uszczelnienie rurki miarki oleju

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

vwlubek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 21:05
Lokalizacja: wlkp

uszczelnienie rurki miarki oleju

Post autor: vwlubek » śr wrz 09, 2009 19:09

Z pewnością nie jestem pierwszy, któremu trafił się wyciek oleju (1,6 TD) w miejscu łączenia się rurki miarki oleju z blokiem silnika... w związku z tym mam pytanie: w jaki sposób jest to miejsce uszczelnione? jeśli ktoś miał okazję to uszczelniać i może napisać jak to wygląda, w co się zaopatrzyć itd to proszę o rady:)



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » śr wrz 09, 2009 19:36

Tam jest tylko jeden o ring, musisz wyjąć bagnet, odkręcić mocowanie rurki od wspornika pompy wtryskowej kluczem 10 i następnie po prostu wyciągasz ją do góry, lekko ją przy tym przekręcając (rurka jest trochę zagięta wewnątrz silnika, jak się zabierzesz to będziesz wiedział o co chodzi) o ring będziesz miał na rurce, montaż w odwrotnej kolejności przy dokręcaniu wspornika dociśnij rurkę i dociągnij śrubę.
Warto przed naprawą ładnie oczyścić miejsce w którym rurka wchodzi w blok i okolice.
Ostatnio zmieniony śr wrz 09, 2009 19:38 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



vwlubek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 132
Rejestracja: ndz lip 23, 2006 21:05
Lokalizacja: wlkp

Post autor: vwlubek » śr wrz 09, 2009 19:46

Dziękuję za wiadomość-przy najbliższej okazji zrobię z tym porządek:)



maciyk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pn mar 30, 2009 22:44
Lokalizacja: Brzegi

Post autor: maciyk » sob wrz 12, 2009 19:44

A jak to miejsce jest uszczelnione w silniku AAZ, czy tak samo się wykręca? Nie chce czegoś urwać.



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt wrz 15, 2009 14:56

Tej rurki się nie wykręca, po odkręceniu śróbki od wspornika normalnie ją wyjmujesz, jak miarkę do oleju, trzeba nią pokręcić bo w pewnym momencie przewody od wtrysków przeszkadzają, w mk3 raczej nie bedzie takiego problemu bo tam rurka wydaje się krótsza.



Awatar użytkownika
wojtek gtd
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: sob cze 13, 2009 10:59
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: wojtek gtd » wt wrz 15, 2009 16:57

t0mal, a jak jest w tdi AHU silnik tak samo????


wojtek GTD

maciyk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pn mar 30, 2009 22:44
Lokalizacja: Brzegi

Post autor: maciyk » pn lis 23, 2009 21:14

Wyciągnąłem dzisiaj tą rurkę ale niestety nie znalazłem na niej żadnego oringu, czy to możliwe że ta rurka nie jest wciśnięta na oringu czy poprostu gdzieś mi wypadł?
Obrazek



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn lis 23, 2009 21:28

Nie, w 1.6 jest takie zatoczenie na o-ring, w miejscu w którym pokazałeś, u Ciebie prawdopodobnie uszczelka jest tyko z drugiej strony tam, gdzie wsadzasz tę rurkę prowadzącą i chyba widać ją nawet na obrazku.
Ostatnio zmieniony pn lis 23, 2009 21:30 przez t0mal, łącznie zmieniany 1 raz.



maciyk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pn mar 30, 2009 22:44
Lokalizacja: Brzegi

Post autor: maciyk » pn lis 23, 2009 21:38

Z drugiej strony też nie ma oringu, jak uszczelnić to miejsce w którym wchodzi ta rurka w blok?



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » pn lis 23, 2009 22:10

A ciasno siedziała?



maciyk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pn mar 30, 2009 22:44
Lokalizacja: Brzegi

Post autor: maciyk » pn lis 23, 2009 22:16

Dość ciasno, nie mogłem jej wyciągnąć, a olej i tak się tam sączył



Awatar użytkownika
t0mal
VW Baron
VW Baron
Posty: 3332
Rejestracja: sob cze 30, 2007 11:34
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: t0mal » wt lis 24, 2009 00:57

To może jest pęknięta? A nie cieknie po całej rurce tylko w miejscu w którym wchodzi w blok? Odnośnie o-ringa to jeśli ucho miarki masz w kształcie trójkąta z zaokrąglonymi kątami to powinien być o-ring w tym elemencie, który nasadzasz na rurkę.
W 1.6 cała rurka jest uszczelniania o-ringiem i wyłazi bez problemu.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 74 gości