olej
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
olej
witam,mój vw pobiera sobie od niedawna olej w ilości ok200ml/1000km.niby nie dużo ale odczówam dyskomfort ponieważ moje poprzednie vw niepobierały nic.i tu moje pytanko czy wystarczy wymienic uszczelniacze czy to jakaś inna grubsza sprawa?ciśnienia ma dobre
Ostatnio zmieniony wt kwie 06, 2010 21:37 przez vwejowy, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
cisnienie przydaloby sie zmierzyc na zimnym i na cieplym dla porownania
mialem jettke ktora brala olej, ok 700ml, po zmianie oleju na castrola- nie pamietam nazwy, chyba high milage, specjalny olej do samochodow z duzym przebiegiem splanie oleju spadlo do 400ml
Jak poszla uszczelka pod glowica dalem nowe ierscienie i nowe szczelniacze i od wymiany do wymiany nie bylo potrzeby dolewania oleju
mialem jettke ktora brala olej, ok 700ml, po zmianie oleju na castrola- nie pamietam nazwy, chyba high milage, specjalny olej do samochodow z duzym przebiegiem splanie oleju spadlo do 400ml
Jak poszla uszczelka pod glowica dalem nowe ierscienie i nowe szczelniacze i od wymiany do wymiany nie bylo potrzeby dolewania oleju
Re: bierze olej
Przepraszam. Co to za wartosci sa te: 10,13, 11.5, 12 ? oczywiscie cisnienie ale na tłokach? Cisnienie OLEJU jeszcze zmierz na zimnym, na ciepłym, na "biegu jałowym" oraz po dodaniu gazu do np 3 tys obrotów, 4 badania lacznie, wróc tutaj z liczbami i zobaczymy..vwejowy pisze:witam,mój vw pobiera sobie od niedawna olej w ilości ok 400ml/1000km.niby nie dużo ale odczówam dyskomfort ponieważ moje poprzednie vw niepobierały nic.i tu moje pytanko czy wystarczy wymienic uszczelniacze czy to jakaś inna grubsza sprawa?ciśnienia były mierzone:10 , 13 , 11.5 , 12.dodam ze furka ma juz 300 tys km najechane.olej to mobil mineralny.pozdrawiam

Ostatnio zmieniony sob lis 21, 2009 10:48 przez Vii, łącznie zmieniany 4 razy.
vwejowy pisze:tak mi mechanior pomierzył i takie mi podał wartosci
kolego popros go rzeby jeszcze raz ci zmierzyl cisnienie a takze zrobil ci probe olejowa,jezeli wyjdzie ci tak samo to kolego pierscionki masz do roboty.z byt duza roznice masz na poszczegolnych tłokach 10, 13 tu jest bardzo duza roznica jak dobrze pamietam roznica miedzy tłokami morze byc 0,5 ale dokładnie nie pamietam napewno nie duzo wiecej

