olej

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

vwejowy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob lis 21, 2009 09:38
Lokalizacja: pmi

olej

Post autor: vwejowy » sob lis 21, 2009 10:02

witam,mój vw pobiera sobie od niedawna olej w ilości ok200ml/1000km.niby nie dużo ale odczówam dyskomfort ponieważ moje poprzednie vw niepobierały nic.i tu moje pytanko czy wystarczy wymienic uszczelniacze czy to jakaś inna grubsza sprawa?ciśnienia ma dobre
Ostatnio zmieniony wt kwie 06, 2010 21:37 przez vwejowy, łącznie zmieniany 1 raz.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » sob lis 21, 2009 10:14

cisnienie przydaloby sie zmierzyc na zimnym i na cieplym dla porownania
mialem jettke ktora brala olej, ok 700ml, po zmianie oleju na castrola- nie pamietam nazwy, chyba high milage, specjalny olej do samochodow z duzym przebiegiem splanie oleju spadlo do 400ml
Jak poszla uszczelka pod glowica dalem nowe ierscienie i nowe szczelniacze i od wymiany do wymiany nie bylo potrzeby dolewania oleju



Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Re: bierze olej

Post autor: Vii » sob lis 21, 2009 10:41

vwejowy pisze:witam,mój vw pobiera sobie od niedawna olej w ilości ok 400ml/1000km.niby nie dużo ale odczówam dyskomfort ponieważ moje poprzednie vw niepobierały nic.i tu moje pytanko czy wystarczy wymienic uszczelniacze czy to jakaś inna grubsza sprawa?ciśnienia były mierzone:10 , 13 , 11.5 , 12.dodam ze furka ma juz 300 tys km najechane.olej to mobil mineralny.pozdrawiam
Przepraszam. Co to za wartosci sa te: 10,13, 11.5, 12 ? oczywiscie cisnienie ale na tłokach? Cisnienie OLEJU jeszcze zmierz na zimnym, na ciepłym, na "biegu jałowym" oraz po dodaniu gazu do np 3 tys obrotów, 4 badania lacznie, wróc tutaj z liczbami i zobaczymy.. :grin:
Ostatnio zmieniony sob lis 21, 2009 10:48 przez Vii, łącznie zmieniany 4 razy.



vwejowy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob lis 21, 2009 09:38
Lokalizacja: pmi

Post autor: vwejowy » sob lis 21, 2009 10:46

tak mi mechanior pomierzył i takie mi podał wartosci



Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Vii » sob lis 21, 2009 10:50

vwejowy pisze:tak mi mechanior pomierzył i takie mi podał wartosci
wszystko ok.. poproś jeszcze o pomiar cisnienia oleju, tutaj beda mniejsze liczby ktore wiele powiedza..



Awatar użytkownika
wolny83
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 16:17
Lokalizacja: sląsk -SO-

Post autor: wolny83 » sob lis 21, 2009 10:52

vwejowy pisze:tak mi mechanior pomierzył i takie mi podał wartosci


kolego popros go rzeby jeszcze raz ci zmierzyl cisnienie a takze zrobil ci probe olejowa,jezeli wyjdzie ci tak samo to kolego pierscionki masz do roboty.z byt duza roznice masz na poszczegolnych tłokach 10, 13 tu jest bardzo duza roznica jak dobrze pamietam roznica miedzy tłokami morze byc 0,5 ale dokładnie nie pamietam napewno nie duzo wiecej :D

[ Dodano: 21 Lis 2009 09:59 ]
vwejowy pisze:witam,mój vw pobiera sobie od niedawna olej w ilości ok 400ml/1000km.niby nie dużo ale odczówam dyskomfort ponieważ moje poprzednie vw niepobierały nic.i tu moje pytanko czy wystarczy wymienic uszczelniacze czy to jakaś inna grubsza sprawa?ciśnienia były mierzone:10 , 13 , 11.5 , 12.dodam ze furka ma juz 300 tys km najechane.olej to mobil mineralny.pozdrawiam


wartosc MIN sprezania 10 a MAX 15 wiec zywotnosc pierwszego pierscionka ktorego podales 10 jest na wykonczeniu


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images44.fotosik.pl/241/73fd4b95b7dbdc5fmed.gif[/img][/url] www.chuligani.com

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » sob lis 21, 2009 11:00

Vii mozesz wytlumaczyc co da pomiar cisnienia oleju? Jak to sie ma do spalania oleju?
Rozumiem gdyby byl problem z palaca sie konrolka oleju ale w tej sytuacji nie kumam.
z checia sie dowiem bo wszystkiego jeszcze nie wiem

