Zółty osad przy korku Oleju
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Zółty osad przy korku Oleju
Witam od jakiegoś czasu zauważyłem ze w moim mk4 2.0 zbiera sie zółty osad przy korku wlewu oleju.. czym to pachnie? bo kiedyś obiło mi sie to o uszy ze nie niezbyt dobry znak
silnik bierze mi troche oleju (300ml\1000km) przy czym w ASO mówili mi ze to norma..dla tego silnika
silnik bierze mi troche oleju (300ml\1000km) przy czym w ASO mówili mi ze to norma..dla tego silnika
Co to jest żona i teściowa w samochodzie?
Zestaw głośnomówiący!
Zestaw głośnomówiący!
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: sob lis 21, 2009 12:08
- Lokalizacja: radom
Przy jeździe na krótkich odcinkach w zimę powstaje żółty osad na korku oleju. Z tym nie trzeba nic robić. Inną przyczyną żółtego osadu jest mieszanie się oleju z płynem chłodniczym i wtedy jest to poważna sprawa. Ale w większości przypadków to ta pierwsza przyczyna.pendzel_3 pisze:Świetnie;]SFHKK pisze:Tzn. moze być poważna przyczyna, ale najprawdopodobniej to nic takiego.
doczytałemm troche wiecej na innych forach... musze sprawdzić tą uszczelke,
tak czy siad czeka mnie wymiana pierściani i uszczelniaczy bo denerwuje mnie jeżdżenie z butelką oleju w bagażniku.. a pokonuje dośc spore trasy i dlatego niedojrzenie silnika raczej wykluczam
tak czy siad czeka mnie wymiana pierściani i uszczelniaczy bo denerwuje mnie jeżdżenie z butelką oleju w bagażniku.. a pokonuje dośc spore trasy i dlatego niedojrzenie silnika raczej wykluczam
Co to jest żona i teściowa w samochodzie?
Zestaw głośnomówiący!
Zestaw głośnomówiący!
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
Re: Zółty osad przy korku Oleju
Normalne zjawisko o tej porze roku i pachnie olejem z wodą - innych "zapachów" nie ma.pendzel_3 pisze:Witam od jakiegoś czasu zauważyłem ze w moim mk4 2.0 zbiera sie zółty osad przy korku wlewu oleju.. czym to pachnie? bo kiedyś obiło mi sie to o uszy ze nie niezbyt dobry znak
silnik bierze mi troche oleju (300ml\1000km) przy czym w ASO mówili mi ze to norma..dla tego silnika
Zużycie oleju - stanowczo za wysokie - daje to na 10kkm 3 litry.
ASO "spusciło" Cię...
Potrzeba określić przyczyny.
mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...
według insytrukcji i informacji uzyskanych w ASO dopuszczalne zużycie oleju wynosi 1litr na 1000km (to jest dopiero porażka),
żółtawy osad pod korkiem wlewu oleju -problem z wodą mieszającą sie z olejem.
jest kilka przyczyn -najpoważniejsza to nieszczelność w układzie chłodzenia, płyn chłodniczy przecieka gdzieś do oleju -musisz sprawdzać stan płynu chłodniczego, jesli go ubywa to jest problem -najprawdopodobniej uszczelka pod głowicą.
inną przyczyną jest wykraplanie sie wody w rurze odmy (szczególnie w niskich temperaturach) do tego dochodzą krótkie dystanse i niedogrzanie motoru. ale powiem ci że możesz przejechać i 100km i maź będzie pod korkiem -ale to może być związane z nieszczelnością samego korka wlewu oleju -gumka która jest zamontowana pod korkiem z czasem parcieje i wilgoć jest "zasysana" pod korek. wystarczy wymienić gumkę albo podgiąć trochę blaszki utrzymujące korek we wlewie.
ale ten osad nie jest jakąś nienormalną sprawą w silnikach VW.
żółtawy osad pod korkiem wlewu oleju -problem z wodą mieszającą sie z olejem.
jest kilka przyczyn -najpoważniejsza to nieszczelność w układzie chłodzenia, płyn chłodniczy przecieka gdzieś do oleju -musisz sprawdzać stan płynu chłodniczego, jesli go ubywa to jest problem -najprawdopodobniej uszczelka pod głowicą.
inną przyczyną jest wykraplanie sie wody w rurze odmy (szczególnie w niskich temperaturach) do tego dochodzą krótkie dystanse i niedogrzanie motoru. ale powiem ci że możesz przejechać i 100km i maź będzie pod korkiem -ale to może być związane z nieszczelnością samego korka wlewu oleju -gumka która jest zamontowana pod korkiem z czasem parcieje i wilgoć jest "zasysana" pod korek. wystarczy wymienić gumkę albo podgiąć trochę blaszki utrzymujące korek we wlewie.
ale ten osad nie jest jakąś nienormalną sprawą w silnikach VW.
1l/1000 km to zajeb...... dużo, czyli od wymiany do wymiany 15 litrów . Te ich normy są czasami śmieszne.hauer pisze:według insytrukcji i informacji uzyskanych w ASO dopuszczalne zużycie oleju wynosi 1litr na 1000km (to jest dopiero porażka),
żółtawy osad pod korkiem wlewu oleju -problem z wodą mieszającą sie z olejem.
jest kilka przyczyn -najpoważniejsza to nieszczelność w układzie chłodzenia, płyn chłodniczy przecieka gdzieś do oleju -musisz sprawdzać stan płynu chłodniczego, jesli go ubywa to jest problem -najprawdopodobniej uszczelka pod głowicą.
inną przyczyną jest wykraplanie sie wody w rurze odmy (szczególnie w niskich temperaturach) do tego dochodzą krótkie dystanse i niedogrzanie motoru. ale powiem ci że możesz przejechać i 100km i maź będzie pod korkiem -ale to może być związane z nieszczelnością samego korka wlewu oleju -gumka która jest zamontowana pod korkiem z czasem parcieje i wilgoć jest "zasysana" pod korek. wystarczy wymienić gumkę albo podgiąć trochę blaszki utrzymujące korek we wlewie.
ale ten osad nie jest jakąś nienormalną sprawą w silnikach VW.
A czy latem robi ci się taki nalot na korku - pewnie NIE
Zimą to logiczne, podczas jazdy na krótkich dystansach olej się nie rozgrzeje dobrze i miesza się z para wodną i powstaje nalot.
No chyba że uszczelka głowicy przepuszcza - tak bynajmniej było u mnie, sama wymiana uszczelniaczy nie pomoże
Pozdro
MK3 - było
Megane - było
S 40 - jest
Megane - było
S 40 - jest
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 213 gości