1.6 SR i wasze problemy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jak już piszesz o czymś takim to od razu napisz dlaczego nie wolno oraz czym to grozi.pasażer pisze:Po wymianie termostatu, odpowietrzałem na zakręconym. Pamiętaj tylko, by nie dolewać zimnego płynu gdy rozgrzany silnik.
a w przypadku climatronic'a pokręteł nie ma i co należy otworzyć?jackyz pisze:Nie nawiew czyli dmuchawe tylko pokrętło temperatury otwrerasz na maxa.
- wav
- Ma gadane
- Posty: 204
- Rejestracja: pn sie 24, 2009 18:53
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
- Kontakt:
Panowie odpowietrzałem go gdy trzymałem go na obrotach po paru minutach wiało ciepłem a nawet gorącem a gdy uruchomiły sie wentylatory to nagle powoli leciało coraz chłodniejsze....
I co z tym zrobić?
nie wiem czy odpowietrzył sie do końca bo pozniej gdy zakreciłem korek i pojezdziłem troche znowu w wężu zaczeło strzelać tak jakby przechodziło przez niego powietrze.
dodam ze zaraz potym jak go odpowietrzyłem i weże były ciepłe było wszystko ok
I co z tym zrobić?
nie wiem czy odpowietrzył sie do końca bo pozniej gdy zakreciłem korek i pojezdziłem troche znowu w wężu zaczeło strzelać tak jakby przechodziło przez niego powietrze.
dodam ze zaraz potym jak go odpowietrzyłem i weże były ciepłe było wszystko ok
Moje MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3293511#3293511
Nie uznałem tego za konieczne. Jeżeli Ty tak, to nic nie stoi na przeszkodzie by zdanie rozwinąć. Twa uwaga zabrzmiała jak lekcja pisania postów.Jazz_Blue pisze:Jak już piszesz o czymś takim to od razu napisz dlaczego nie wolno oraz czym to grozi.pasażer pisze:Po wymianie termostatu, odpowietrzałem na zakręconym. Pamiętaj tylko, by nie dolewać zimnego płynu gdy rozgrzany silnik.
Ale co tam. Wszyscy wiedzą, że po pierwsze grozi to poparzeniem.
Nie należy odkręcać korka zbiorniczka wyrównawczego podczas pracy silnika, ani gdy silnik jest rozgrzany. Jeżeli zachodzi taka konieczność, po odczekaniu co najmniej trzech minut, należy odkręcać go bardzo ostrożnie, a po usłyszeniu syczenia odczekać, aż ciśnienie zostanie wyrównane. W przypadku wypływu płynu spod korka natychmiast przerwać operację i zakręcić zbiornik wyrównawczy. Nieumiejętne odkręcenie grozi poparzeniem!
Po dwa. Przy znacznej utracie płynu chłodzącego (gdy zbiorniczek jest pusty) i gorącym silniku nie należy dolewać zimnej wody pod żadnym pozorem. Przez nagłą zmianę temperatury w układzie (silnik ponad 100 stopni, a woda 5-25) może dojść do skrzywienia się głowicy, uszkodzenia uszczelki pod głowicą lub w skrajnym przypadku do pęknięcia korpusu silnika, tulei cylindrów lub mikropęknięć w głowicy. (podobno bo nie sprawdzałem)
Witam
Wszyscy piszą, że należy pokrętło od ustawiania temperatury ustawić na max. Ale niech ktoś powie jaki jest tego sens skoro to pokrętło nie ma wpływu na przepływ płynu chłodzącego przez nagrzewnicę bo tam nie ma żadnego zaworu. Pokrętło zamyka tylko kanał przepływu powietrza przez nagrzewnicę.
Pozdrawiam
Wszyscy piszą, że należy pokrętło od ustawiania temperatury ustawić na max. Ale niech ktoś powie jaki jest tego sens skoro to pokrętło nie ma wpływu na przepływ płynu chłodzącego przez nagrzewnicę bo tam nie ma żadnego zaworu. Pokrętło zamyka tylko kanał przepływu powietrza przez nagrzewnicę.
Pozdrawiam
Masz zupełną rację MKool,MKool pisze:Wszyscy piszą, że należy pokrętło od ustawiania temperatury ustawić na max. Ale niech ktoś powie jaki jest tego sens skoro to pokrętło nie ma wpływu na przepływ płynu chłodzącego przez nagrzewnicę bo tam nie ma żadnego zaworu. Pokrętło zamyka tylko kanał przepływu powietrza przez nagrzewnicę.
[ Dodano: 25 Lis 2009 15:58 ]
http://obrazki.elektroda.net/13_1257404447.jpg
- wav
- Ma gadane
- Posty: 204
- Rejestracja: pn sie 24, 2009 18:53
- Lokalizacja: Stargard Szczeciński
- Kontakt:
nie, robiłem to na odkręconym .to w końcu odpowietrzałeś na zakręconym kurku? nawiew na 2, temp. ustawiona na max
_________________
to więc na odkreconym czy zakręconym??? bo jedni mówią tak drudzy tak
[ Dodano: 25 Lis 2009 19:38 ]
na zakręconym korku takie same objawy jak na odkręconymfeniks79 pisze:to w końcu odpowietrzałeś na zakręconym kurku? nawiew na 2, temp. ustawiona na max
czyli leci pierw ciepłe a gdy uruchomią sie wiatraki zaczyna lecieć zimne
co wzwiązku z tym??
Ostatnio zmieniony śr lis 25, 2009 19:47 przez wav, łącznie zmieniany 2 razy.
Moje MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3293511#3293511
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 289 gości