Temperatura - wariuje..

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mzawrotniak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: śr paź 31, 2007 14:31
Lokalizacja: Myślenice

Temperatura - wariuje..

Post autor: mzawrotniak » sob lis 14, 2009 17:02

Witam,
od razu zaznaczę, że używałem "szukaj" ale nic konkretnego nie znalazłem.

Mam taki problem. Jakiś czas temu padł mi czujnik temperatury URUCHAMIAJĄCY WENTYLATOR. Wymieniłem go, ale wygląda na to, że na zły (zakres temperaturowy) - ale o tym za chwilę. Przed wymianą temperatura silnika utrzymywała się w granicach 90 st., wentylator ok 100 st się uruchamiał. Teraz temperatura silnika nie wychodzi powyżej 70 st. w trakcie jazdy, a nawet jeśli próbuje to wentylator uruchamia się przed 80 st.
Gdy silnik jest zimny i odpalę górny wąż chłodnicy się powoli nagrzewa, dolny jest zimny, gdy temp. przekroczy 70st na chwilę opada i dolny wąż się rozgrzewa.
Trochę się w tym pogubiłem i mam takie pytania:

1. Termostat wygląda na dobry, ale czemu tak wcześnie otwiera obieg duży? Co sądzicie?
2. Czujnik temperatury WENTYLATORA ewidentnie jest zły, bo za wcześnie uruchamia wentylator, chyba że...
3. Czujnik temperatury, który przekazuje info na deskę rozdzielczą jest walnięty i na dobrą sprawę źle pokazuje wskaźnik..

Jak zakryję chłodnicę kartonem to wentylator pracuje jak szalony, temperatura 90 st, a pod górę 100-110..

Co sądzicie, za co się pierwsze zabrać?



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » sob lis 14, 2009 17:10

1. Co to za silnik ??? Diesel ??
mzawrotniak pisze:1. Termostat wygląda na dobry, ale czemu tak wcześnie otwiera obieg duży? Co sądzicie?
bo jest zapewne zepsuty
mzawrotniak pisze:2. Czujnik temperatury WENTYLATORA ewidentnie jest zły, bo za wcześnie uruchamia wentylator, chyba że...
Kup odpowiedni czujnik do swojego silnika
3. Czujnik temperatury, który przekazuje info na deskę rozdzielczą jest walnięty i na dobrą sprawę źle pokazuje wskaźnik..
mzawrotniak pisze:ak zakryję chłodnicę kartonem to wentylator pracuje jak szalony, temperatura 90 st, a pod górę 100-110..
Zdejmij ten karton z chłodnicy bo krzywdę sobie zrobisz..


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

mzawrotniak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: śr paź 31, 2007 14:31
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: mzawrotniak » sob lis 14, 2009 17:15

Sorry,
Benzyna 1.6 93'

Kartonu już nie ma, był jak było zimno, żeby cokolwiek grzało w środku..



Awatar użytkownika
italiano_83
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 11896
Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
Lokalizacja: NL/Zeeland
Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
Silnik: 1.4T

Post autor: italiano_83 » sob lis 14, 2009 17:31

Więc zacznij od zamontowania odpowiedniego czujnika to podstawa...
Wymień także, termostat, jeśli po uruchomieniu zimnego silnika górny wąż robi się od razu ciepły, to zapewne termostat jest niedomknięty.. (zacina się) a potem w korku lub podczas obciążenia nie otwiera się w pełni, co ogranicza przepływ cieczy i temp. wzrasta...


Było MK4 1.9 TDI ALH Generation 151PS 309Nm Techno blue metalic Obrazek

Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Turbo Benzina 170PS 250Nm

Ducati Monster 696+


Obrazek

mzawrotniak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: śr paź 31, 2007 14:31
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: mzawrotniak » sob lis 21, 2009 15:08

Więc tak,
wymieniłem termostat, wymieniłem czujnik WENTYLATORA (II stopniowy: 98 st, 102 st) i termostat otwiera się po przekroczeniu 70 st, doszło do 80 st i włączył się wentylator...
Nie wiem co dalej jest nie tak, a może ten drugi czujnik, który ma 4 kable i podaje informacje do zegarów ma dość? Co sądzicie?



Awatar użytkownika
roger18sx
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 352
Rejestracja: ndz kwie 20, 2008 00:00
Lokalizacja: sanok
Kontakt:

Post autor: roger18sx » sob lis 21, 2009 17:39

ja miałem podobny przypadek i stwierdziłem ze mi zegar oszukuje o 20 stopni bo ciagle mam 70 podczas jazdy a gdy chwile postoi to dojdzie do niby 80 i włancza sie wentylator i prubowałem juz 3 czujniki i tak samo.


VW NA ZAWSZE

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lis 21, 2009 18:04

mzawrotniak pisze: a może ten drugi czujnik, który ma 4 kable i podaje informacje do zegarów ma dość? Co sądzicie?
bardzo możliwe, że zaniża wskazania na liczniku o te 10 stopni. Nie będziesz miuał pewności póki nie kupisz go w ASO - koło 7-8 dych. Ale jeśli i wówczas temperatura będzie za niska na liczniku to uszkodzxony będzie licznik. Niestety to są stałe problemy z którymi się borykamy. Można sprawdzić czujnik czteropinowy omomierzem. Normy dla pinów do ECU sa pwszechnie znane, ale norm dla pinów dla licznika nie widziałem, sam u siebie mierzyłem, to te wartości są niecałe dwa razy niższe niż dla ECU


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 86 gości