Swap na tarcze - słabe hamulce

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Swap na tarcze - słabe hamulce

Post autor: danioo » ndz lis 22, 2009 23:07

Witam.

Panowie wczoraj zmieniłem tylną belkę na wersję ze stabilizatorem, co za tym idzie nastąpił swap tylnych hamulców na tarcze.
Po tym zabiegu pojawił się mały problem, ponieważ pedała hamulca idzie dużo niżej niż jak miałem bębny.

układ odpowietrzony 2 razy wg instrukcji.
wycieków nie ma, pedał nie sprężynuje, jak podpompuje to nie zmiania się zbyt wiele
nowe tarcze, klocki nowy płyn, zaciski po regenracji.

ręczny łapie dosyć wysoko, ale jak podciągne linki to koła same hamują

Zapomniałem dodać, że tył hamuje bo tarcze mocno ciepłe i nie mam juz efekty nurkowania i huśtania autem jak się zatrzymam



podpowiedzcie co źle zrobiłem albo co mam jeszcze poczynić
Ostatnio zmieniony ndz lis 22, 2009 23:12 przez danioo, łącznie zmieniany 1 raz.


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: jackyz » ndz lis 22, 2009 23:15

Takie hamulce najlepiej odpowietrzać z kanału jak auto stoi na kołach.Oczywiście zaczynasz od tylnego prawego koła.


Jacek

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lis 22, 2009 23:19

Napisz czy jak zaciągniesz lekko ręczny tak żeby hamulce lekko zaczynały łapać to skok pedału się zmniejsza?


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Post autor: danioo » ndz lis 22, 2009 23:20

jackyz pisze:Takie hamulce najlepiej odpowietrzać z kanału jak auto stoi na kołach.Oczywiście zaczynasz od tylnego prawego koła.

dokładnie tak robiłem jak piszesz.

[ Dodano: 22 Lis 2009 22:21 ]
Paweł Marek pisze:Napisz czy jak zaciągniesz lekko ręczny tak żeby hamulce lekko zaczynały łapać to skok pedału się zmniejsza?
to znaczy wczoraj po skonczonej robocie jak jak trzymałem pedał hamulca to jak zaciągałem ręczny to czułem na pedale że się obniża lekko


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: jackyz » ndz lis 22, 2009 23:24

Spróbuj jeszcze odpowietrzyć na pompie.Czasem zostaje bombel powietrza i nie chce zejść.Później przeleć jeszcze raz wszystkie koła.


Jacek

Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Post autor: danioo » ndz lis 22, 2009 23:26

jackyz pisze:Spróbuj jeszcze odpowietrzyć na pompie.Czasem zostaje bombel powietrza i nie chce zejść.Później przeleć jeszcze raz wszystkie koła.
TZN?? jak na pompie ??


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: jackyz » ndz lis 22, 2009 23:28

Ktoś musi Ci napompować hamulec i wtedy popuszczasz rurki przy pompie.A jeszcze napisz mi czy Masz w tym układzie korektor siły hamowania?


Jacek

Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Post autor: danioo » ndz lis 22, 2009 23:29

mam korektor

zresztą przełożyłem ten który ma być do ham. tarczowych
Ostatnio zmieniony ndz lis 22, 2009 23:29 przez danioo, łącznie zmieniany 1 raz.


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: jackyz » ndz lis 22, 2009 23:32

To albo go usuń całkowicie,bo jego tam wcale nie musi być albo załóż ten który miałeś.Często się zdarza że powodem braku hamulców lub słabych jest właśnie korektor.
Ostatnio zmieniony ndz lis 22, 2009 23:33 przez jackyz, łącznie zmieniany 1 raz.


Jacek

Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Post autor: danioo » ndz lis 22, 2009 23:38

Kolego jak miałem bębny to też miałem korektor.

A porada żeby go usunąć to nie porada - dzięki nie mam zamiary się zabić


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: jackyz » ndz lis 22, 2009 23:44

To już Twoja decyzja co zrobisz.W każdym samochodzie mocniej zawsze hamuje przód niż tył,więc nie musisz się obawiać że się zabijesz.


Jacek

Awatar użytkownika
danioo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1095
Rejestracja: wt maja 15, 2007 22:56
Lokalizacja: JaVWorzno
Kontakt:

Post autor: danioo » ndz lis 22, 2009 23:48

Tylko, że to właśnie korektor sprawia, że słabiej tył hamuje.
A jak go wywale to takie samo ciśnienie będzie na tylnych kołach jak na przednich, i tutaj hamowanie na zakręcie może się źle skończyć


zapraszam do oceny mojego golfika:
[url]http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=159996[/url]


[b]Kupię ciemne kierunki w zderzak ori FER lub HELLA[/b]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz lis 22, 2009 23:51

danioo, spokousunięcie korektora nie grozi śmiercią, ale objawy które podajesz nijak sie mają do jego uszkodzenia. Próbuję dojść co jest zakładając że odpowietrzyłeś prawidłowo. Masz niższy hamulec co znaczy że jakby wzrosła pojemność hamulców z tyłu i trzeba im więcej płynu żeby zadziałały. Hamulec nie rośnie więc pewnie odpowietrzyłes dobrze. Na chwilę obecną proponuję ci trochę więcej pojeździć, mimo że nowe klocki i tarcze to też musi się to wszystko dotrzeć i ułożyć. A może jednak trzeba poprawić jeszcze raz odpowietrzenie bo może nie być tak łatwo jeśli całą belkę zmieniałeś. Spróbuj odpowietrzać pakując dwóch kolegów na tylną kanapę, jeśli korektor wogóle działa to będzie znacznie łatwiej przepchnąć ewentualnie zalegające jeszcze powietrze do odpowierzników.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

jackyz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 471
Rejestracja: pt lip 06, 2007 23:19
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: jackyz » ndz lis 22, 2009 23:52

Spróbuj pierwsze założyć ten korektor który miałeś wcześniej,być może ten który jest teraz jest uszkodzony.


Jacek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 116 gości