mk2 łożyska

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
MichalMys1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: śr lip 06, 2005 21:16
Lokalizacja: Świdnik

mk2 łożyska

Post autor: MichalMys1 » sob lut 25, 2006 21:46

Od jakiegoś czasu mam problem z łożyskami-na początku była sama wymiana łożysk-po jakimś czasie rozleciały sie, potem wymiana czopów i łożysk-miało być ok no ale znowu słychać powoli jak zaczynają huczeć.nie wiem co jest grane,Auto było puknięte w tył-ktoś mi popowiedział zeby sprawdzić jakiś "karosarz"-coż to jest -jakie są tego koszty???



Awatar użytkownika
Maiki X
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 103
Rejestracja: śr lut 15, 2006 19:54
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: Maiki X » sob lut 25, 2006 22:00

Wiec tak jak samochod był bity to sprawdza sie płyte podłogowa np. na Beisbardzie(urzadzenie do spr. ustawienia koł oraz pomiaru płyt podłogowych)Moze byc tak,ze jest cos krzywe tylna belka badz sama płyta podłogowa i wtedy beda sie działy takie jaja a dlatego ze zwiekszaja sie obciazenie na łozyskach z powodu nie osiowego ustawienia koła wzgledem podłoza.Co do okreslenia "karosarz" to moze jest to to co opisałem aczkolwiek nigdy nie spotkałem sie z takim okresleniem.


Best Life is VW drive!!!! :satan:

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » sob lut 25, 2006 22:05

Jak nie tnie ci opon z tyłu to pomiar nic nie wykaże. A twoim problemem może być zły smar do smarowania łożysk. Już nie raz spotkałem się z łożyskami wykończonymi od złego smaru. Do łożysk należy używać tylko i wyłącznie LT43 i należy pamiętać, że po przejechaniu 100km trzeba sprawdzić czy łozyska mają minimalny luz. Jak go nie będzie to polecą w momęcie.



Awatar użytkownika
MichalMys1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: śr lip 06, 2005 21:16
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: MichalMys1 » sob lut 25, 2006 22:06

a jakie mogą być tego koszta??



Awatar użytkownika
flatron316
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 868
Rejestracja: sob cze 18, 2005 19:34
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Post autor: flatron316 » sob lut 25, 2006 22:09

A dokręciłeś je prawidłowo-czyli zostawiłeś prawidłowy luz?



Awatar użytkownika
MichalMys1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: śr lip 06, 2005 21:16
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: MichalMys1 » sob lut 25, 2006 22:11

TAZ pisze:Jak nie tnie ci opon z tyłu to pomiar nic nie wykaże. A twoim problemem może być zły smar do smarowania łożysk. Już nie raz spotkałem się z łożyskami wykończonymi od złego smaru. Do łożysk należy używać tylko i wyłącznie LT43 i należy pamiętać, że po przejechaniu 100km trzeba sprawdzić czy łozyska mają minimalny luz. Jak go nie będzie to polecą w momęcie.
Niby opon nie tnie -za 2 tygodnie mam przegląd w sumie mógłbym o tym napomknąć ale jeszcze bedzie chciał mi zabrac dowód-w sumie nie wiem jak wygląda przegląd bo jeszcze nigdy nie byłem-to bedzie mój pierwsz raz :chytry:

[ Dodano: Sob Lut 25, 2006 21:12 ]
flatron316 pisze:A dokręciłeś je prawidłowo-czyli zostawiłeś prawidłowy luz?
wszystko robił mi mechanik-nie wiem jak on to dokręcał.



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » sob lut 25, 2006 22:36

Luz możesz sprawdzić samemu podnosząc koło tylne i próbując nim poruszać. Jak wyczujesz na łożysku minimalny luz to jest dobrze, ale jeśli luzu nie ma to łożysko zdycha od zbyt dużego tarcia i temperatury pracy.



Awatar użytkownika
MichalMys1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: śr lip 06, 2005 21:16
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: MichalMys1 » sob lut 25, 2006 22:40

TAZ pisze:Luz możesz sprawdzić samemu podnosząc koło tylne i próbując nim poruszać. Jak wyczujesz na łożysku minimalny luz to jest dobrze, ale jeśli luzu nie ma to łożysko zdycha od zbyt dużego tarcia i temperatury pracy.
A takie łożysko da sie uratować poprzez zrobienie takiego luzu czy juz jest po łożysku gdy zaczyna buczeć??



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » sob lut 25, 2006 23:09

Jak wyjmiesz łożysko i wałeczki będą kolorowe lub fioletowe to już go nie uratujesz, a jak wałeczki barwy nie zmieniły to możesz umyć łożysko, nasmarować na nowo i poskładać po swojemu.



Awatar użytkownika
MichalMys1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: śr lip 06, 2005 21:16
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: MichalMys1 » sob lut 25, 2006 23:13

Przed chwilą znalazłem w piwnicy całą puszek ŁT 43 przy odrobinie wolnego czasu postaram sie porozkręcać wszystko i wyczyścić i posmarować.

[ Dodano: Sob Lut 25, 2006 22:17 ]
Aha a jakiej firmy polecacie łożyska??



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » sob lut 25, 2006 23:36

SKF, OPTIMAL.



Awatar użytkownika
MichalMys1
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: śr lip 06, 2005 21:16
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: MichalMys1 » sob lut 25, 2006 23:43

Dzieki TAZ za pomoc i cierpliwość...



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » sob lut 25, 2006 23:46

Żaden problem, kto pyta nie błądzi.



Awatar użytkownika
drzepsuj
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: sob lut 12, 2005 11:58
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: drzepsuj » ndz lut 26, 2006 00:00

dorzuce sie do tematu... moze byc spowodowane wykonczenie lozysk z tylu (tzn huczenie) tym ze auto nie ma zrobionej geometrii i zbieznosci i zostalo do tego obnizone? moze to byc powod scinania opon?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 442 gości