NA zimnym piszczące cuś
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
NA zimnym piszczące cuś
Witam mam Golfa MkIV 1.9Tdi ASZ. W samochodzie wymienione są filtry oleje, z rozrządu wszystkie rolki, pompa wody i pasek ale coś z rana na zimnym silniku mi popiskuję. Jaki pasek tam jeszcze może się znajdować i nadawać do wymiany??
[url=http://img694.imageshack.us/i/37923698.jpg/][img]http://img694.imageshack.us/img694/1319/37923698.jpg[/img][/url]
wydaje mi się że 50 zł to max - 5 minut roboty dla sprawnych rąkBroker89 pisze:a mechanik ile może sobie policzyć za wymianę paska??
Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
http://allegro.pl/item824425131_pasek_c ... k1120.html
ciekawe czy pasuję czy będzie niespodzianka jak z rozrządem trzeba będzie zakupić i podjechać do jakiegoś czarownika
ciekawe czy pasuję czy będzie niespodzianka jak z rozrządem trzeba będzie zakupić i podjechać do jakiegoś czarownika
[url=http://img694.imageshack.us/i/37923698.jpg/][img]http://img694.imageshack.us/img694/1319/37923698.jpg[/img][/url]
-
- Użytkownik
- Posty: 425
- Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf MK7.5 Variant
- Silnik: DGTE
Ja sam zmieniałem i nie jestem mechanikiem z zawodu ale z zamiłowania. Operacja jest prosta (u siebie to robiłem, u Taty i pare by sie jeszcze znalazło autek). Żeby to zrobić musisz zdjąć osłonę boczną. Kluczem 16 nasadzając na nakrętkę rolki napinacza wykonać ruch w lewo, odciągając go (po prostu robisz dźwignię), zdejmujesz pasek, zakładasz nowy i reszta w odwrotnej kolejności. Przy ściągnięciu bocznej osłony trzeba wyjąć przewód od intercoolera ( śruba na klucz 10 i opaska zaciskowa), ułatwi to demontaż. Do tej czynności wystarczy auto na kobyłkę postawić. Można też to od góry zrobić. Napinacz ma taki występ chyba na klucz 22 o ile pamiętam. Ja wypiąłem przewód od EGR i mogłem go delikatnie odsunąć robiąc sobie miejsce. Przy wymianie napinacza są 3 śruby na klucz 13, jedna jest dłuższa 2 krótsze. Operacja stosunkowo prosta. Pierwszy sposób jest taki sam jak robi mechanik w serwisie przy wymianie rozrządu choćby. Należy pamiętać jak biegnie pasek oraz ułożyć go na kołach pasowych w rowkach, co by nie ścięło go w przypadku złego ułożenia.
-
- Użytkownik
- Posty: 425
- Rejestracja: ndz lut 22, 2009 00:45
- Lokalizacja: Kraków
- Auto: Golf MK7.5 Variant
- Silnik: DGTE
Wg mnie napinacz paska mikro. Jest tak że np w VP często jest dodatkowy amortyzator tłumiący drgania, prócz sprężyny napinającej. Jeśli popatrzysz na napinacz i będzie on wyraźnie drgał to może być od niego. Napinacz powinien stać jak koci ogon, no praktycznie stać. Ja właśnie dlatego wymieniłem swój poprzedni i jest OK. W PD napinacz ma tylko sprężynę w korpusie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 84 gości