Co trzeba wymienić żeby zrobić z automata na manual?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

Co trzeba wymienić żeby zrobić z automata na manual?

Post autor: jackyz » śr lis 04, 2009 15:31

Jak w temacie.


Jacek

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » śr lis 04, 2009 15:43

w skrócie: skrzynia, mechanizm wybierania biegów z lewarkiem, zastrzał z pedałami, linka sprzęgła.

[ Dodano: 04-11-09, 14:44 ]
jak chcesz konkrety to trzeba już wiedzieć do jakiego auta to montujesz i co będziesz montował - rodzaj skrzyni.


vwlifestyle.pl
Obrazek

jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: jackyz » śr lis 04, 2009 17:08

Kompletny silnik ze skrzynią biegów taki jak u mnie tylko manualną.Nie wiem czy jeszcze nie trzeba wymienić prędkościomierza?Niew iem czy trzeba zmieniać półosie czy mają taką samą długość?
Oczywiscie chodzi o golfa IV 1,6
Ostatnio zmieniony śr lis 04, 2009 17:16 przez jackyz, łącznie zmieniany 1 raz.


Jacek

Awatar użytkownika
-=ren=-
Forum Master
Forum Master
Posty: 1656
Rejestracja: pn sty 02, 2006 15:24
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: -=ren=- » śr lis 04, 2009 19:34

jackyz pisze:Nie wiem czy jeszcze nie trzeba wymienić prędkościomierza
prędkościomierz jest w formie impulsatora i jest elektryczny, licznik zostaje ten sam. półosie i przeguby powinny zostać te same - bynajmniej tak było w starszych rocznikach. ale to jeszcze trzeba by było sprawdzic w etce

[ Dodano: 04-11-09, 18:35 ]
czyli nie doszedłeś ze swoją skrzynią do ładu, o której rozmawialiśmy wcześniej...


vwlifestyle.pl
Obrazek

jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: jackyz » śr lis 04, 2009 20:24

Nigdy nie robilem z automatami,dziś jak podpiołem pod VAG-a to wyświetliły się dwa błędy:1czujnik prędkości,pojechałem kupiłem nowy i dalej to samo,2 błąd to czujnik zmiany biegów-słaby impuls.Poza tym coś się zaczeło dymić ze skrzyni z odpowietrznika.Więc padła decyjza o wymianie na manuala.
Atak w ogóle to dzięki że chociaż z Tobą moge popisać na ten temat,bo na forum tylu specjalistów i znawców,a przyjdzie co do czego to nie ma kto odpisać.


Jacek

Awatar użytkownika
mishabest
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 488
Rejestracja: czw mar 26, 2009 18:29
Lokalizacja: kraków

Post autor: mishabest » śr lis 04, 2009 22:48

Hmm.. kumpel wymieniał w passacie b4, tyle że miał drugie auto. Potrzebna była oczywiście skrzynia, mechanizm wybierania, pedały, linki, kompletne sprzęgło, poduszka silnika (była inna niż w automacie) i to chyba wszystko. Komputer zostawił w spokoju, wywalał błędy ale auto jeździło ok. A co do prędkościomierza to np w moim ventku wałek impulsatora jest inny niż w manualu, ale sam impulsator ten sam :)

[ Dodano: 08 Lis 2009 12:16 ]
aha, jeszcze rozrusznik :)


Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców - Colin McRae

jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: jackyz » ndz lis 22, 2009 23:49

-=ren=- pisze:
jackyz pisze:Nie wiem czy jeszcze nie trzeba wymienić prędkościomierza
prędkościomierz jest w formie impulsatora i jest elektryczny, licznik zostaje ten sam. półosie i przeguby powinny zostać te same - bynajmniej tak było w starszych rocznikach. ale to jeszcze trzeba by było sprawdzic w etce

[ Dodano: 04-11-09, 18:35 ]
czyli nie doszedłeś ze swoją skrzynią do ładu, o której rozmawialiśmy wcześniej...
Jednak zostawie automata(kupiłem inną skrzynie)tylko teraz się zastanawiam czy czasem nie musze robić adaptacji.


Jacek

Awatar użytkownika
rakczek
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 530
Rejestracja: sob cze 03, 2006 04:02
Lokalizacja: Leicester(UK)

Post autor: rakczek » pn lis 23, 2009 00:49

Dojdzie ci jeszcze kolo zamachowe i sprzeglo z dociskiem

[ Dodano: 22 Lis 2009 23:50 ]
Ps.

Mk IV ma hydrauliczne sprzego


http://motors-leicester.co.uk
K.P.J. Motors
Unit 8-9 Jarvis Street
LE3 5BN
Leicester
e-mail: kpj.motors@wp.pl
Mobile: 07515651171

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pn lis 23, 2009 09:56

jackyz pisze:Nigdy nie robilem z automatami,dziś jak podpiołem pod VAG-a to wyświetliły się dwa błędy:1czujnik prędkości,pojechałem kupiłem nowy i dalej to samo,2 błąd to czujnik zmiany biegów-słaby impuls.Poza tym coś się zaczeło dymić ze skrzyni z odpowietrznika.Więc padła decyjza o wymianie na manuala.
- bo jak się podłącza auto pod VAG to trzeba myśleć.... To że wyświetla błąd czujnika prędkości, to nie znaczy od razu, że jest on uszkodzony. Równie dobrze może być uszkodzona wiązka lub sam komputer. Zastanów się wymieniłeś czujnik na nowy - wydałeś kasę (jak się okazuje niepotrzebnie). Teraz wymienisz całą skrzynię, pewnie razem z impulsatorem - i myślisz, że będzie ten czujnik działał? A jaki będzie dół, jak nie będzie, no nie? Moim zdaniem nie będzie - to logiczne przecież - bo już raz czujnik wymieniłeś, i nadal jest źle, a nie piszesz nic o wymianie kompa skrzyni, czy wiązki elektrycznej.
Kiedyś kumpel miał tiptronica, kupa błędów mu się wyświetlała i w ogóle.... Na forum też pisał, co potrzebne do wymiany skrzyni, co kupić itp. Padały teksty typu "nie pytajcie, czemu chcę wymienić tiptronica na manuala, decyzja zapadła" itp. I co się okazało? Padnięty komp od skrzyni. Wymiana i samochód ożył. Tylko nie myśl, że kompa też w ciemno wymieniał. Najpierw spędziłem nad nim ze dwa wieczory, żeby nie ładować gościa w niepotrzebne koszty.

