Pilne! Urwana śruba od pokrywy zaworów AEE
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- Marcinus29
- Mały gagatek
- Posty: 90
- Rejestracja: sob lip 26, 2008 11:07
- Lokalizacja: Rumia
Pilne! Urwana śruba od pokrywy zaworów AEE
Urwałem śrubę od pokrywy zaworów i mam drugi silnik taki sam i tam są całe uchwyt co trzymają wałek rozrządu i w nie się przykręcę pokrywę zaworów.Zdjęcie poniżej. Czy można odkręcić od drugiego silnika i beż żadnych problemów zmienić te uchwyty ? Proszę o pomoc ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 6
- Rejestracja: pt lis 20, 2009 13:59
- Lokalizacja: LBN
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
a mozna po polsku?Marcinus29 pisze:Urwałem śrubę od pokrywy zaworów i mam drugi silnik taki sam i tam są całe uchwyt co trzymają wałek rozrządu i w nie się przykręcę pokrywę zaworów
Poza tym wygląda na to że to nie śrubę pokrywy zaworów urwałeś...
teoretycznie tego "mostka" wymieniać dowolnie nie można, gdyż każdy jest osiowany z osobna po przykręceniu. Jak założysz od innego silnika to wałek może się w ogóle nie obracać lub nie mieć odpowiedniego smarowania.
tylko dziwne ze piszesz o śrube bo tam są nakrętki i szpilki a nie śruby....moze najpierw ustalmy co tak na prawdę się urwało.
Ostatnio zmieniony wt lis 24, 2009 17:55 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.
Lepiej by było jak byś wykręcił urwaną cześć i wymienił tylko szpilkę.
To jest panewka walka rozrządu i wymiana na inną może ci nie wyjść na dobre.
[ Dodano: 24 Lis 2009 16:53 ]
To jest panewka walka rozrządu i wymiana na inną może ci nie wyjść na dobre.
[ Dodano: 24 Lis 2009 16:53 ]
lub będzie zbyt duży luz i reszta panewek będzie dostawać posas_gti pisze:Jak założysz od innego silnika to wałek może się w ogóle nie obracać.
- Marcinus29
- Mały gagatek
- Posty: 90
- Rejestracja: sob lip 26, 2008 11:07
- Lokalizacja: Rumia
Tak urwałem nakrętkę sry za pomyłkę od pokrywy zaworów co sie wkręca w ten mostek nic w wałku rozrządu narazie nie ruszałem.A jak wykręcę ten uchwyt od swojego silnika i wezmę na imadło i rozwierca coś pokombinuje żeby wyjąc resztę to potem nie będzie problemów z przykręceniem?
Ostatnio zmieniony wt lis 24, 2009 17:57 przez Marcinus29, łącznie zmieniany 1 raz.
- sas_gti
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 5063
- Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
odkręć dugą nakrętkę i wtedy powinieneś móc wyjąć ten "mostek".
W głowicy pozostanie wkręcona jedynie szpilka , z mostkiem nic robić nie musisz, powinien wyjść nienaruszony.
Szpilkę z głowicy powinieneś dać radę wykręcić łapiąc za nią szczypcami zaciskowymi (morsa) albo przyspawaj nakrętkę i odkręć kluczem.
Potem kup nową szpilkę i nakrętkę, wkręć i po kłopocie. Z poskładaniem wszystiego do kupy raczej nie bedziesz mial problemów.
sorry za 3 edycje posta ale sie doszukałem sporej ilości literówek
W głowicy pozostanie wkręcona jedynie szpilka , z mostkiem nic robić nie musisz, powinien wyjść nienaruszony.
Szpilkę z głowicy powinieneś dać radę wykręcić łapiąc za nią szczypcami zaciskowymi (morsa) albo przyspawaj nakrętkę i odkręć kluczem.
Potem kup nową szpilkę i nakrętkę, wkręć i po kłopocie. Z poskładaniem wszystiego do kupy raczej nie bedziesz mial problemów.
sorry za 3 edycje posta ale sie doszukałem sporej ilości literówek
Ostatnio zmieniony wt lis 24, 2009 18:21 przez sas_gti, łącznie zmieniany 3 razy.
Mnie też taki pech spotkał w zeszłym roku. W moim przypadku gwint śruby pokrywy zostałw mostku. Pierwsza rzecz to jeśli chcesz się bawic w wykręcanie czy rozwiercanie to wyjmij sobie ten mostek z silnika żebyś opiłków nie naładował do głowicy. Jeśli masz tak jak u mnie że kawałek śruby zostałw mostku to spróbój maleńkim wiertełkiem centralnie nawiercić pozostałośc. Potem ja wsadziłem w śrubokręt zegarmistrzowski i bez wysiłku reszki śruby wykręciłem. Potem składasz do kupy uważając żeby nie przeciągnąć śrub co mocują mostek. Domyślam się że pocił Ci się spod pokrywy i chciałeś dociągnąć?? Kup nową uszczelkę nad klawiaturę i lekko dokręć dekiel. Uważaj przy wierceniu bo to delikatne aluminium.
- Zico63b
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4241
- Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Najlepiej resztki usunąć wiertłem maszynowym z lewym gwintem lub w razie braku takiego, specjalnym "wykręcakiem" czy jak to nazwać a jest to dostępne w sklepach narzędziowych.
Z innego silnika bym nie wkładał, mało tego: zaznaczyłbym jakie jest położenie względem głowicy - ma to wielki wpływ na dalszą współpracę części i bezawaryjną pracę silnika (nie dziś, nie za tydzień ale za może 10000 km?).
Lepiej się troszeczkę pomęczyć z malutką częścią w imadle niż później rozbierać silnik - no, chyba że idzie na sprzedaż czyli "do żyda" to taki regionalizm
Z innego silnika bym nie wkładał, mało tego: zaznaczyłbym jakie jest położenie względem głowicy - ma to wielki wpływ na dalszą współpracę części i bezawaryjną pracę silnika (nie dziś, nie za tydzień ale za może 10000 km?).
Lepiej się troszeczkę pomęczyć z malutką częścią w imadle niż później rozbierać silnik - no, chyba że idzie na sprzedaż czyli "do żyda" to taki regionalizm
- Marcinus29
- Mały gagatek
- Posty: 90
- Rejestracja: sob lip 26, 2008 11:07
- Lokalizacja: Rumia
Bardzo dziękuje wszystkim za pomoc jutro odstawiam auto do mechanika powiedział że 15 min i będzie gotowe. SHpAaK ciekło i to mocno i nowa uszczelka jest i chciałem pokrywę z AEX zamontować bo mam silnik po swapie teraz AEE na pokładzie i zamiast polepszyć narobiłem sobie bigosu!
[url=http://img69.imageshack.us/i/r32ocsignpanelligna.jpg/][img]http://img69.imageshack.us/img69/2773/r32ocsignpanelligna.jpg[/img][/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości