Problemy z ustawieniem luzu przekładni kierowniczej
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problemy z ustawieniem luzu przekładni kierowniczej
Witam Serdecznie.
Od ok miesiąca nasiliły się moje problemy podczas jazdy. Auto zaczęło mi wyraźniej ściągać na lewo lub prawo, a podczas jazdy na koleinach lub nierównościach wyczuwalnie samochód pływał, kierownica się ruszała i ogólnie rzecz ujmując wyraźnie czułem że coś tu jest zdecydowanie nie tak.
Na diagnostyce wykazało, że tuleje, sworznie, końcówki, amortyzatory i zbieżność są ok.
Ostatnio poprosiłem mechanika by sprawdził luz na przekładni. Gdy zacząłem poruszać kierownica wyraźnie słychać było stukanie. Po tym jak mechanik pokręcił ową śruba regulacyjną stukanie ustało, ale kierownica ma czasem problem z powrotem na swoje miejsce gdy mocniej skręcam. To rzadkość ale się zdarza. Musze jej pomóc. gdy wróciłem do mechanika okazało się że nie ma za wiele możliwości, tj albo luz na przekładni i komfort kręcenia, albo nieco mniej komfortu i brak stuków w przekładni.
Czy mogę liczyć na to że z czasem przekładnia trochę się wyrobi i płynniej będzie wracać na swoje miejsce?
Czy da się jakoś ją naprawić?
Bardzo proszę o pomoc.
Od ok miesiąca nasiliły się moje problemy podczas jazdy. Auto zaczęło mi wyraźniej ściągać na lewo lub prawo, a podczas jazdy na koleinach lub nierównościach wyczuwalnie samochód pływał, kierownica się ruszała i ogólnie rzecz ujmując wyraźnie czułem że coś tu jest zdecydowanie nie tak.
Na diagnostyce wykazało, że tuleje, sworznie, końcówki, amortyzatory i zbieżność są ok.
Ostatnio poprosiłem mechanika by sprawdził luz na przekładni. Gdy zacząłem poruszać kierownica wyraźnie słychać było stukanie. Po tym jak mechanik pokręcił ową śruba regulacyjną stukanie ustało, ale kierownica ma czasem problem z powrotem na swoje miejsce gdy mocniej skręcam. To rzadkość ale się zdarza. Musze jej pomóc. gdy wróciłem do mechanika okazało się że nie ma za wiele możliwości, tj albo luz na przekładni i komfort kręcenia, albo nieco mniej komfortu i brak stuków w przekładni.
Czy mogę liczyć na to że z czasem przekładnia trochę się wyrobi i płynniej będzie wracać na swoje miejsce?
Czy da się jakoś ją naprawić?
Bardzo proszę o pomoc.
Myślę ,że ten luz z czasem się powiększy i będzie Cię czekała regeneracja maglownicy kolego... swoją drogą - może mechanik - delikatniej dokręcić i lepiej będzie się kołem kręciło... metoda prób i błędów.. i znajdziecie idealne ustawienie.
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
rozumiem...
A czy jest jakiś sposób bym mógł przekonać się czy przyczyną pływania po drodze jest wadliwa przekładnia czy cos innego? Pytam bo jak już pisałem diagnostyka nic nie wykazała, a każdy ma inną teorię, poza tym gdy delikatnie rusza się kierownica i ogląda koło nie widac nawet śladu luzu - ale to na załączonym silniku, gdy pompa działa. Natomiat na wyłączonym słychać było stukanie przy kręceniu kierownicą.
A czy jest jakiś sposób bym mógł przekonać się czy przyczyną pływania po drodze jest wadliwa przekładnia czy cos innego? Pytam bo jak już pisałem diagnostyka nic nie wykazała, a każdy ma inną teorię, poza tym gdy delikatnie rusza się kierownica i ogląda koło nie widac nawet śladu luzu - ale to na załączonym silniku, gdy pompa działa. Natomiat na wyłączonym słychać było stukanie przy kręceniu kierownicą.
U mnie w starym Polo Coupe - przekładnia jak miała luz to nie pływałem a jeździłem od pasa do pasa .. i ciągle kontra kołem
po wymianie na nową - problem zniknął.
W wielu przypadkach efekt pływania spowodowany jest też szerokimi oponkami w aucie ,które chodzą po koleinach
i źle ustawiona zbieżność.

W wielu przypadkach efekt pływania spowodowany jest też szerokimi oponkami w aucie ,które chodzą po koleinach

Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 76 gości