Swap na tarcze - słabe hamulce

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lis 22, 2009 23:53

danioo pisze:A jak go wywale to takie samo ciśnienie będzie na tylnych kołach jak na przednich, i tutaj hamowanie na zakręcie może się źle skończyć
masz rację korektor po coś jest, ale siła hamowania nie jest niższa z tyłu tylko z powodu jego obecności, tylko głównie z powodu mniejszej tarczy i mniejszego tłoka w zacisku.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » ndz lis 22, 2009 23:55

Obrazek
Jak widać do mk3 są dwa rodzaje pomp hamulcowych, z tłoczkiem 20,64 i 22,2mm.
danioo, jeżeli hamulec działa poprawnie i problem jest tylko z tym że pedał ma za duży skok, to większa pompa powinna to załatwić. Jednak z większą pompą poza krótszym skokiem hamulec będzie też nieco twardszy. Jak będzie za twardy, to trzeba większe serwo.
Generalnie jak zmienia się hamulce, to całość powinna być "od kompletu" (przód, tył, pompa i serwo podciśnieniowe), aby nie było sytuacji, że przód hamuje słabiej niż tył, albo właśnie pompa ma za małą wydajność lub wspomaganie jest za słabe.
Ostatnio zmieniony pn lis 23, 2009 00:06 przez piori, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Post autor: danioo » pn lis 23, 2009 08:01

piori pisze:[url=http://images48.fotosik.pl/230/ee6d751b94054e2am.jpg]Obrazek[/URL]
Jak widać do mk3 są dwa rodzaje pomp hamulcowych, z tłoczkiem 20,64 i 22,2mm.
danioo, jeżeli hamulec działa poprawnie i problem jest tylko z tym że pedał ma za duży skok, to większa pompa powinna to załatwić. Jednak z większą pompą poza krótszym skokiem hamulec będzie też nieco twardszy. Jak będzie za twardy, to trzeba większe serwo.
Generalnie jak zmienia się hamulce, to całość powinna być "od kompletu" (przód, tył, pompa i serwo podciśnieniowe), aby nie było sytuacji, że przód hamuje słabiej niż tył, albo właśnie pompa ma za małą wydajność lub wspomaganie jest za słabe.
Kolego właśnie o to się martwiłem, że będę musiał i pompę wymienić.
Co do serwa to pasowało by kupić pompę z serwem??


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

Awatar użytkownika
piori
Forum Master
Forum Master
Posty: 1304
Rejestracja: sob lis 20, 2004 19:42
Lokalizacja: WPU/WPN/WL

Post autor: piori » pn lis 23, 2009 08:53

W ETCE znalazłem dwa serwa podciśnieniowe do mk3: 9" i 10", z tym że to drugie występowało chyba tylko w wersji z ABS.
Na pewno pompa z większym tłoczkiem będzie wymagała nieco większej siły do zadziałania, ale o ile to nie wiem.



Awatar użytkownika
Beszczyk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: wt gru 23, 2008 12:30
Lokalizacja: NNM
Kontakt:

Post autor: Beszczyk » pn mar 22, 2010 12:24

danioo, A masz ABS ? udał się dojść z tymi hamulcami do ładu dziś zmieniam też na tarcze z tyłu .... zakładam bez korektora bo oryginalnie go nie mam.



Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Post autor: danioo » pn mar 22, 2010 15:35

Nie mam ABS-u. jeszcze nic nie robiłem z hamulcami bo nie mam czasu, pompę juz mam nawet ją zregenerowałem.


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

Awatar użytkownika
Beszczyk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: wt gru 23, 2008 12:30
Lokalizacja: NNM
Kontakt:

Post autor: Beszczyk » pn mar 22, 2010 15:40

Siedzę pół dnia na forum i wychodzi na to że jak nie założę hebli to się nie przekonam .Ja w moim mam ABS , oryginalnie jest bez korektora może dlatego że nowszy typ ABS-u .Golf z końcówki 97 r.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 176 gości