Co jest z tym ALH

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

krzysiu210
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 159
Rejestracja: pn lis 27, 2006 03:24

Post autor: krzysiu210 » śr wrz 23, 2009 20:27

marcuso86 pisze:Jak długo jeździsz juz po sofcie? Żadnych problemów wiekszych nie było? Wiec do 150km moge spokojnie zostawić turbo i IC seryjne? Może i głupie pytanie ale co mi tam: ile ci pali teraz autko?
do tej pory 40tys km przez niecały rok i tylko sprzęgło nie wytrzymało
a nie żałuje mu ... :-)

możesz zostawić serie turbo i IC ale jeśli masz możliwość to polecam
IC wymienić ... w cieplejsze dni (od 20st.C) autko traci mocy bo SMIC się gotuje

spalanie ... - poczytaj do końca



Awatar użytkownika
ziomek1988
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 350
Rejestracja: sob maja 03, 2008 17:11
Lokalizacja: Świecie / Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: ziomek1988 » pt paź 30, 2009 16:09

A ja mam pytanie z innej beczki...czy ktoś z Was z ALH bez modów był na hamowni?? Czytałem gdzieś ostatnio, że VW zawsze daje "gratis" do książkowej mocy i że niby na hamowni ten silniczek może mieć nawet 100KM zamiast 90. Wie ktoś coś o tym? :grin:


[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/59ff7eee66697ba2.html][img]http://images44.fotosik.pl/291/59ff7eee66697ba2.jpg[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=269407][b][size=150]Golf Generation - kliknij i oceń[/size] [/b][/url]

jaro789
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 393
Rejestracja: śr lis 12, 2008 23:56
Lokalizacja: ngi
Kontakt:

Post autor: jaro789 » pt paź 30, 2009 16:43

tak słyszałem wiele razy
na seat racing jest pare wykresów i żaden nie ma 90ps ani mniej
zawsze jakiś bonus sie trafi
u mnie było 100 a po 216 125



marcuso86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 11:23
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: marcuso86 » ndz lis 08, 2009 14:04

krzysiu210 pisze:
marcuso86 pisze:Jak długo jeździsz juz po sofcie? Żadnych problemów wiekszych nie było? Wiec do 150km moge spokojnie zostawić turbo i IC seryjne? Może i głupie pytanie ale co mi tam: ile ci pali teraz autko?
do tej pory 40tys km przez niecały rok i tylko sprzęgło nie wytrzymało
a nie żałuje mu ... :-)

możesz zostawić serie turbo i IC ale jeśli masz możliwość to polecam
IC wymienić ... w cieplejsze dni (od 20st.C) autko traci mocy bo SMIC się gotuje

spalanie ... - poczytaj do końca
O ile wiecej jest wisilona turbina po takim programie chodzi mi oto czy wytrzyma spokojnie i czy ty te 150km i 320nm jest bezpieczne na takim setupie i nic sie nie wysra po paru tyś (wiem ze to zalezy od stylu jazdy ale ja mam styl naprawde umiarkowany :grin: )



krzysiu210
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 159
Rejestracja: pn lis 27, 2006 03:24

Post autor: krzysiu210 » pt lis 20, 2009 16:11

marcuso86 pisze:
krzysiu210 pisze:
do tej pory 40tys km przez niecały rok i tylko sprzęgło nie wytrzymało
a nie żałuje mu ... :-)
O ile wiecej jest wisilona turbina po takim programie chodzi mi oto czy wytrzyma spokojnie i czy ty te 150km i 320nm jest bezpieczne na takim setupie i nic sie nie wysra po paru tyś (wiem ze to zalezy od stylu jazdy ale ja mam styl naprawde umiarkowany :grin: )
ale czytaj ze zrozumieniem! ... teraz już mam przejechane po modach 48tys km
i nic się nie "wysypało"
a jeśli chodzi o styl jazdy to ja mojego TDI w ogóle nie oszczędzam ... ale NIGDY nie cisne
zanim się nie rozgrzeje i NIGDY nie gasze od razu po zatrzymaniu
byłem 2tygodnie temu u tunera zrobić kontrolną rundę na hamowni ... zdziwił się,
że moja sprężarka jeszcze żyje i przyznał, że to dzięki dbaniu o jej chłodzenie przed
zgaszeniem silnika
kolega z forum miał mk3 TDI 90ps zrobionego na 160ps i przelatane na takim
setupie 90tys km (dalej moja wiedza na temat tamtego auto się skończyła)
i nie miał z nim żadnych problemów



kris
-
-
Posty: 826
Rejestracja: czw sie 14, 2008 21:35
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kris » pt lis 20, 2009 17:47

