Co trzeba wymienić żeby zrobić z automata na manual?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Kompletny silnik ze skrzynią biegów taki jak u mnie tylko manualną.Nie wiem czy jeszcze nie trzeba wymienić prędkościomierza?Niew iem czy trzeba zmieniać półosie czy mają taką samą długość?
Oczywiscie chodzi o golfa IV 1,6
Oczywiscie chodzi o golfa IV 1,6
Ostatnio zmieniony śr lis 04, 2009 17:16 przez jackyz, łącznie zmieniany 1 raz.
Jacek
prędkościomierz jest w formie impulsatora i jest elektryczny, licznik zostaje ten sam. półosie i przeguby powinny zostać te same - bynajmniej tak było w starszych rocznikach. ale to jeszcze trzeba by było sprawdzic w etcejackyz pisze:Nie wiem czy jeszcze nie trzeba wymienić prędkościomierza
[ Dodano: 04-11-09, 18:35 ]
czyli nie doszedłeś ze swoją skrzynią do ładu, o której rozmawialiśmy wcześniej...
Nigdy nie robilem z automatami,dziś jak podpiołem pod VAG-a to wyświetliły się dwa błędy:1czujnik prędkości,pojechałem kupiłem nowy i dalej to samo,2 błąd to czujnik zmiany biegów-słaby impuls.Poza tym coś się zaczeło dymić ze skrzyni z odpowietrznika.Więc padła decyjza o wymianie na manuala.
Atak w ogóle to dzięki że chociaż z Tobą moge popisać na ten temat,bo na forum tylu specjalistów i znawców,a przyjdzie co do czego to nie ma kto odpisać.
Atak w ogóle to dzięki że chociaż z Tobą moge popisać na ten temat,bo na forum tylu specjalistów i znawców,a przyjdzie co do czego to nie ma kto odpisać.
Jacek
Hmm.. kumpel wymieniał w passacie b4, tyle że miał drugie auto. Potrzebna była oczywiście skrzynia, mechanizm wybierania, pedały, linki, kompletne sprzęgło, poduszka silnika (była inna niż w automacie) i to chyba wszystko. Komputer zostawił w spokoju, wywalał błędy ale auto jeździło ok. A co do prędkościomierza to np w moim ventku wałek impulsatora jest inny niż w manualu, ale sam impulsator ten sam
[ Dodano: 08 Lis 2009 12:16 ]
aha, jeszcze rozrusznik

[ Dodano: 08 Lis 2009 12:16 ]
aha, jeszcze rozrusznik

Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae
Jednak zostawie automata(kupiłem inną skrzynie)tylko teraz się zastanawiam czy czasem nie musze robić adaptacji.-=ren=- pisze:prędkościomierz jest w formie impulsatora i jest elektryczny, licznik zostaje ten sam. półosie i przeguby powinny zostać te same - bynajmniej tak było w starszych rocznikach. ale to jeszcze trzeba by było sprawdzic w etcejackyz pisze:Nie wiem czy jeszcze nie trzeba wymienić prędkościomierza
[ Dodano: 04-11-09, 18:35 ]
czyli nie doszedłeś ze swoją skrzynią do ładu, o której rozmawialiśmy wcześniej...
Jacek
- Lipek81
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4677
- Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
- bo jak się podłącza auto pod VAG to trzeba myśleć.... To że wyświetla błąd czujnika prędkości, to nie znaczy od razu, że jest on uszkodzony. Równie dobrze może być uszkodzona wiązka lub sam komputer. Zastanów się wymieniłeś czujnik na nowy - wydałeś kasę (jak się okazuje niepotrzebnie). Teraz wymienisz całą skrzynię, pewnie razem z impulsatorem - i myślisz, że będzie ten czujnik działał? A jaki będzie dół, jak nie będzie, no nie? Moim zdaniem nie będzie - to logiczne przecież - bo już raz czujnik wymieniłeś, i nadal jest źle, a nie piszesz nic o wymianie kompa skrzyni, czy wiązki elektrycznej.jackyz pisze:Nigdy nie robilem z automatami,dziś jak podpiołem pod VAG-a to wyświetliły się dwa błędy:1czujnik prędkości,pojechałem kupiłem nowy i dalej to samo,2 błąd to czujnik zmiany biegów-słaby impuls.Poza tym coś się zaczeło dymić ze skrzyni z odpowietrznika.Więc padła decyjza o wymianie na manuala.