Ogólnie załatw schematy elektryczne do tego silnika tej skrzyni, potem sprawdź miernikiem przejścia, zwarcia między czujnikami, które sprawiają problemy a sterownikiem. Naprawa wiązki elektrycznej to najtańsza usterka, jaka mogła się zdażyć. Potem sprawdź sterownik, może podmień od kogoś, jak się uda. Jeżeli nie potrafisz go sprawdzić, to po porostu kup drugi - zawsze to taniej wymienić sterownik, niż cała skrzynię.



jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: jackyz » pn lis 23, 2009 14:58

Lipek81 pisze:
jackyz pisze:Nigdy nie robilem z automatami,dziś jak podpiołem pod VAG-a to wyświetliły się dwa błędy:1czujnik prędkości,pojechałem kupiłem nowy i dalej to samo,2 błąd to czujnik zmiany biegów-słaby impuls.Poza tym coś się zaczeło dymić ze skrzyni z odpowietrznika.Więc padła decyjza o wymianie na manuala.
- bo jak się podłącza auto pod VAG to trzeba myśleć.... To że wyświetla błąd czujnika prędkości, to nie znaczy od razu, że jest on uszkodzony. Równie dobrze może być uszkodzona wiązka lub sam komputer. Zastanów się wymieniłeś czujnik na nowy - wydałeś kasę (jak się okazuje niepotrzebnie). Teraz wymienisz całą skrzynię, pewnie razem z impulsatorem - i myślisz, że będzie ten czujnik działał? A jaki będzie dół, jak nie będzie, no nie? Moim zdaniem nie będzie - to logiczne przecież - bo już raz czujnik wymieniłeś, i nadal jest źle, a nie piszesz nic o wymianie kompa skrzyni, czy wiązki elektrycznej.
Kiedyś kumpel miał tiptronica, kupa błędów mu się wyświetlała i w ogóle.... Na forum też pisał, co potrzebne do wymiany skrzyni, co kupić itp. Padały teksty typu "nie pytajcie, czemu chcę wymienić tiptronica na manuala, decyzja zapadła" itp. I co się okazało? Padnięty komp od skrzyni. Wymiana i samochód ożył. Tylko nie myśl, że kompa też w ciemno wymieniał. Najpierw spędziłem nad nim ze dwa wieczory, żeby nie ładować gościa w niepotrzebne koszty.

Ogólnie załatw schematy elektryczne do tego silnika tej skrzyni, potem sprawdź miernikiem przejścia, zwarcia między czujnikami, które sprawiają problemy a sterownikiem. Naprawa wiązki elektrycznej to najtańsza usterka, jaka mogła się zdażyć. Potem sprawdź sterownik, może podmień od kogoś, jak się uda. Jeżeli nie potrafisz go sprawdzić, to po porostu kup drugi - zawsze to taniej wymienić sterownik, niż cała skrzynię.
Wszystko by było spoko gdyby to auto było w Polsce.Gdybym miał skąś pożyczyć komputer to już bym to dawno zrobił.A czujnik to nie jakiś majątek.


Jacek

Awatar użytkownika
Lipek81
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4677
Rejestracja: czw gru 01, 2005 12:20
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Kontakt:

Post autor: Lipek81 » pn lis 23, 2009 16:40

Czujnik to nie, ale skrzynia którą chcesz wymienić to już tak.



jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: jackyz » pn lis 23, 2009 17:18

Skrzynie kupiłem za dobre pieniądze.Do środy powinna być włożona,chyba że jeszcze się coś wy..a.Ciekawy jestem czy trzeba jej zrobić adaptacje VAG-iem.


Jacek

Awatar użytkownika
Zico63b
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4241
Rejestracja: pt cze 06, 2008 21:45
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Zico63b » pn lis 23, 2009 18:58

Eeee... Adaptację mechanicznej skrzynki? Toż tam są tylko metalowe zębatki, zero elektroniki (poza impulsatorem) - co by tu adaptować; chyba kierowcę, bo przyzwyczajenia z automata będą długo :green_fuck:



jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: jackyz » pn lis 23, 2009 21:09

Zico63b pisze:Eeee... Adaptację mechanicznej skrzynki? Toż tam są tylko metalowe zębatki, zero elektroniki (poza impulsatorem) - co by tu adaptować; chyba kierowcę, bo przyzwyczajenia z automata będą długo :green_fuck:
To dobre co napisałeś,ale chodziło mi o adaptacje automatycznej skrzyni biegów,bo jednak zostaje przy automacie. :pub:Poprostu miałem skrzynie o innym oznaczeniu,a założyłem o innym.Wizualnie jest taka sama.Poprzekładałem tylko czujniki.
Ostatnio zmieniony pn lis 23, 2009 21:13 przez jackyz, łącznie zmieniany 1 raz.


Jacek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 104 gości