[ Dodano: 21 Lis 2009 09:59 ]
vwejowy pisze:witam,mój vw pobiera sobie od niedawna olej w ilości ok 400ml/1000km.niby nie dużo ale odczówam dyskomfort ponieważ moje poprzednie vw niepobierały nic.i tu moje pytanko czy wystarczy wymienic uszczelniacze czy to jakaś inna grubsza sprawa?ciśnienia były mierzone:10 , 13 , 11.5 , 12.dodam ze furka ma juz 300 tys km najechane.olej to mobil mineralny.pozdrawiam
wartosc MIN sprezania 10 a MAX 15 wiec zywotnosc pierwszego pierscionka ktorego podales 10 jest na wykonczeniu
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images44.fotosik.pl/241/73fd4b95b7dbdc5fmed.gif[/img][/url] www.chuligani.com
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Vii mozesz wytlumaczyc co da pomiar cisnienia oleju? Jak to sie ma do spalania oleju?
Rozumiem gdyby byl problem z palaca sie konrolka oleju ale w tej sytuacji nie kumam.
z checia sie dowiem bo wszystkiego jeszcze nie wiem
[ Dodano: 21 Lis 2009 10:09 ]
cisnienie na tlokach w normi to 10-15, minimum 7
niskie cisnienie nie swiadczy o stanie pirscieni
Moga byc nieszczelne gniazda zaworow, walnieta szczelka pod glowica, wyeksploatowny blok silnika - zbyt duza srednica tulei i wtedy nawt nowe pierscienie nic nie dadza a beda dobre, to samo przy porysowanych gladziach tulei
Rozumiem gdyby byl problem z palaca sie konrolka oleju ale w tej sytuacji nie kumam.
z checia sie dowiem bo wszystkiego jeszcze nie wiem
[ Dodano: 21 Lis 2009 10:09 ]
cisnienie na tlokach w normi to 10-15, minimum 7
niskie cisnienie nie swiadczy o stanie pirscieni
Moga byc nieszczelne gniazda zaworow, walnieta szczelka pod glowica, wyeksploatowny blok silnika - zbyt duza srednica tulei i wtedy nawt nowe pierscienie nic nie dadza a beda dobre, to samo przy porysowanych gladziach tulei
Ostatnio zmieniony sob lis 21, 2009 11:00 przez agrala, łącznie zmieniany 1 raz.
agrala pisze:Vii mozesz wytlumaczyc co da pomiar cisnienia oleju? Jak to sie ma do spalania oleju?
Rozumiem gdyby byl problem z palaca sie konrolka oleju ale w tej sytuacji nie kumam.
z checia sie dowiem bo wszystkiego jeszcze nie wiem
[ Dodano: 21 Lis 2009 10:09 ]
cisnienie na tlokach w normi to 10-15, minimum 7
niskie cisnienie nie swiadczy o stanie pirscieni
Moga byc nieszczelne gniazda zaworow, walnieta szczelka pod glowica, wyeksploatowny blok silnika - zbyt duza srednica tulei i wtedy nawt nowe pierscienie nic nie dadza a beda dobre, to samo przy porysowanych gladziach tulei
dlatego zalecam zrobic probe olejowa
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images44.fotosik.pl/241/73fd4b95b7dbdc5fmed.gif[/img][/url] www.chuligani.com
mysle ze juz sam wytłumaczyles sobie swoim editem takze dodanie czegokolwiek przeze mnie jest zbedne. Gdy niskie, za niskie to swiadczy wlasnie o pierśionkach jeden z dopuszczonych faktów przez Ciebie rowniezagrala pisze:Vii mozesz wytlumaczyc co da pomiar cisnienia oleju? Jak to sie ma do spalania oleju?
Rozumiem gdyby byl problem z palaca sie konrolka oleju ale w tej sytuacji nie kumam.
z checia sie dowiem bo wszystkiego jeszcze nie wiem
[ Dodano: 21 Lis 2009 10:09 ]
cisnienie na tlokach w normi to 10-15, minimum 7
niskie cisnienie nie swiadczy o stanie pirscieni
Moga byc nieszczelne gniazda zaworow, walnieta szczelka pod glowica, wyeksploatowny blok silnika - zbyt duza srednica tulei i wtedy nawt nowe pierscienie nic nie dadza a beda dobre, to samo przy porysowanych gladziach tulei

Ostatnio zmieniony sob lis 21, 2009 11:19 przez Vii, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mistrz KieroVWnicy
- Posty: 4119
- Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
tu bym sie nie zgodzilwolny83 pisze: kolego popros go rzeby jeszcze raz ci zmierzyl cisnienie a takze zrobil ci probe olejowa,jezeli wyjdzie ci tak samo to kolego pierscionki masz do roboty.
http://www.ceramizer.pl/content/view/37/74/
Re: bierze olej
vwejowy pisze:witam,mój vw pobiera sobie od niedawna olej w ilości ok 400ml/1000km.niby nie dużo ale odczówam dyskomfort ponieważ moje poprzednie vw niepobierały nic.i tu moje pytanko czy wystarczy wymienic uszczelniacze czy to jakaś inna grubsza sprawa?ciśnienia były mierzone:10 , 13 , 11.5 , 12.dodam ze furka ma juz 300 tys km najechane.olej to mobil mineralny.pozdrawiam
tak jak ci napisalem podjedz do mechanika i powiedz mu zeby jeszcze raz ci zrobil pomiar cisnienia,a takze dodatkowo probe olejowa i wtedy zapadnie decyzja co jest powodem spalania oleju
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images44.fotosik.pl/241/73fd4b95b7dbdc5fmed.gif[/img][/url] www.chuligani.com
agrala pisze:tu bym sie nie zgodzilwolny83 pisze: kolego popros go rzeby jeszcze raz ci zmierzyl cisnienie a takze zrobil ci probe olejowa,jezeli wyjdzie ci tak samo to kolego pierscionki masz do roboty.
http://www.ceramizer.pl/content/view/37/74/
rozumiem cie ale nie ma innego wyjscia,chyba ze najlepiej by było rozebrac silnik na drobny mak i wtedy bedzie wiedzial na 100% co jest powodem spalania oleju,a my tylko morzemy sobie gdybac co morze byc powodem
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images44.fotosik.pl/241/73fd4b95b7dbdc5fmed.gif[/img][/url] www.chuligani.com
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 87 gości