wiązka - zaśniedziałe styki lub faktycznie sterownikCo może być tego przyczyną - uszkodzony sterownik?
Problem z komunikacją ABS
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Zastanawiam się już czy pchać się w tą naprawę... Wymienię sterownik, potem będą błędy z czujników kół (napewno jeden z nich jest uszkodzony) i niewiadomo co jeszcze
A w tej chwili auto jest bardziej niezawodne bo ABS się już nie zepsuje
Jeśli jeździ się po głównych drogach gdzie nie ma śniegu i błota to chyba nie jest aż taki potrzebny ABS, być może się już przyzwyczaiłem bez niego.
A w tej chwili auto jest bardziej niezawodne bo ABS się już nie zepsuje
Jeśli jeździ się po głównych drogach gdzie nie ma śniegu i błota to chyba nie jest aż taki potrzebny ABS, być może się już przyzwyczaiłem bez niego.
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: sob cze 02, 2007 18:03
- Lokalizacja: Krosno
- Kontakt:
Mi tez sie łaczy ale ze wszystkim oprocz absu a sterownik byl dobry tylko czujnik walniety i musialem pojechac do sody tam sie polaczylo bez problemu.golfer_1984 pisze:a co masz do USB?? mi się łączy bez problemu, trzeba dobrze poustawiać w ustawieniachmaciejewski pisze:Zalezy czym sie laczy twoj vag jesli przez USB to juz masz problem rozwiazany.
[ Dodano: 14 Lis 2009 20:08 ]
Mi tez sie łaczy ale ze wszystkim oprocz absu a sterownik byl dobry tylko czujnik walniety pojechalem na skode i tam sie polaczylo bez problemu.golfer_1984 pisze:a co masz do USB?? mi się łączy bez problemu, trzeba dobrze poustawiać w ustawieniachmaciejewski pisze:Zalezy czym sie laczy twoj vag jesli przez USB to juz masz problem rozwiazany.
To jak to panowie jest? Można się połączyć Vag comem 311.2 z interfejsem USB KKL Viaken ze sterownikiem ABS (tym pod tylną kanapą) czy nie? Prosiłbym o opinie na ten temat, kolega maciejewski, twierdzi że nie można, to ja już nie wiem jak to jest z tym ..??
Ostatnio zmieniony ndz lis 15, 2009 08:25 przez ordy, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Użytkownik
- Posty: 251
- Rejestracja: ndz mar 09, 2008 13:08
- Lokalizacja: Brzegi/Świętokrzyskie
- Kontakt:
Na pewno ten zestaw działa tylko trzeba trochę zmienić ustawienia. Na poniższych zdjęciach pokazałem własne ustawienia i jest ok - spróbuj:ordy pisze:To jak to panowie jest? Można się połączyć Vag comem 311.2 z interfejsem USB KKL Viaken ze sterownikiem ABS (tym pod tylną kanapą) czy nie? Prosiłbym o opinie na ten temat, kolega maciejewski, twierdzi że nie można, to ja już nie wiem jak to jest z tym ..??
www.elektrotom.eu
- golfer_1984
- VW Baron
- Posty: 3387
- Rejestracja: czw wrz 27, 2007 12:43
- Lokalizacja: PODKARPACIE
- Kontakt:
ordy, do wszystkiego są te same ustawienia
MK5 GTI DSGhttp://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=90&t=467361
GTI TDI 20 JAHREhttp://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=263904
GTI TDI 20 JAHREhttp://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=88&t=263904
Pozmieniałem ustawienia sterownika USB COM na:
Odbiór(bajty): 1024
Transmisja(bajty): 1024
Czas opóźnienia(msek): 1
Nie mogłem połączyć się z żadnym ze sterowników (Błąd komunikacji).
Wypiąłem Interfejs, odłączyłem klemę z akumulatora na parę minut i podłączyłem ponownie.
Potem nie miałem żadnego problemu z połączeniem się ze wszystkimi sterownikami (nawet ABS). Sterownik Engine jednak wykazał błąd:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 028 906 021 B
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC SG D44
Software Coding: 00000
Work Shop Code: WSC 00000
1 Fault Found:
65535 - Internal Control Module Memory Error
00-00 - -
Po wykasowaniu go, wszystko było ok. Błąd nie wracał już. Auto zachowuję się normalnie.
Dlaczego mógł pojawić się ten błąd, czy jest to coś poważnego?
Odbiór(bajty): 1024
Transmisja(bajty): 1024
Czas opóźnienia(msek): 1
Nie mogłem połączyć się z żadnym ze sterowników (Błąd komunikacji).
Wypiąłem Interfejs, odłączyłem klemę z akumulatora na parę minut i podłączyłem ponownie.
Potem nie miałem żadnego problemu z połączeniem się ze wszystkimi sterownikami (nawet ABS). Sterownik Engine jednak wykazał błąd:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 028 906 021 B
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC SG D44
Software Coding: 00000
Work Shop Code: WSC 00000
1 Fault Found:
65535 - Internal Control Module Memory Error
00-00 - -
Po wykasowaniu go, wszystko było ok. Błąd nie wracał już. Auto zachowuję się normalnie.
Dlaczego mógł pojawić się ten błąd, czy jest to coś poważnego?
Hej kolego, jak ty na to wpadles albo gdzie znalazles? Zmagalem sie z podobnym problemem od ladnych paru tygodni, przeszukalem pol internetu, ale tej wskazowki nigdzie nie znalazlem. Dzieki za podizelenie sie informacja Bylem przekonany, ze problem lezy po stronie kontrolera albo interfejsu a nie softu. U mnie tak samo jak u ciebie wszystkie sterowniki dawalo sie zczytac oprocz ABS... przestawilem te wartosci i zczytywanie zaczelo dzialac nawet bez kombinacji z klema.ordy pisze:Pozmieniałem ustawienia sterownika USB COM na:
Odbiór(bajty): 1024
Transmisja(bajty): 1024
Czas opóźnienia(msek): 1
Wg mnie jesli miales ten internal error tylko raz to nie ma co sie martwic. Gdy pojawi sie 2gi raz warto pomyslec nad jego wymiana. W moim przypadku to tylko i wylacznie problem sprzetu diagnostycznego. Moj kabel VAG USB to najtansza chinska podrobka, jesli trafi sie na dobrze zlozona i uda sie skonfigurowac to dziala pieknie.ordy pisze: Dlaczego mógł pojawić się ten błąd, czy jest to coś poważnego?
Podejrzewam, ze przyczyna calego problemu bylo zle zainstalowanie sterownka USB do portu COM (szeregowego). Producent (chinski) ich niedostarcza trzeba instalowac jakies zewnetrzne, ktore przy odrobinie nieuwagi przy instalacji powoduja takie sytuacje (zakladam, ze podane wyzej wartosci powinny byc domyslne)
Te ustawienia pochodzą z instrukcji Instrukcja obslugi VAG KKL USB.pdf od VIAKENA na płycie którą dostałem wraz z interfejsem. (moim zdaniem są to wolne, ale za to bezpieczne ustawienia gwarantujące pewność komunikacji)ArkY pisze:Pozmieniałem ustawienia sterownika USB COM na:
Odbiór(bajty): 1024
Transmisja(bajty): 1024
Czas opóźnienia(msek): 1
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 380 gości