Kiedyś kumpel miał tiptronica, kupa błędów mu się wyświetlała i w ogóle.... Na forum też pisał, co potrzebne do wymiany skrzyni, co kupić itp. Padały teksty typu "nie pytajcie, czemu chcę wymienić tiptronica na manuala, decyzja zapadła" itp. I co się okazało? Padnięty komp od skrzyni. Wymiana i samochód ożył. Tylko nie myśl, że kompa też w ciemno wymieniał. Najpierw spędziłem nad nim ze dwa wieczory, żeby nie ładować gościa w niepotrzebne koszty.
Ogólnie załatw schematy elektryczne do tego silnika tej skrzyni, potem sprawdź miernikiem przejścia, zwarcia między czujnikami, które sprawiają problemy a sterownikiem. Naprawa wiązki elektrycznej to najtańsza usterka, jaka mogła się zdażyć. Potem sprawdź sterownik, może podmień od kogoś, jak się uda. Jeżeli nie potrafisz go sprawdzić, to po porostu kup drugi - zawsze to taniej wymienić sterownik, niż cała skrzynię.
Wszystko by było spoko gdyby to auto było w Polsce.Gdybym miał skąś pożyczyć komputer to już bym to dawno zrobił.A czujnik to nie jakiś majątek.Lipek81 pisze:- bo jak się podłącza auto pod VAG to trzeba myśleć.... To że wyświetla błąd czujnika prędkości, to nie znaczy od razu, że jest on uszkodzony. Równie dobrze może być uszkodzona wiązka lub sam komputer. Zastanów się wymieniłeś czujnik na nowy - wydałeś kasę (jak się okazuje niepotrzebnie). Teraz wymienisz całą skrzynię, pewnie razem z impulsatorem - i myślisz, że będzie ten czujnik działał? A jaki będzie dół, jak nie będzie, no nie? Moim zdaniem nie będzie - to logiczne przecież - bo już raz czujnik wymieniłeś, i nadal jest źle, a nie piszesz nic o wymianie kompa skrzyni, czy wiązki elektrycznej.jackyz pisze:Nigdy nie robilem z automatami,dziś jak podpiołem pod VAG-a to wyświetliły się dwa błędy:1czujnik prędkości,pojechałem kupiłem nowy i dalej to samo,2 błąd to czujnik zmiany biegów-słaby impuls.Poza tym coś się zaczeło dymić ze skrzyni z odpowietrznika.Więc padła decyjza o wymianie na manuala.
Kiedyś kumpel miał tiptronica, kupa błędów mu się wyświetlała i w ogóle.... Na forum też pisał, co potrzebne do wymiany skrzyni, co kupić itp. Padały teksty typu "nie pytajcie, czemu chcę wymienić tiptronica na manuala, decyzja zapadła" itp. I co się okazało? Padnięty komp od skrzyni. Wymiana i samochód ożył. Tylko nie myśl, że kompa też w ciemno wymieniał. Najpierw spędziłem nad nim ze dwa wieczory, żeby nie ładować gościa w niepotrzebne koszty.
Ogólnie załatw schematy elektryczne do tego silnika tej skrzyni, potem sprawdź miernikiem przejścia, zwarcia między czujnikami, które sprawiają problemy a sterownikiem. Naprawa wiązki elektrycznej to najtańsza usterka, jaka mogła się zdażyć. Potem sprawdź sterownik, może podmień od kogoś, jak się uda. Jeżeli nie potrafisz go sprawdzić, to po porostu kup drugi - zawsze to taniej wymienić sterownik, niż cała skrzynię.
Jacek
To dobre co napisałeś,ale chodziło mi o adaptacje automatycznej skrzyni biegów,bo jednak zostaje przy automacie. :pub:Poprostu miałem skrzynie o innym oznaczeniu,a założyłem o innym.Wizualnie jest taka sama.Poprzekładałem tylko czujniki.Zico63b pisze:Eeee... Adaptację mechanicznej skrzynki? Toż tam są tylko metalowe zębatki, zero elektroniki (poza impulsatorem) - co by tu adaptować; chyba kierowcę, bo przyzwyczajenia z automata będą długo :green_fuck:
Ostatnio zmieniony pn lis 23, 2009 21:13 przez jackyz, łącznie zmieniany 1 raz.
Jacek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 102 gości