Potwierdzam słowa krzysiu210, mam też wymienione wtryski na 216-stki i nowy program, wcześniej zmienione sprzęgło, przejechane 35 tys. km autko nie oszczędzane lecz dbane i żadnej z tego powodu awarii nie miałem :bigok: Wystarczy stosować 10 przykazań używania TDI i autko odwdzięczy nam się bezawaryjnością. :bigok:


Patrz w lusterka! Nieoznakowane radiowozy są wszędzie

krzysiu210
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 159
Rejestracja: pn lis 27, 2006 03:24

Post autor: krzysiu210 » pt lis 20, 2009 21:41

ziomek1988 pisze:A ja mam pytanie z innej beczki...czy ktoś z Was z ALH bez modów był na hamowni?? Czytałem gdzieś ostatnio, że VW zawsze daje "gratis" do książkowej mocy i że niby na hamowni ten silniczek może mieć nawet 100KM zamiast 90. Wie ktoś coś o tym? :grin:
ano ktoś coś wie :jezor:

mój miał 98KM



semibrac
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr lis 25, 2009 13:02
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: semibrac » śr lis 25, 2009 13:11

Witam, jestem nowy, kupiłem swojego pierwszego golfika. zakup za dobre pieniądze, ponieważ samochód miał problemy z odpalaniem i nadal je ma. Mianowicie samochód zimny trzeba kręcić około 1 minuty czasami dłużej żeby załapał (chyba się zapowietrza) na ciepło pali od strzała choć nie zawsze, czasami też są problemy z odpaleniem. czego to może być przyczyna? N109??
Błędy jakie odczytałem vwtolem2.9:
17911 (P1503)
17656 (P1248)
17965 (P1557)
17946 (P1538)
18009 (P1601)
jeżeli ktoś może pomóc, doradzić to bardzo proszę.



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » śr lis 25, 2009 16:50

Zwróć uwagę na wtyczkę zaznaczoną na fotce
Obrazek
Mieliśmy podobny problem z nowym, zaraz po odbiorze z salonu. Dopóki było ciepło - zapalał od strzału, na ciepłym podobnie - na dotknięcie. Jak temp. zbliżyła się w okolice zera, 3x 5 sek kręcenia nim odpalił. 2x w ASO był na ten problem - za każdym razem stwierdzili nieprawdopodobnie absurdalną historię z której jednoznacznie wynikało że to nie wina VW...
I przy okazji wymiany oleju u znajomego mechanika (już po gwarancji) zauważył że z tyłu za silnikiem wisi sobie jakaś wtyczka - i znalazł jedyne pasujące do niej złącze. Rano, przy -11 samochód zapalił od pierwszego obrotu...
Nie mam pojęcia od czego to jest ale odpięcie jej sprawia że świece grzeją, wszystko jest OK a silnik (jak zimny) nie chce odpalać.


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

semibrac
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: śr lis 25, 2009 13:02
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: semibrac » śr lis 25, 2009 22:59

Niestety to nie wtyczka, wygląda na to, że się poprostu zapowietrza, nie trzyma ciśnienia w układzie czy coś w tym rodzaju, nie wiem co wnioskować po tych błędach... kąt wtrysku? N109?



Awatar użytkownika
Piasek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6872
Rejestracja: sob mar 21, 2009 20:57

Post autor: Piasek » czw lis 26, 2009 09:27

Podjedź na inną hamownię - sprowadzą Cię na ziemię...
O tym że "tunerzy" bardzo często maja "nieco podkręcone" hamownie aby wyniki się pięknie rysowały pisać chyba nie trzeba...
+- 5% to rezerwa fabryczna z jaka są wypuszczane auta gdyż seryjność silników to pojęcie względne...
Ale nie łudź się ze ktoś Ci ekstra 20KM dał w prezencie...
Chyba że auto miało chipa o którym nie wiesz lub w inny sposób zostało zmodyfikowane...
Bardzo dużo aut sprowadzanych z zagranicy ma zmodyfikowane oprogramowanie sterujące (a`la nasze allegro-tuningi) po cichu... żeby na TUV`ie nie znaleźli...


https://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=538082&p=7130128#p7130128

marcuso86
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: ndz cze 21, 2009 11:23
Lokalizacja: Lubliniec
Kontakt:

Post autor: marcuso86 » czw lis 26, 2009 19:19

To wkońcu ile miał 109 czy 124? Może jednak były juz te 216 wsadzone a moze był czip. Ale jak twoje alh wy..erdala arla to juz nie mam pytań. Tak wiec po co kupować ARL jak ALH mimo ze ma 90 ps (nawet jak by miał te 110) to ARL'a i tak wydyma :bajer: , Pozatym ponad 220 na liczniku miałeś - a jakie miałeś obroty bo chyba grubo na czerwonym juz było. Czas do setki 7s czy mniej?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 158 gości