[mk3] Problem z napięciem
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[mk3] Problem z napięciem
Proszę o opinie i porady co by można było zrobić domowym sposobem. Po załączeniu dmuchawy, świateł i radia samochód na wolnych obrotach zaczyna gasnać. Objawia się to na gazie i benzynie choć nie zawsze, mam wrażenie że coś się dzieje z alternatorem. Mam nowe świece, nowe przewody,oraz nowa kopułkę,napięcie ładowania na właczonych światłach wynosi 13,40V. Co o tym sądzicie?
faktycznie podczs obciazenia silnik krokowy dzwiga obroty ale ten fakt nie ma nic wspolnego z twoim problemem.Moim zdaniem jezeli stale jest utrzymywane takie same ładowanie to nie jest to tragedia przedział jest od 13-14,6V wiec sie miescisz jezeli nie zauwazyłes problemow z tym zwiazanych osobiscie bym sie nie martwił .
Best Life is VW drive!!!! :satan:
- tauka
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2270
- Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
- Lokalizacja: Nowa Sól
- Kontakt:
durbas, To jest tylkosilnik 1.4 Takie przygasanie to jest normalne. Nie ma sie czym przejmowac. Jak właczysz dmuchawę ogrzewanie szyby , przeciwmgielne ,światła tojest takie obciazenie dla alternatora, że aż silnik zwalnia. Ja mam u siebie silnik 1.3 i mam to samo. Tez się na poczatku marałe, ale elektryk mnie oświecił. I sprawdzałem u kumpli i tez tak maja ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- KamilW
- Forum Master
- Posty: 1761
- Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Witam wszystkich. jesli moglbym sie przylaczyc do rozmowy to wydaje mi sie ze gasniecie silnika na wolnych obrotach przy obciazeniu rzedu nawet 500W nie jest normalne. takie rzeczy zdarzaly mi sie jak mialem 'komara' i wlaczylem mu swiatla to gasl:) ale zaby w golfie??? Napiecie ladowania powinno sie zawierac w granicach od 13,5 - 14,4V. Jezeli juz u kolegow wystepuja takie problemy to radzilbym sprawdzic:
- szczotki regulatora (jakie zuzycie) musza wystawac z oprawy co najmniej 5 mm
-stan pierscieni slizgowych (podobnie jak zuzycie szczotek znacznie powieksza opory stawiane przez alternator
- sprawdzic stan przewodow, przy czym uwage zwrocic glownie na przewod masowy do silnika bo on lubi sie zanieczyszczac i przez to stawia wiekszy opor
Jesli stan instalacji i alternatora jest dobry to silnik nie ma prawa sie zatrzymywac nawet przy pelnym obciazeniu. Pozdrawiam
- szczotki regulatora (jakie zuzycie) musza wystawac z oprawy co najmniej 5 mm
-stan pierscieni slizgowych (podobnie jak zuzycie szczotek znacznie powieksza opory stawiane przez alternator
- sprawdzic stan przewodow, przy czym uwage zwrocic glownie na przewod masowy do silnika bo on lubi sie zanieczyszczac i przez to stawia wiekszy opor
Jesli stan instalacji i alternatora jest dobry to silnik nie ma prawa sie zatrzymywac nawet przy pelnym obciazeniu. Pozdrawiam
Dzisiaj się trochę bawiłem i wymontowałem alternator -- wszystko wyglądało wporzadku szczotki jeszcze bardzo dobre, żadnych luzów ośiowych na łożyskach, lekko sie obraca myślę że to nie alternator.Wyczyściłem równiż wszystkie styki nakrętki masy itp zobaczymy co traz będzie. Napięcie wynosi 14,40 V a nie jak wcześniej pisałem 13,40 i przy zapalonych światłach nie spada prawie wogule.
-przypadkowo zajrzałem do filtra powietrza i trochę się przeraziłem na podstawie obudowy oraz w okolicach przepustnicy i silniczka zobaczyłe olej -- najprawdopodobniej dostał sie tam przez ta gumową rórkę która wychodzi z dolnej części silnika----czy to jest jakaś pompka i jest ni szczelna ??? MOŻE COŚ WICIE NA TEN TEMAT
-przypadkowo zajrzałem do filtra powietrza i trochę się przeraziłem na podstawie obudowy oraz w okolicach przepustnicy i silniczka zobaczyłe olej -- najprawdopodobniej dostał sie tam przez ta gumową rórkę która wychodzi z dolnej części silnika----czy to jest jakaś pompka i jest ni szczelna ??? MOŻE COŚ WICIE NA TEN TEMAT
TA rura to ODMA i słuzy do odpowietrzania komory korbowej silnika moze masz rozwalony separator mgły olejowj i dlatego olej dostaje sie do dolotu powierza!durbas pisze:dostał sie tam przez ta gumową rórkę która wychodzi z dolnej części silnika----czy to jest jakaś pompka i jest ni szczelna ??? MOŻE COŚ WICIE NA TEN TEMAT
a wracaac do tematu to sprawdz przewód masowy bo jak tam jest kiepski styk to sa duze straty i to moze byc powód twoich problemow!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 221 gości