Rytmiczne stukanie, trzepanie całym autem.

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
h2so4
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 17:33
Lokalizacja: Wawa

Rytmiczne stukanie, trzepanie całym autem.

Post autor: h2so4 » czw lis 12, 2009 19:01

Witam.

Co może być powodem/co sprawdzić w związku z następującym objawem: Wraz z przyśpieszaniem od około 10 km/h wzwyż, zaczyna coś rytmicznie stukać, szybciej wraz ze wzrostem prędkości i jak puszczam pedał gazu a auto hamuje silnikiem. Przy 80/90 km/h czuć jak telepie się całe auto i gałka zmiany biegów. Stukanie nie zależy od obrotów silnika, po zrzuceniu na luz to stukanie jest coraz wolniejsze i ustaje, potrafi stuknąć kilka razy jak wpadnę w jakieś koleiny/nierówności. Najbardziej stuka kiedy przyśpieszam, mniej kiedy hamuje silnikiem. Co ciekawe nie stuka podczas łuków w lewo tylko podczas jazdy na prost i łuków w prawo, wydaje mi się też że stuka w okolicach lewego przedniego koła choć głowy nie daję uciąć.
Przegub raczej nie - myślę, że najpierw stukałoby przy przyśpieszaniu na skręconych kołach a u mnie zaczeło się nagle. Może krzyżak, poduszki - jak po sprawdzić? Może macie jeszcze jakieś pomysły?



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » czw lis 12, 2009 19:03

Sprawdzić na początek 2 rzeczy - poduszki (silnik i skrzynia )
Oraz samo sprzęgło...


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
h2so4
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 17:33
Lokalizacja: Wawa

Post autor: h2so4 » czw lis 12, 2009 19:07

Jak sprawdzę poduszki?
Sprzęgło "bierze" na takim samym poziomie jak zawsze, znasz jakiś inny sposób na jego sprawdzenie poza wykręcaniem i jego oględzinami?



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » czw lis 12, 2009 19:10

h2so4 pisze:Jak sprawdzę poduszki?
Sprzęgło "bierze" na takim samym poziomie jak zawsze, znasz jakiś inny sposób na jego sprawdzenie poza wykręcaniem i jego oględzinami?
Wzrokowo zobaczysz czy wszystko z nią jest ok . Będzie widać pęknięcia itp...


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
h2so4
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 17:33
Lokalizacja: Wawa

Post autor: h2so4 » czw lis 12, 2009 19:16

Dzieki serdeczne, pukciki dodam potem - poczekam, może jeszcze ktoś jakieś typy podrzuci :-)

[ Dodano: 12 Lis 2009 18:23 ]
Jeszcze pytanie - ile dokładnie poduszek ma skrzynia i silnik (silnik 1,6 aee) ??



Awatar użytkownika
Haki
_
_
Posty: 6070
Rejestracja: czw paź 16, 2008 18:10
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Haki » czw lis 12, 2009 19:34

Z tego co pamiętam to po 1 sztuce ,ale głowy nie dam :bajer:


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google

MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON

Awatar użytkownika
h2so4
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 17:33
Lokalizacja: Wawa

Post autor: h2so4 » ndz lis 22, 2009 19:15

zajrzałem pod auto i były niedokręcone śruby półosi prawej, dokręciłem i stukanie znacznie ustało ale z każdym kolejnym kilometrem bylo coraz glosniejsze. Jak sprawdzić przebuby wewnetrzne? Czy mogą to być one?



Awatar użytkownika
$layer
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 222
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 21:12
Lokalizacja: OSTROŁĘKA

Post autor: $layer » ndz lis 22, 2009 19:33

Któryś przegub wewnętrzny ci siadł. Najprawdopodobniej ten rozkręcony. Może jeszcze być pierścień mosiężny który ci trzyma flansze od przegubu na mechanizmie różnicowym.



Awatar użytkownika
h2so4
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 198
Rejestracja: pt kwie 13, 2007 17:33
Lokalizacja: Wawa

Post autor: h2so4 » ndz lis 22, 2009 20:10

A Można jakoś sprawdzić który to? Szarpałem półośkami - niby żaden niema luzu promieniowego ale gdy szarpałem tym który był dokręcony, cichutko stukał.
Podobno każdy golf pow 70 koni ma pierścień tłumiący na dłuższej półosi - mój ma 75 koni, takie lekkie wytłoczenie jakby pod ten pierścień widzę ale go tam niema i wydaje mi sie że nigdy nie było - nie wiem, może to ma związek.
W celu sprawdzenia może po prostu wyjąć te przeguby i sprawdzić jak się kręcą?

Co jeszcze, wyciągnę półoś ze skrzynie nie ruszając piasty i zbieżności zarazem?

Na allegro przeguby wewnętrzne kosztują niecałe 60 zł wiec kupie (ale czy w zestawie jest ten pierścień o którym piszesz - aukcja z wewnętrznymi ale zdjęcia gość ma zewnętrznych, dlatego pytam). Czy jest różnice w wenętrzych przegubach na prawą i lewą stronę? Chce kupic jeden w ciemno bo zanim przyjdzie z all to mnie zima zastanie i zastanawiam się czy jeden i ten sam będzie pasował do krótkiej i długiej półosi?



tomek0710
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: śr gru 24, 2008 22:40
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Post autor: tomek0710 » pn lut 15, 2010 00:26

odświeżam temat, tez miałem podobny problem w moim mk3 1.9D, od momentu kiedy auto ruszyło coś pukało z prawej strony, im szybciej tym szybszy był stukot, podniosłem przód auta i kiedy kręciłem prawym kołem w pewnym momencie coś stawiało spory opór i był słyszalny ten trzask (pojedynczy stuk), ale jako, że nie miałem bardzo czasu, możliwości i zbyt dużych umiejętności to odstawiłem gofera do mechanika, ten mi powiedział, że to przegub zewnętrzny skasował mnie na 150zł no i było w sumie dobrze, ale teraz po 2 miesiącach wczoraj znów zaczęło stukać, to może być ten sam przegub? czy może na coś innego stawiać?
dodam, że puka cały czas jak auto jest w ruchu, niezależnie od tego czy jest na luzie czy na biegu przy wciśniętym sprzęgle tez słychać, na wstecznym też puka, przy skręcaniu się jakby nasila trochę.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 65 gości