko jest"). Sprawdzę pompę oleju i panewki, bo już mi nic innego nie zostało do weryfikacji.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 273 gości