Temperatura - wariuje..
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 86
- Rejestracja: śr paź 31, 2007 14:31
- Lokalizacja: Myślenice
Temperatura - wariuje..
Witam,
od razu zaznaczę, że używałem "szukaj" ale nic konkretnego nie znalazłem.
Mam taki problem. Jakiś czas temu padł mi czujnik temperatury URUCHAMIAJĄCY WENTYLATOR. Wymieniłem go, ale wygląda na to, że na zły (zakres temperaturowy) - ale o tym za chwilę. Przed wymianą temperatura silnika utrzymywała się w granicach 90 st., wentylator ok 100 st się uruchamiał. Teraz temperatura silnika nie wychodzi powyżej 70 st. w trakcie jazdy, a nawet jeśli próbuje to wentylator uruchamia się przed 80 st.
Gdy silnik jest zimny i odpalę górny wąż chłodnicy się powoli nagrzewa, dolny jest zimny, gdy temp. przekroczy 70st na chwilę opada i dolny wąż się rozgrzewa.
Trochę się w tym pogubiłem i mam takie pytania:
1. Termostat wygląda na dobry, ale czemu tak wcześnie otwiera obieg duży? Co sądzicie?
2. Czujnik temperatury WENTYLATORA ewidentnie jest zły, bo za wcześnie uruchamia wentylator, chyba że...
3. Czujnik temperatury, który przekazuje info na deskę rozdzielczą jest walnięty i na dobrą sprawę źle pokazuje wskaźnik..
Jak zakryję chłodnicę kartonem to wentylator pracuje jak szalony, temperatura 90 st, a pod górę 100-110..
Co sądzicie, za co się pierwsze zabrać?
od razu zaznaczę, że używałem "szukaj" ale nic konkretnego nie znalazłem.
Mam taki problem. Jakiś czas temu padł mi czujnik temperatury URUCHAMIAJĄCY WENTYLATOR. Wymieniłem go, ale wygląda na to, że na zły (zakres temperaturowy) - ale o tym za chwilę. Przed wymianą temperatura silnika utrzymywała się w granicach 90 st., wentylator ok 100 st się uruchamiał. Teraz temperatura silnika nie wychodzi powyżej 70 st. w trakcie jazdy, a nawet jeśli próbuje to wentylator uruchamia się przed 80 st.
Gdy silnik jest zimny i odpalę górny wąż chłodnicy się powoli nagrzewa, dolny jest zimny, gdy temp. przekroczy 70st na chwilę opada i dolny wąż się rozgrzewa.
Trochę się w tym pogubiłem i mam takie pytania:
1. Termostat wygląda na dobry, ale czemu tak wcześnie otwiera obieg duży? Co sądzicie?
2. Czujnik temperatury WENTYLATORA ewidentnie jest zły, bo za wcześnie uruchamia wentylator, chyba że...
3. Czujnik temperatury, który przekazuje info na deskę rozdzielczą jest walnięty i na dobrą sprawę źle pokazuje wskaźnik..
Jak zakryję chłodnicę kartonem to wentylator pracuje jak szalony, temperatura 90 st, a pod górę 100-110..
Co sądzicie, za co się pierwsze zabrać?
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
1. Co to za silnik ??? Diesel ??
bo jest zapewne zepsutymzawrotniak pisze:1. Termostat wygląda na dobry, ale czemu tak wcześnie otwiera obieg duży? Co sądzicie?
Kup odpowiedni czujnik do swojego silnikamzawrotniak pisze:2. Czujnik temperatury WENTYLATORA ewidentnie jest zły, bo za wcześnie uruchamia wentylator, chyba że...
3. Czujnik temperatury, który przekazuje info na deskę rozdzielczą jest walnięty i na dobrą sprawę źle pokazuje wskaźnik..
Zdejmij ten karton z chłodnicy bo krzywdę sobie zrobisz..mzawrotniak pisze:ak zakryję chłodnicę kartonem to wentylator pracuje jak szalony, temperatura 90 st, a pod górę 100-110..
-
- Mały gagatek
- Posty: 86
- Rejestracja: śr paź 31, 2007 14:31
- Lokalizacja: Myślenice
- italiano_83
- V.I.P.
- Posty: 11896
- Rejestracja: śr gru 03, 2008 21:21
- Lokalizacja: NL/Zeeland
- Auto: Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Turbobenzina
- Silnik: 1.4T
Więc zacznij od zamontowania odpowiedniego czujnika to podstawa...
Wymień także, termostat, jeśli po uruchomieniu zimnego silnika górny wąż robi się od razu ciepły, to zapewne termostat jest niedomknięty.. (zacina się) a potem w korku lub podczas obciążenia nie otwiera się w pełni, co ogranicza przepływ cieczy i temp. wzrasta...
Wymień także, termostat, jeśli po uruchomieniu zimnego silnika górny wąż robi się od razu ciepły, to zapewne termostat jest niedomknięty.. (zacina się) a potem w korku lub podczas obciążenia nie otwiera się w pełni, co ogranicza przepływ cieczy i temp. wzrasta...
-
- Mały gagatek
- Posty: 86
- Rejestracja: śr paź 31, 2007 14:31
- Lokalizacja: Myślenice
Więc tak,
wymieniłem termostat, wymieniłem czujnik WENTYLATORA (II stopniowy: 98 st, 102 st) i termostat otwiera się po przekroczeniu 70 st, doszło do 80 st i włączył się wentylator...
Nie wiem co dalej jest nie tak, a może ten drugi czujnik, który ma 4 kable i podaje informacje do zegarów ma dość? Co sądzicie?
wymieniłem termostat, wymieniłem czujnik WENTYLATORA (II stopniowy: 98 st, 102 st) i termostat otwiera się po przekroczeniu 70 st, doszło do 80 st i włączył się wentylator...
Nie wiem co dalej jest nie tak, a może ten drugi czujnik, który ma 4 kable i podaje informacje do zegarów ma dość? Co sądzicie?
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
bardzo możliwe, że zaniża wskazania na liczniku o te 10 stopni. Nie będziesz miuał pewności póki nie kupisz go w ASO - koło 7-8 dych. Ale jeśli i wówczas temperatura będzie za niska na liczniku to uszkodzxony będzie licznik. Niestety to są stałe problemy z którymi się borykamy. Można sprawdzić czujnik czteropinowy omomierzem. Normy dla pinów do ECU sa pwszechnie znane, ale norm dla pinów dla licznika nie widziałem, sam u siebie mierzyłem, to te wartości są niecałe dwa razy niższe niż dla ECUmzawrotniak pisze: a może ten drugi czujnik, który ma 4 kable i podaje informacje do zegarów ma dość? Co sądzicie?
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 86 gości