1.6 SR i wasze problemy

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: jackyz » wt lis 24, 2009 15:20

Nie nawiew czyli dmuchawe tylko pokrętło temperatury otwrerasz na maxa.


Jacek

Awatar użytkownika
Jazz_Blue
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 875
Rejestracja: pt lis 07, 2008 21:01
Lokalizacja: BB
Kontakt:

Post autor: Jazz_Blue » wt lis 24, 2009 16:28

pasażer pisze:Po wymianie termostatu, odpowietrzałem na zakręconym. Pamiętaj tylko, by nie dolewać zimnego płynu gdy rozgrzany silnik.
Jak już piszesz o czymś takim to od razu napisz dlaczego nie wolno oraz czym to grozi.
jackyz pisze:Nie nawiew czyli dmuchawe tylko pokrętło temperatury otwrerasz na maxa.
a w przypadku climatronic'a pokręteł nie ma i co należy otworzyć?



Awatar użytkownika
bicker83
KIEROVWNIK
KIEROVWNIK
Posty: 418
Rejestracja: pt mar 13, 2009 02:34
Lokalizacja: GSL / IRL
Kontakt:

Post autor: bicker83 » wt lis 24, 2009 16:44

Ach te AKLe :P


[img]http://www.bicker.republika.pl/av.gif[/img]

Był [b]MK4 - AKL[/b]
Teraz jest [b]A6 - APU[/b]
Bedzie [b]MK4 GTTDI[/b]

jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: jackyz » wt lis 24, 2009 17:19

Jeżeli to klimatronik to na panelu sterowania są 2 przyciski(niebieski i czerwony).Naciskając przycisk czerwony otwierasz nagrzewnice.


Jacek

Awatar użytkownika
wav
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: pn sie 24, 2009 18:53
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontakt:

Post autor: wav » wt lis 24, 2009 22:58

Panowie odpowietrzałem go gdy trzymałem go na obrotach po paru minutach wiało ciepłem a nawet gorącem a gdy uruchomiły sie wentylatory to nagle powoli leciało coraz chłodniejsze.... :grrr:


I co z tym zrobić?

nie wiem czy odpowietrzył sie do końca bo pozniej gdy zakreciłem korek i pojezdziłem troche znowu w wężu zaczeło strzelać tak jakby przechodziło przez niego powietrze.

dodam ze zaraz potym jak go odpowietrzyłem i weże były ciepłe było wszystko ok


Moje MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3293511#3293511

jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: jackyz » wt lis 24, 2009 23:57

A dlaczego Ty dpowietrzasz na otwartym korku?W układzie musi się wytworzyć ciśnienie.Aha nie otwieaj korka na gorącym silniku,bo możesz się poparzyć,a jak już to robisz to rób to ostrożnie.


Jacek

pasażer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 167
Rejestracja: czw lis 19, 2009 18:49
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: pasażer » śr lis 25, 2009 00:16

Jazz_Blue pisze:
pasażer pisze:Po wymianie termostatu, odpowietrzałem na zakręconym. Pamiętaj tylko, by nie dolewać zimnego płynu gdy rozgrzany silnik.
Jak już piszesz o czymś takim to od razu napisz dlaczego nie wolno oraz czym to grozi.
Nie uznałem tego za konieczne. Jeżeli Ty tak, to nic nie stoi na przeszkodzie by zdanie rozwinąć. Twa uwaga zabrzmiała jak lekcja pisania postów.

Ale co tam. Wszyscy wiedzą, że po pierwsze grozi to poparzeniem.
Nie należy odkręcać korka zbiorniczka wyrównawczego podczas pracy silnika, ani gdy silnik jest rozgrzany. Jeżeli zachodzi taka konieczność, po odczekaniu co najmniej trzech minut, należy odkręcać go bardzo ostrożnie, a po usłyszeniu syczenia odczekać, aż ciśnienie zostanie wyrównane. W przypadku wypływu płynu spod korka natychmiast przerwać operację i zakręcić zbiornik wyrównawczy. Nieumiejętne odkręcenie grozi poparzeniem!

