1.8 RP pada cewke zapłonowa

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Marekk18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 369
Rejestracja: pt sty 02, 2009 17:54
Lokalizacja: Biłgoraj

1.8 RP pada cewke zapłonowa

Post autor: Marekk18 » pn lis 23, 2009 12:47

założyłem już trzecia cewke po przejechaniu kilku kilometrow padaja co to może byc


Golf III 2.0 16V ABF GTI na czesci !!!!!!
VW T4 2.4 D multivan na czesci
Golf III 2.0 GTI I 1.8 GT czesci

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » pn lis 23, 2009 13:16

po czym poznajesz że pada cewka?? sprawdziłeś napięcie zasilające? Impuls? Masz cewkę kwadratową z modułem w jednym, czy cewkę okrągłą i moduł zapłonowy pod szyba??


vwlifestyle.pl
Obrazek

Marekk18
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 369
Rejestracja: pt sty 02, 2009 17:54
Lokalizacja: Biłgoraj

cewka

Post autor: Marekk18 » pn lis 23, 2009 14:30

wczoral mi znowu padla dzisiaj założylem druga i odpalil. moduł mam pod szyba a cewka jest okragla


Golf III 2.0 16V ABF GTI na czesci !!!!!!
VW T4 2.4 D multivan na czesci
Golf III 2.0 GTI I 1.8 GT czesci

Awatar użytkownika
d.milas
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 306
Rejestracja: ndz lip 15, 2007 04:01
Lokalizacja: Głogów / Sława
Kontakt:

Post autor: d.milas » pn lis 23, 2009 14:33

nie wiem czy masz w Mk2 przekaznik iskry, moze to on powoduje palenie cewki. w MK3 sa takie przekazniki w skrzynce bezpiecznikow. Moze kiepska masa??
Ostatnio zmieniony pn lis 23, 2009 14:33 przez d.milas, łącznie zmieniany 1 raz.


"Jak kraść to miliony, jak "kochać" to księżniczki, jak auto to VW!"

Cały MK3 1.8 i MK3 GTI na czesci:


Pisać na gg, pw ;-)

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » pn lis 23, 2009 16:10

sprawdziłeś zasilanie?? cewkę kupiłeś nową czy wstawiałeś uzywkę??


vwlifestyle.pl
Obrazek

Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn lis 23, 2009 18:36

przyspieszone zuzucie cewki bywa powodowane złym stanem świec, kabli, kopułki, palca itd ....jednym słowem wszystkiego co będzie wymagało większego prądu do przeskoczenia iskry.
powtorzę po kolegach że słabe uziemienie też
Ostatnio zmieniony pn lis 23, 2009 19:01 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



jon-x
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 23:25
Lokalizacja: mikołów, katowice
Kontakt:

Post autor: jon-x » pn lis 23, 2009 21:21

A sprawdź kolego czy czujnik Halla daje impulsy, bo ja tak cewkę wymieniłem bez potrzeby właśnie. Na wejściu cewki badaj.



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn lis 23, 2009 21:53

jon-x pisze:czy czujnik Halla daje impulsy
przeciez auto zapaliło!
Marekk18, na koniec sprawdż czy napięcie ładowania nie jest za wysokie.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

jon-x
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 23:25
Lokalizacja: mikołów, katowice
Kontakt:

Post autor: jon-x » pn lis 23, 2009 23:01

Ja miałem tak, że samochód przestał jechać - diagnoza: słaba iskra bądź jej brak, zamieniliśmy cewkę na inną - odpalił, pochodził trochę, znów zdechł. Myśleliśmy że autko pali cewki, okazało się że on po prostu czujnik po ochłodzeniu się znów zaczynał działać. Za każdym razem po wymianie czegoś auto odpalało, przejeżdżało krótki odcinek drogi i zdychało. Objawy wskazywały właśnie na uszkodzoną cewkę, ale dopiero wymiana Halla na nowy uspokoiła sytuację.



Awatar użytkownika
sas_gti
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5063
Rejestracja: sob lip 16, 2005 01:24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: sas_gti » pn lis 23, 2009 23:09

ok ale kolega pisze że spalił 3 cewki co myślę że trzeba rozumieć w ten sposób że te stare cewki nie działają wcale, myślę że kolega dobrze je sprawdzał zanim kupował kolejna nową :)
Z moich osobistych doświadczeń wynika że hall jak najbardziej źle działać gdy się nagrzeje bo sam tak miałem, (jak ostygł to działał poprawnie, na nagrzanym przygasał i przerywał a jak zgasł to nie odpalał póki nie ostygł) ale od halla na pewno by się cewki nie paliły, nie ma takiej opcji.
Ostatnio zmieniony pn lis 23, 2009 23:11 przez sas_gti, łącznie zmieniany 1 raz.



jon-x
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 23:25
Lokalizacja: mikołów, katowice
Kontakt:

Post autor: jon-x » pn lis 23, 2009 23:39

Właśnie miałem na myśli to, że hall powodując że auto nie jedzie, może powodować wyciąganie wniosków że cewka padła : ) A często rozumuje sie najprościej - nie ma iskry = padła cewka.



Awatar użytkownika
mosiek2206
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 137
Rejestracja: pn sty 26, 2009 20:43
Lokalizacja: Podkarpacie
Kontakt:

Post autor: mosiek2206 » pn lis 23, 2009 23:59

mi co prawda nie w RP ale w MH działo sie podobnie tez myślałem ze cewka wymieniłem dalej to samo okazało sie ze aparat zapłonowy nawalił po wymianie wszystko wróciło do normy.


Mosiek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 286 gości