Kłopoty z silnikiem ajm

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
FURMAN TDI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
Lokalizacja: zachód

Kłopoty z silnikiem ajm

Post autor: FURMAN TDI » wt lis 24, 2009 01:14

Witam. Zaczne od tego,że moje próby znalezienia podobnego problemu nie przyniosły efektu.
Wiec od roku jestem posiadaczem mk4 1.9TDI PD 115KM, AJM.szcześliwym do niedawna.
Problem pojawił sie z nienacka;
w momencie uruchomienia silnika, po ok.2 sekundach silnik wchodzi w dziny tryb, pracuje jakby nie na szystkie"gary"i zapala sie kontrolka od ESP. Kiedy dodaje gazu bądz chce go rozpedzić szarpie nim, ok.1300-2000obr./min. potem silnik jakby wyrywał do przodu(w czasie jazdy).
Podejrzenie pada na wtryskiwacz, na kompie wyrzuca pierwszy cylinder i nic poza tym.
Gdy odpale go ponownie ale ciepłego, problem jakby znikał i silnik pracuje niby normalnie.
stan licznika 153kkm udokumentowany zrobiłem nim 22tyś.

Prosze o opinie i góry dzięki za wyrozumiałość
Ostatnio zmieniony wt lis 24, 2009 01:18 przez FURMAN TDI, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
zajac
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2492
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:18
Lokalizacja: krakow,skarzysko
Kontakt:

Post autor: zajac » wt lis 24, 2009 09:12

wynika z tego ze swieca nie bangla


Moje mark 4 http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=251704&start=0

NARZĘDZIA I SPRZĘT WARSZTATOWY - SPRZEDAŻ
Pomoc prawna - ubezpieczenia
Ubezpieczenia PZU OC, AC, NNW, Pakiety - Tanio

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10601
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Re: Kłopoty z silnikiem ajm

Post autor: doggie » wt lis 24, 2009 09:16

FURMAN TDI pisze: na kompie wyrzuca pierwszy cylinder
a co to znaczy :chytry: co wyrzuca za błąd??? pewnie tak jak zajac powiedział świece żarowe mogą być do wymiany
Ostatnio zmieniony wt lis 24, 2009 09:16 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
FURMAN TDI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
Lokalizacja: zachód

Post autor: FURMAN TDI » wt lis 24, 2009 09:33

mettenos pisze:a co to znaczy co wyrzuca za błąd??? pewnie tak jak zajac powiedział świece żarowe mogą być do wymiany
tak mi powiedział elektryk mówił, że wiecej błedśw niema :chytry: i nic poza tym ja sie zabardzo na tym nie znam ale elektryk z tym kompem powiedział mi że to wtrysk potem pojechałem do mechaniora i też podłączył swojego PCeta i pokazało ze na jałowym biegu 1 wtrysk nie brał nic 0.00L/km
znalazł jakąś używke wymienił i bujał sie niezle przez 1300km i znów to samo..... :(czy to napewno wtrysk czy może być inna przyczyna?

[ Dodano: 24 Lis 2009 16:58 ]
Dodać moge że za pierwszym razem gdy mi sić to przytrafiło wszedł w ten tryb po ok. 5min na postoju. Pracował tak do wymiany czy zimny, czy ciepły...
radzcie coś
Ostatnio zmieniony wt lis 24, 2009 17:54 przez FURMAN TDI, łącznie zmieniany 3 razy.



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » śr lis 25, 2009 01:14

skoro po podmianie po jakimś czasie też zaczął źle pracować może zapchany przewód pierwszego pompo-wtrysku? filtr paliwa dawno był wymieniany?

tak na początek to logi dynamiczne są tu jak najbardziej na miejscu, zrób je.. wyniki wstaw na forum a pewnie wieelu rzeczy się dowiesz



Awatar użytkownika
FURMAN TDI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
Lokalizacja: zachód

Post autor: FURMAN TDI » śr lis 25, 2009 21:39

Z logami bedę miał problem zrobić bo jestem teraz w niemczech i niewiem nawet gdzie tu wogule pojechać spróbuje w sobote. Natomiast filtr paliwa wymieniany przy pierwszym problemie 1300km wcześniej. o jakim przewodzie EnJoy, mówisz???w PD ma takie przewody?bo właśnie zachodze w głowe którędy to paliwo dochodzi do wtrysku...?



Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » śr lis 25, 2009 22:41

FURMAN TDI pisze:znalazł jakąś używke wymienił i bujał sie niezle przez 1300km i znów to samo
nie tak dawno mialem ten problem u kolegi, ale pokusilem sie wymienic wiazke elektryczna ktora jest pod pokrywa glowicy. Efekt jest. sprobuj tego,



Awatar użytkownika
FURMAN TDI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
Lokalizacja: zachód

Post autor: FURMAN TDI » śr lis 25, 2009 22:52

Mieniu_69 pisze: ale pokusilem sie wymienic wiazke elektryczna ktora jest pod pokrywa glowicy. Efekt jest. sprobuj tego,
Mówisz o tych kabelkach które sterują elektrozaworem wtrysku(po dwa kabelki na wtrysk)? (nie wiem jak tu zdjęcie wstawić bo mam je na zdjęciu.)



Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » śr lis 25, 2009 22:56

FURMAN TDI pisze:Mówisz o tych kabelkach które sterują elektrozaworem wtrysku
dokladnie o to :bajer:



Awatar użytkownika
FURMAN TDI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
Lokalizacja: zachód

Post autor: FURMAN TDI » śr lis 25, 2009 23:08

aha a powiedz mi czy w skład takiej wchodzę jakieś układy, chipy które mogłyby uledz przepaleniu itp.?
w sobotę zajrzę tam i napisze

[ Dodano: 25 Lis 2009 22:13 ]
Mieniu_69, a możesz mi odpowiedzieć na to pytanie
FURMAN TDI pisze:o jakim przewodzie EnJoy, mówisz???w PD ma takie przewody?bo właśnie zachodze w głowe którędy to paliwo dochodzi do wtrysku...?
???
Ostatnio zmieniony śr lis 25, 2009 23:09 przez FURMAN TDI, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » śr lis 25, 2009 23:28

FURMAN TDI pisze:o jakim przewodzie EnJoy, mówisz???w PD ma takie przewody?bo właśnie zachodze w głowe którędy to paliwo dochodzi do wtrysku...?
mie ma tam przewodow, paliwo krazy w glowicy, ewentualnie oringi na wtrysku ale to odpada, stawiam na wiazke bo to nie pirwszy przypadek jaki znam a co do zimnych lutów to nie slyszalem. pozdr :bigok:



Awatar użytkownika
FURMAN TDI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 457
Rejestracja: wt paź 27, 2009 19:21
Lokalizacja: zachód

Post autor: FURMAN TDI » ndz lis 29, 2009 19:14

Mieniu_69 pisze:nie tak dawno mialem ten problem u kolegi, ale pokusilem sie wymienic wiazke elektryczna ktora jest pod pokrywa glowicy. Efekt jest. sprobuj tego,
otóż wczoraj tam zajrzałem i nie chce na razie zapeszać - wtyczka jednego wtrysku była luźna(było grzebane przy niej). Jak narazie jest ok i mam nadzieje, że będzie tak dalej.
Punkt dla Ciebie!
Czasami najmniej dorzeczna podpowiedź okazuje się trafiona i warto posłuchać każdego :bajer:

A propo; czy ktoś wie jakie oznaczenie powinien mieć wtryskiwacz w 1.9 TDI PD 115PS AJM ???



Awatar użytkownika
Mieniu_69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 489
Rejestracja: ndz cze 07, 2009 08:32
Lokalizacja: NY
Kontakt:

Post autor: Mieniu_69 » ndz lis 29, 2009 21:43

Kazdy wtryskiwacz ma numer :grin: dzieki 3maj sie :bigok:



Awatar użytkownika
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 643
Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Kontakt:

Post autor: Ceglarz » ndz lis 29, 2009 22:25

Ja ma podobny problem także z pierwszym cylindrem, wywala błąd "wypadanie zapłonu, cylinder 1" Wymieniałem wiązkę na drugą używaną i dalej tak samo, podejrzewam jeszcze instalacje silnika, bo po jej wymianie to się zaczęło nasilać. A może zamienić pompki miejscami i zobaczyć co wtedy, próbował tak ktoś?


Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości