Dziwny kolor plynu chłodzącego
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Dziwny kolor plynu chłodzącego
Silnik 1,9 TDI 116 ps
Witam
Około tygodznia temu wymienilem w swojej borze plyn chłodzacy i po przejechaniu 200 km zauwazylem ze plyn ma kolor nie rozowy jak to borygo tylko brazowy. Co moze byc przyczyna takiego koloru. Przed wymiana poprzedni plyn wygladal dokladnie tak samo, wiec myslalem ze jest stary, a autko kupilem 2 miesiace wcześniej. Nadmieniam rowniez ze bierze mi olej okolo 0,5 l na 500 km mysle ze to troche za duzo. Olej widac na zachlapanym silniku od strony kolektora, ktory skapuje na plastikowa oslone silnika. Płynu chłodzacego nie ubywa ze zbiorniczka.
Przez mysl mi przechodzi uszczelka pod głowica ale co z bym wychlapywanym olejem???
Prosze o rade.
Witam
Około tygodznia temu wymienilem w swojej borze plyn chłodzacy i po przejechaniu 200 km zauwazylem ze plyn ma kolor nie rozowy jak to borygo tylko brazowy. Co moze byc przyczyna takiego koloru. Przed wymiana poprzedni plyn wygladal dokladnie tak samo, wiec myslalem ze jest stary, a autko kupilem 2 miesiace wcześniej. Nadmieniam rowniez ze bierze mi olej okolo 0,5 l na 500 km mysle ze to troche za duzo. Olej widac na zachlapanym silniku od strony kolektora, ktory skapuje na plastikowa oslone silnika. Płynu chłodzacego nie ubywa ze zbiorniczka.
Przez mysl mi przechodzi uszczelka pod głowica ale co z bym wychlapywanym olejem???
Prosze o rade.
Ostatnio zmieniony sob lis 21, 2009 18:29 przez Malek25, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Dziwny kolor plynu chłodzącego
Oleju wciąga Ci o wiele wiele za dużo. 0.5 litra to owszem może wciągnąć ale po bardzo ostrej jeździe z dużymi prędkościami.. a w normalnych warunkach te 0.5 litra to tak na 8-10 tys... a nie 500km...Malek25 pisze:Silnik 1,9 TDI 116 ps
Witam
Około tygodznia temu wymienilem w swojej borze plyn chłodzacy i po przejechaniu 200 km zauwazylem ze plyn ma kolor nie rozowy jak to borygo tylko brazowy. Co moze byc przyczyna takiego koloru. Przed wymiana poprzedni plyn wygladal dokladnie tak samo, wiec myslalem ze jest stary, a autko kupilem 2 miesiace wcześniej. Nadmieniam rowniez ze bierze mi olej okolo 0,5 l na 500 km mysle ze to troche za duzo. Olej widac na zachlapanym silniku od strony kolektora, ktory skapuje na plastikowa oslone silnika.
Przez mysl mi przechodzi uszczelka pod głowica ale co z bym wychlapywanym olejem???
Prosze o rade.
Podejrzewam ,że masz nieszczelny ten silniczek i olej dostaje się do płynu chłodniczego - przez co traci swoje własności i jednocześnie zabarwia się na inny kolorek...
Zrób proste testy ,,, rozgrzej silniczek - odkręć korek oleju ale go nie zdejmuj - jak spadnie to masz uszczelkę pod głowicą walniętą i przedmuchy,,,
Poczytaj - bo było coś podobnego i zobaczysz sam jak sprawdzić http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=282312
Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
Tak jak piszeSztomel, możesz temu zaradzić płukając układ wodą destylowaną. Nie używaj płukanek bo mogą pojawić się nieszczelności, wystarczy że zalejesz układ czystą wodą odpalisz i poczekasz aż otworzy się termostat,a następnie spuścisz wodę z całym tym syfem. Zrób to kilkakrotnie, aż woda po spuszczeniu z układu będzie bezbrawna.
Witam ! wrzuce cos od siebie otoz kolega jezdzil na starym plynie ktory byl w kolorze rdzy pewnie. Wlał swiezy i byl w kolorze teraz bardzo popularnym czyli rózowym. ALe nie wyplukal ukladu i otoz po przejechaniu kilkuset km uklad sie przeplukal tym swiezym i jak sie juz przplukal to spowrotem mamy kolor rdzy
Takie moje zdanie. Pewnie ten wczesniejszy plyn nie byl wymienianu od nowosci i stad taki jego był kolor.

-
- Mały gagatek
- Posty: 65
- Rejestracja: pn lut 02, 2009 22:15
- Lokalizacja: Śląsk
Obojetnie co jest powodem zmiany koloru plynu z pewnoscia musisz wyeliminowac ten wyciek i inne powody strat oleju az do poziomu tak jak kolega pisze max. 0,5 l ale na 10 tys km przy spokojnej jezdzie. Podejzewam ze poprzedniego wlasciciela ten problem przerosl i dlatego sprzedal golfika 

[img]http://images41.fotosik.pl/144/f7d3c04826739370.jpg[/img]
Dokładnie bo jeśli okaże się ,że winą takiego zabarwienia płynu jest to co opisali Fachowcy
to 2 i o wiele poważniejszym problemem jest ten olej ...
Ps... Może on nie spala Ci 0.5 litra na 500 km ... tylko tyle ucieka przez nieszczelny układ
Ściągnij obudowę... wyczyść dokładnie , lub umyj silnik z syfu -- i obserwuj skąd wycieki.. Będziemy dalej diagnozowali 

Ps... Może on nie spala Ci 0.5 litra na 500 km ... tylko tyle ucieka przez nieszczelny układ


Miarą inteligencji człowieka-jest umiejętność szukania w Google
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
MK IV Variant AGR NAPĘDZANY przez ON
- grandi
- Lord GTI
- Posty: 3831
- Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:04
- Lokalizacja: Boat city
- Auto: Octavia
- Silnik: AQY
Pracowałem w zakładach wytwarzających płyn wszystki płyny są na bazie glikolu więc to nie ma nic do rzeczy , wszytkie płyny można mieszać
...wiesz co jest szykiem , jeździć klasykiem a nie plastikiem...
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
Temat o moim golfie viewtopic.php?f=87&t=519932" onclick="window.open(this.href);return false;
- krzysiekj1990
- Użytkownik
- Posty: 268
- Rejestracja: wt lip 21, 2009 10:33
- Lokalizacja: Iława
u ojca w audiku tez zrobil sie plyn w kolorze takim kawa z mlekiem. I tak 2 razy sciagali glowice mowili potem ze pekniety blok mechanicy . A co sie okazalo ze powodem tego byla chlodniczka oleju za ktora zaplacilismy 50 zł nie ma tutaj takiego cuda ?? Bo tak jak mowil fachowiec te chlodniczki czesto pekaja POZDRAWIAM
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 34 gości