Pilne! Urwana śruba od pokrywy zaworów AEE

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Marcinus29
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: sob lip 26, 2008 11:07
Lokalizacja: Rumia

Pilne! Urwana śruba od pokrywy zaworów AEE

Post autor: Marcinus29 » wt lis 24, 2009 17:43

Urwałem śrubę od pokrywy zaworów i mam drugi silnik taki sam i tam są całe uchwyt co trzymają wałek rozrządu i w nie się przykręcę pokrywę zaworów.Zdjęcie poniżej. Czy można odkręcić od drugiego silnika i beż żadnych problemów zmienić te uchwyty ? Proszę o pomoc ?


Obrazek



auto-master1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: pt lis 20, 2009 13:59
Lokalizacja: LBN

Post autor: auto-master1 » wt lis 24, 2009 17:49

to jest taka czesci ktora współpracuje z wałkiem i nie bedzie pewnie idelanie pasować bo moze być mniej zużyta lub wiecej.może wystepować luz przez ktory może dojść do pękniećia wałka.może to pochodzić ale niewiadomo jak długo.pozdrawiam



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » wt lis 24, 2009 17:49

raczej tak jezeli jest identyczna srednica walka



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt lis 24, 2009 17:50

Marcinus29 pisze:Urwałem śrubę od pokrywy zaworów i mam drugi silnik taki sam i tam są całe uchwyt co trzymają wałek rozrządu i w nie się przykręcę pokrywę zaworów
a mozna po polsku?
Poza tym wygląda na to że to nie śrubę pokrywy zaworów urwałeś...
teoretycznie tego "mostka" wymieniać dowolnie nie można, gdyż każdy jest osiowany z osobna po przykręceniu. Jak założysz od innego silnika to wałek może się w ogóle nie obracać lub nie mieć odpowiedniego smarowania.
tylko dziwne ze piszesz o śrube bo tam są nakrętki i szpilki a nie śruby....moze najpierw ustalmy co tak na prawdę się urwało.
Ostatnio zmieniony wt lis 24, 2009 17:55 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
KrystO
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 148
Rejestracja: pt gru 26, 2008 13:08
Lokalizacja: LCH

Post autor: KrystO » wt lis 24, 2009 17:51

Lepiej by było jak byś wykręcił urwaną cześć i wymienił tylko szpilkę.
To jest panewka walka rozrządu i wymiana na inną może ci nie wyjść na dobre.

[ Dodano: 24 Lis 2009 16:53 ]
sas_gti pisze:Jak założysz od innego silnika to wałek może się w ogóle nie obracać.
lub będzie zbyt duży luz i reszta panewek będzie dostawać po :ass:



Awatar użytkownika
Marcinus29
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: sob lip 26, 2008 11:07
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Marcinus29 » wt lis 24, 2009 17:56

Tak urwałem nakrętkę sry za pomyłkę od pokrywy zaworów co sie wkręca w ten mostek nic w wałku rozrządu narazie nie ruszałem.A jak wykręcę ten uchwyt od swojego silnika i wezmę na imadło i rozwierca coś pokombinuje żeby wyjąc resztę to potem nie będzie problemów z przykręceniem?
Ostatnio zmieniony wt lis 24, 2009 17:57 przez Marcinus29, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » wt lis 24, 2009 17:59

odkręć dugą nakrętkę i wtedy powinieneś móc wyjąć ten "mostek".
W głowicy pozostanie wkręcona jedynie szpilka , z mostkiem nic robić nie musisz, powinien wyjść nienaruszony.
Szpilkę z głowicy powinieneś dać radę wykręcić łapiąc za nią szczypcami zaciskowymi (morsa) albo przyspawaj nakrętkę i odkręć kluczem.
Potem kup nową szpilkę i nakrętkę, wkręć i po kłopocie. Z poskładaniem wszystiego do kupy raczej nie bedziesz mial problemów.
sorry za 3 edycje posta ale sie doszukałem sporej ilości literówek :)
Ostatnio zmieniony wt lis 24, 2009 18:21 przez sas_gti, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
sHpAaKu
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 667
Rejestracja: wt lis 14, 2006 14:27
Lokalizacja: TOS

Post autor: sHpAaKu » wt lis 24, 2009 22:33

Mnie też taki pech spotkał w zeszłym roku. W moim przypadku gwint śruby pokrywy zostałw mostku. Pierwsza rzecz to jeśli chcesz się bawic w wykręcanie czy rozwiercanie to wyjmij sobie ten mostek z silnika żebyś opiłków nie naładował do głowicy. Jeśli masz tak jak u mnie że kawałek śruby zostałw mostku to spróbój maleńkim wiertełkiem centralnie nawiercić pozostałośc. Potem ja wsadziłem w śrubokręt zegarmistrzowski i bez wysiłku reszki śruby wykręciłem. Potem składasz do kupy uważając żeby nie przeciągnąć śrub co mocują mostek. Domyślam się że pocił Ci się spod pokrywy i chciałeś dociągnąć?? Kup nową uszczelkę nad klawiaturę i lekko dokręć dekiel. Uważaj przy wierceniu bo to delikatne aluminium.


Obrazek 171KM / 380Nm

Obrazek

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » wt lis 24, 2009 23:09

Najlepiej resztki usunąć wiertłem maszynowym z lewym gwintem lub w razie braku takiego, specjalnym "wykręcakiem" czy jak to nazwać a jest to dostępne w sklepach narzędziowych.
Z innego silnika bym nie wkładał, mało tego: zaznaczyłbym jakie jest położenie względem głowicy - ma to wielki wpływ na dalszą współpracę części i bezawaryjną pracę silnika (nie dziś, nie za tydzień ale za może 10000 km?).
Lepiej się troszeczkę pomęczyć z malutką częścią w imadle niż później rozbierać silnik - no, chyba że idzie na sprzedaż czyli "do żyda" to taki regionalizm :rotfl:



Awatar użytkownika
Marcinus29
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: sob lip 26, 2008 11:07
Lokalizacja: Rumia

Post autor: Marcinus29 » śr lis 25, 2009 19:45

Bardzo dziękuje wszystkim za pomoc jutro odstawiam auto do mechanika powiedział że 15 min i będzie gotowe. SHpAaK ciekło i to mocno i nowa uszczelka jest i chciałem pokrywę z AEX zamontować bo mam silnik po swapie teraz AEE na pokładzie i zamiast polepszyć narobiłem sobie bigosu! :bigok:


[url=http://img69.imageshack.us/i/r32ocsignpanelligna.jpg/][img]http://img69.imageshack.us/img69/2773/r32ocsignpanelligna.jpg[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 32 gości