Czy to napewno regulator napięcia do wymiany???

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Jajcek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 17:39

Czy to napewno regulator napięcia do wymiany???

Post autor: Jajcek » sob lis 21, 2009 14:09

[Jetta A2, 1,8 PB with LPG, 90 KM] Zauwazyłem że dmuchawa na postoju (np jak stoję w korku) chodzi wolniej niż podczas normalnej jazdy. Jak ruszam to dmuchawa zaczyna szybciej chodzić. To samo z oświetleniem wewnętrznym => lampka + oświetlenie licznika (jak dodam gazu to oświetlenie jest mocniejsze). Podjeżewam po lekturze forum iż to regulator napięcia ale nie do końca jestem pewien że to jego zasługa. Mam akumulator o pojemności stosowanej w dieslu - 64Ah (a autko to zwykły gaźnikowy benzyniak). Alternator mam z benzyniaka a nie z diesla. Podejżewam że poprostu aukumulator nie jest doładowywany (alternator ma za małą moc w stosunku do akumulatora) i dopiero jak dodaje gazu to nastepuje ładowanie - stąd to przygasanie i zmiana prędkości dmuchawy. Czy mam wiązać tą całą historię z za dużym akumulatorem w stosunku do alternatora czy ze zuzytym regulatorem napięcia??? Dzięki za pomoc



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » sob lis 21, 2009 15:43

regulator



Jajcek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 17:39

Post autor: Jajcek » sob lis 21, 2009 20:54

Jesteś pewien na 100%??? Nie chcę wyrzucać kasy w błoto jeśli to nie on



Awatar użytkownika
adikus7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 71
Rejestracja: czw kwie 19, 2007 21:43
Lokalizacja: Chorzów (Schwarzenborn)
Kontakt:

Post autor: adikus7 » sob lis 21, 2009 21:06

A czy w związku z tym są jeszcze jakieś problemy typu nie odpalanie rano? Bo to co opisujesz to całkiem normalny objaw,alternator potrzebuje troszeczkę obrotów żeby osiągnął swoją wydajność. Jeżeli dzieje się tylko to co piszesz to zostaw to w spokoju.
Ostatnio zmieniony sob lis 21, 2009 21:09 przez adikus7, łącznie zmieniany 2 razy.



Jajcek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 17:39

Post autor: Jajcek » sob lis 21, 2009 21:23

Problem z przygasaniem dzieje się zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku. Problemy z odpaleniem rannym są ale to wiążę raczej z tym im gaszęę/odpalam auto na LPG. Jak odpalam i chwyci pierwszy raz to już potem zapala od pierwszego razu.



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » sob lis 21, 2009 21:26

agrala pisze:regulator
Jajcek pisze:Jesteś pewien na 100%??? Nie chcę wyrzucać kasy w błoto jeśli to nie on
Odpowiem za niego nie jest ponieważ:
1. Nie zna wartości napięć na wolnych i wysokich obrorach.
2. Nie zna wartości spadku napięcia na instalacji pomiędzy aku a alternatorem.
3. Nie wie nic na temat stanu technicznego Twojego aku, ponieważ możesz mieć np. uszkodzoną lekko jedną celę, a póki co jest za ciepło abyś miał rano kłopoty z uruchomieniem.
4. Nie wie nic o stanie instalacji a w mk1 i 2 ta nie była mocną stroną auta .
Jajcek, aby mieć pewność trzeba by pomierzyć co nie co. Jak dla mnie to masz spadek napięcia na wolnych co jest normalną sprawą ponieważ moc alternatora zależna jest między innymi od obrotów, a piszesz,że masz większe obciążenie jak są objawy t.j. światła, dmuchawa itp. Jak do tego dołożyć aku + instalację to masz co masz i wcale nie koniecznie za sprawą regulatora, że nie wspomnę o diodach minusowych lub kiepskim styku na pierścieniach wirnika.
Ostatnio zmieniony sob lis 21, 2009 21:28 przez Jarowo, łącznie zmieniany 1 raz.


JaroW

Awatar użytkownika
matisim
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2649
Rejestracja: pt lip 10, 2009 00:53
Lokalizacja: Usa
Auto: bmw
Kontakt:

Post autor: matisim » sob lis 21, 2009 22:39

ja Ci powiem jak jest u mnie.
po odpaleniu kontrolka sie świeci, jak przygazuje to zgaśnie ale na wolnych widać że światła świecą słabiej niz jak troche przygazuje czyli tak jak u Ciebie.
dziś chciałem to zrobić i: założyłem alternator od paska b3 jest mocniejszy, pierw założyłem go z org regulatorem potem z nowym ze sklepu- żadnych zmian ie zauważyłem. ladowanie mam chyba na 13.5V o ile mnie pamięć nie myli..



Jarowo
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 759
Rejestracja: pt kwie 04, 2008 12:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Jarowo » sob lis 21, 2009 23:01

matisim pisze:adowanie mam chyba na 13.5V o ile mnie pamięć nie myli..
13,5 pod obciążeniem ciut mało. Generalnie powinno wystarczyć w trasie, ale w korkach po mieście może być różnie. Przygasające światła to kłopot najmniejszy, a największy to nie uznanie reklamacji na aku jak ten padnie, a będzie na gwarancji. Poczytaj kartę gwarancyjna na aku. Trudności z uruchomieniem wstawiłbym gdzieś po środku.


JaroW

Awatar użytkownika
Ł-u-k-a-s-z
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 896
Rejestracja: śr lip 08, 2009 17:40
Lokalizacja: CHRZANÓW/Regulice

Post autor: Ł-u-k-a-s-z » sob lis 21, 2009 23:08

ja mam podobnie u mnie nic nie ruszam nie mam problemu rano ani z aku druga sprawa to jak masz swiatla i dmuchawa chula to jest spore obciarzenie i przy niszych obrotach bedzie przygasac



Jajcek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 287
Rejestracja: ndz gru 21, 2008 17:39

Post autor: Jajcek » sob lis 21, 2009 23:27

Dzieki chłopaki - w takim razie nic nie ruszam. Temat do zamknięcia lub dla potomnych



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » sob lis 21, 2009 23:32

ja bym zrobil tak: naladowal akumulator i jezdzil dalej



Andrzej1963
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 274
Rejestracja: sob wrz 16, 2006 17:45
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Andrzej1963 » ndz lis 22, 2009 01:11

sprawdz sobie jeszcze masę główną auta,jeżeli nie ma dobrego połączenia z karoserią to też tak się dzieje jak opisujesz.


Andrzej

Awatar użytkownika
marcinas1983
VW Baron
VW Baron
Posty: 3413
Rejestracja: pn lip 24, 2006 19:56
Lokalizacja: Poznań/Mrowino
Kontakt:

Post autor: marcinas1983 » ndz lis 22, 2009 01:39

a ja to bym zaczął od sprawdzenia każdego połączenia przewodu poczynając od alternatora na rozruszniku kończąc. W 90% przypadków pomaga zaciśnięcie/polutowanie na nowo końcówek. Niestety instalacja ma już swoje lata. W czasach kiery robili mk2 niestety nie lutowali żadnych połączeń przewód/końcówka i po pewnym czasie są tam dość znaczne spadki napięć. U siebie ostatnio też robiłem końcówkę na alternatorze... wcześniej miałem z biedą 13.5V teraz mam 14,2V i to na wolnych obrotach.... Od tego bym zaczął sprawdzenie instalacji ładowania. Prosty przykład... jak masz miernik to jego plusowy przewód podłączasz do śruby na alternatorze... drugi minusowy do klemy na akumulatorze. Wtedy mierzysz jakie masz ładowanie samego alternatora. Następnym krokiem jest podłączenie przewodów miernika do samego akumulatora i sprawdzenie czy ładowanie jest takie samo czy jest znaczny spadek :) a później... będziesz wiedział co zrobić. Czyli w skrócie.... końcówka przy alternatorze co jest nakrętką M8 przykręcona do przeczyszczenia/wymiany na nową i jej polutowanie, następnie połączenie na rozruszniku co jest również nakrętką M8 przykręcona j/w i na pewno po tym ładowanie się poprawi :) .

[ Dodano: 22 Lis 2009 00:41 ]
Andrzej1963 pisze:sprawdz sobie jeszcze masę główną auta,jeżeli nie ma dobrego połączenia z karoserią to też tak się dzieje jak opisujesz.
to też ma wpływ na ładowanie i ciężkie odpalanie auta :) .
Ostatnio zmieniony ndz lis 22, 2009 01:42 przez marcinas1983, łącznie zmieniany 1 raz.


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=255554&p=3049586#p3049586

Obrazek

Awatar użytkownika
niko02
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 177
Rejestracja: pn mar 30, 2009 22:31
Lokalizacja: Sadówka
Kontakt:

Miałem tak

Post autor: niko02 » pn lis 23, 2009 08:53

Tydzień temu tak miałem, był padnięty regulator, ładował do 18 i wpływało to na światła i resztę, padł aku, wymieniłem na 62Ah i regulator, teraz jest ok.
Stawiam na regulator.


Oceńcie to ...
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=91&t=440080&p=5298815#p5298815

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 358 gości