[MK2] Termowłącznik wentylatora
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[MK2] Termowłącznik wentylatora
Witam...Problem polega na tym, że wczoraj gdy przyjechałem samochodem do celu, temperatura silnika była optymalna i gdy wyłączyłem silnik to chodził wentylator, myślałem, że może pochodzi chwilę i się wyłączy (nigdy przy tej temperaturze się nie załączał) ale on niestety chodził i chodził, więc musiałem odłączyć wtyczkę od włącznika. Gdy później chciałem jechać, założyłem wtyczkę i znowu gdy przyjechałem do celu to się włączył i chodził aż do odpięcia wtyczki. Najdziwniejsze jest to, że dziś robiłem test i wentylator teraz włącza sie prawidłowo i chodzi krótko. Czy możliwe jest to, że wyłącznik się zawiesił ?? Wymieniać go czy narazie dać sobie z tym spokój ?? Gdzie mogę znaleźć budowe takiego włącznika ??
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
to że chłodzi po jeżdzie to jest normalne, nie wiem czemu wczesniej ci sie to nie zdarzylo, moze nie zauwazyles, a moze bardzo delikatnie jeździsz, generalnie nie jest to objaw niepokojacy o ile tempreturra wody jest w normie
Proponuje ci lepiej sprawdzic czy po jakimś czasie wentylator sie wyłączy.
Jeżeli sie wylaczy a przez cała jazde i postój temperatutra wody jest w normie to raczej wszytko jest ok...pozdrawiam
Proponuje ci lepiej sprawdzic czy po jakimś czasie wentylator sie wyłączy.
Jeżeli sie wylaczy a przez cała jazde i postój temperatutra wody jest w normie to raczej wszytko jest ok...pozdrawiam
- silent_rob
- Gadatliwa bestia
- Posty: 852
- Rejestracja: ndz sty 02, 2005 00:43
- Lokalizacja: Gryfino
- Kontakt:
nie nie panowie nie zrozumieliscie postu :] koledze wiatrak chodzil i chodzil , u siebie w moim NZ tez tak bylo tzn czasem normalnie pracowal po wylaczeniu zaplonu do obnizeniu temperatury a po tym sie wylaczal ale zdarzalo sie tak ze potrafil chodzic po wylaczeniu zaplonu tak dlugo az rozladowal akumulator , ale jakos samo mu przeszlo :] takze juz mnie to nie obchodzi :] ogolnie zalecam wymiane w razie czegos takeigo bo z tego co sie orientuje czujnik nie jest drogi szczegolnie
Dokładnie o to mi chodziło Za to należy mu się A tak wogóle to dodam, że narazie u mnie też sam problem sie rozwiązał, zobaczę co czas pokaże, ale podejrzewam, że mógł się zaciąć bimetal, który znajduje się w termowłączniku. Pozdrawiamsilent_rob pisze:nie nie panowie nie zrozumieliscie postu :] koledze wiatrak chodzil i chodzil , u siebie w moim NZ tez tak bylo tzn czasem normalnie pracowal po wylaczeniu zaplonu do obnizeniu temperatury a po tym sie wylaczal ale zdarzalo sie tak ze potrafil chodzic po wylaczeniu zaplonu tak dlugo az rozladowal akumulator , ale jakos samo mu przeszlo :] takze juz mnie to nie obchodzi :] ogolnie zalecam wymiane w razie czegos takeigo bo z tego co sie orientuje czujnik nie jest drogi szczegolnie
to ze masz za małą chłodnicę to nic nie szkodzi pod warónkiem że pilnujesz temp. co do spr. czujnika - to musisz go wykręcić podłączyć żarówką z baterią (najlepiej niech to będzie 12 V) wstawić do garnka z wodą (tylko tak by nie zanuzyć styków), zagotować wodę i jeżeli tuż przed wrzeniem wody zarówka się zaświeci czujnik sprawnyvwfan pisze:czy to mozliwe ze tak dlugo chodzil z powodu tego ze mam za mala chlodnice powinna byc wieksza do tego silnika a jest taka jak od 1,3 ;/ aha a jak sprawdzic ten czujnik czy dziala poprawnie?
...
misiek10111, sposob dobry ale niech jeszcze wsadzi tam jakis termometr bo moze za pozno sie wlanczac a na oko nie wybada roznicy 10-15st.przed zagotowaniem sie wody i musi baaardzo pomalu nagrzewac wode aby czyjnik mial taka temperature jak woda bo moze tak byc ze zagotuje wode a metal jeszcze nie zdazy sie nagrzac
genaralnie te urządzenia w samochodach ja terowłączniki czy mierniki temp. są mało dokładne i tylko pokazują przyblizone wartości - więc mieżenie temp. kiedy się termowłą. włączy jest informacją dla posiadacza tago włącznika tylko informacją przybliżoną (oczywiście nie dotyczy to włączników które włączają się przy temp. krytycznych - bo to swiadczy o uszkodzeniu czujnika)
...
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
bez przesady ! wskaźniki w kabinie znacznie przekłamuja a czujnik ma okrełśona tempeturę załączania się....dokłądnosc jest dosc duza,....tez bym wsadził termomtre do wody
[ Dodano: Wto Maj 09, 2006 23:44 ]
[ Dodano: Wto Maj 09, 2006 23:44 ]
od pokazywania to są własnie wskaźniki przeciez a nie termowłacznikmisiek10111 pisze:tylko pokazują przyblizone wartości
pisałem też o miernikach mająć na mysli wskażnik (choć i to są mierniki), oczywiście i wsadzenie termometru nie zaszkodzi, jeżeli w teście lampka się zapali w momęcie wrzenia wody l (lub trochę wczesniej) to bedzie wskazywało na 100stsas_gti pisze:pokazują to włąsnie wskaźniki przeciez a nie termowłacznik
...
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
gdy asie zaplai w moencie wrzenia wody to należałoby wymienic czujnik, zresztą jak sie zapali minimalnie wczesniej np na 98 st, to tez nie za dobrze.....wiatrak ma dwie poredkosci i pierwsza wlacza sie juz przy 95 stopniach......poza tym na oko nie da sie ocenic ile czasu przed zawrzeniem wody odpowiada jakiej temperaturze.....,no przeciez wystarczy wsadzic ten zasrany termometr do wody, przynaj to jak niby ocenic kiedy jest 95 st?hehe.pozdrawiam
przecież nikt nie nie neguje wsadzania tego terometru - a nawet popieram, będzie dokładniej (chodziło mi oto że w momęcie kiedy woda zaczyna wrzeć - pierwszw bulki sie pojawiają - t.j. 95-97 st)sas_gti pisze:no przeciez wystarczy wsadzic ten zasrany termometr do wody, przynaj to jak niby ocenic kiedy jest 95 s
...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 195 gości