Po dwa. Przy znacznej utracie płynu chłodzącego (gdy zbiorniczek jest pusty) i gorącym silniku nie należy dolewać zimnej wody pod żadnym pozorem. Przez nagłą zmianę temperatury w układzie (silnik ponad 100 stopni, a woda 5-25) może dojść do skrzywienia się głowicy, uszkodzenia uszczelki pod głowicą lub w skrajnym przypadku do pęknięcia korpusu silnika, tulei cylindrów lub mikropęknięć w głowicy. (podobno bo nie sprawdzałem)



jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: jackyz » śr lis 25, 2009 00:54

pasażer pisze:Wszyscy wiedzą, że po pierwsze grozi to poparzeniem.
Znam takich co się dowiedzieli po fakcie.


Jacek

Awatar użytkownika
feniks
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: pn paź 09, 2006 21:32
Lokalizacja: Zgorzelec

Post autor: feniks » śr lis 25, 2009 08:25

wav pisze:dodam ze zaraz potym jak go odpowietrzyłem i weże były ciepłe było wszystko ok
to w końcu odpowietrzałeś na zakręconym kurku? nawiew na 2, temp. ustawiona na max


Obrazek

MKool
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: wt mar 27, 2007 21:22
Lokalizacja: Podlasie

Post autor: MKool » śr lis 25, 2009 10:35

Witam
Wszyscy piszą, że należy pokrętło od ustawiania temperatury ustawić na max. Ale niech ktoś powie jaki jest tego sens skoro to pokrętło nie ma wpływu na przepływ płynu chłodzącego przez nagrzewnicę bo tam nie ma żadnego zaworu. Pokrętło zamyka tylko kanał przepływu powietrza przez nagrzewnicę.
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr lis 25, 2009 16:42

MKool pisze:Wszyscy piszą, że należy pokrętło od ustawiania temperatury ustawić na max. Ale niech ktoś powie jaki jest tego sens skoro to pokrętło nie ma wpływu na przepływ płynu chłodzącego przez nagrzewnicę bo tam nie ma żadnego zaworu. Pokrętło zamyka tylko kanał przepływu powietrza przez nagrzewnicę.
Masz zupełną rację MKool, =D>

[ Dodano: 25 Lis 2009 15:58 ]
http://obrazki.elektroda.net/13_1257404447.jpg


Obrazek

jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: jackyz » śr lis 25, 2009 17:14

To ta nagrzewnica grzeje cały czas czy to lato czy zima?


Jacek

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr lis 25, 2009 17:53

jackyz pisze:To ta nagrzewnica grzeje cały czas czy to lato czy zima?
przepływa przez nią ciągle płyn chłodzący o takiej temperaturze jaką mierzy czujnik G62/G2 bez względu czy lato czy zima - czyli ma taką samą temperaturę jak płyn chłodzący w układzie chłodzenia.


Obrazek

Awatar użytkownika
wav
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 204
Rejestracja: pn sie 24, 2009 18:53
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Kontakt:

Post autor: wav » śr lis 25, 2009 18:04

to w końcu odpowietrzałeś na zakręconym kurku? nawiew na 2, temp. ustawiona na max
_________________
nie, robiłem to na odkręconym .

to więc na odkreconym czy zakręconym??? bo jedni mówią tak drudzy tak

[ Dodano: 25 Lis 2009 19:38 ]
feniks79 pisze:to w końcu odpowietrzałeś na zakręconym kurku? nawiew na 2, temp. ustawiona na max
na zakręconym korku takie same objawy jak na odkręconym :grrr:

czyli leci pierw ciepłe a gdy uruchomią sie wiatraki zaczyna lecieć zimne

co wzwiązku z tym??
Ostatnio zmieniony śr lis 25, 2009 19:47 przez wav, łącznie zmieniany 2 razy.


Moje MK4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=3293511#3293511

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 287 gości