[ Dodano: 21 Lis 2009 10:09 ]
cisnienie na tlokach w normi to 10-15, minimum 7
niskie cisnienie nie swiadczy o stanie pirscieni
Moga byc nieszczelne gniazda zaworow, walnieta szczelka pod glowica, wyeksploatowny blok silnika - zbyt duza srednica tulei i wtedy nawt nowe pierscienie nic nie dadza a beda dobre, to samo przy porysowanych gladziach tulei
Ostatnio zmieniony sob lis 21, 2009 11:00 przez agrala, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
wolny83
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 16:17
Lokalizacja: sląsk -SO-

Post autor: wolny83 » sob lis 21, 2009 11:15

agrala pisze:Vii mozesz wytlumaczyc co da pomiar cisnienia oleju? Jak to sie ma do spalania oleju?
Rozumiem gdyby byl problem z palaca sie konrolka oleju ale w tej sytuacji nie kumam.
z checia sie dowiem bo wszystkiego jeszcze nie wiem

[ Dodano: 21 Lis 2009 10:09 ]
cisnienie na tlokach w normi to 10-15, minimum 7
niskie cisnienie nie swiadczy o stanie pirscieni
Moga byc nieszczelne gniazda zaworow, walnieta szczelka pod glowica, wyeksploatowny blok silnika - zbyt duza srednica tulei i wtedy nawt nowe pierscienie nic nie dadza a beda dobre, to samo przy porysowanych gladziach tulei


dlatego zalecam zrobic probe olejowa


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images44.fotosik.pl/241/73fd4b95b7dbdc5fmed.gif[/img][/url] www.chuligani.com

Vii
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 978
Rejestracja: śr paź 21, 2009 13:54
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: Vii » sob lis 21, 2009 11:16

agrala pisze:Vii mozesz wytlumaczyc co da pomiar cisnienia oleju? Jak to sie ma do spalania oleju?
Rozumiem gdyby byl problem z palaca sie konrolka oleju ale w tej sytuacji nie kumam.
z checia sie dowiem bo wszystkiego jeszcze nie wiem

[ Dodano: 21 Lis 2009 10:09 ]
cisnienie na tlokach w normi to 10-15, minimum 7
niskie cisnienie nie swiadczy o stanie pirscieni
Moga byc nieszczelne gniazda zaworow, walnieta szczelka pod glowica, wyeksploatowny blok silnika - zbyt duza srednica tulei i wtedy nawt nowe pierscienie nic nie dadza a beda dobre, to samo przy porysowanych gladziach tulei
mysle ze juz sam wytłumaczyles sobie swoim editem takze dodanie czegokolwiek przeze mnie jest zbedne. Gdy niskie, za niskie to swiadczy wlasnie o pierśionkach jeden z dopuszczonych faktów przez Ciebie rowniez ;) proba olejowa jest opcja ! bo sprawdzi pierscienie i ewentualnie wykluczy
Ostatnio zmieniony sob lis 21, 2009 11:19 przez Vii, łącznie zmieniany 1 raz.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » sob lis 21, 2009 11:19

wolny83 pisze: kolego popros go rzeby jeszcze raz ci zmierzyl cisnienie a takze zrobil ci probe olejowa,jezeli wyjdzie ci tak samo to kolego pierscionki masz do roboty.
tu bym sie nie zgodzil
http://www.ceramizer.pl/content/view/37/74/



Awatar użytkownika
wolny83
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 16:17
Lokalizacja: sląsk -SO-

Re: bierze olej

Post autor: wolny83 » sob lis 21, 2009 11:21

vwejowy pisze:witam,mój vw pobiera sobie od niedawna olej w ilości ok 400ml/1000km.niby nie dużo ale odczówam dyskomfort ponieważ moje poprzednie vw niepobierały nic.i tu moje pytanko czy wystarczy wymienic uszczelniacze czy to jakaś inna grubsza sprawa?ciśnienia były mierzone:10 , 13 , 11.5 , 12.dodam ze furka ma juz 300 tys km najechane.olej to mobil mineralny.pozdrawiam


tak jak ci napisalem podjedz do mechanika i powiedz mu zeby jeszcze raz ci zrobil pomiar cisnienia,a takze dodatkowo probe olejowa i wtedy zapadnie decyzja co jest powodem spalania oleju


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images44.fotosik.pl/241/73fd4b95b7dbdc5fmed.gif[/img][/url] www.chuligani.com

agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » sob lis 21, 2009 11:24

Vii jednak prosze o wytlumaczenie bo i tak nie kumam - co ma cisnienie oleju do brania oleju



Awatar użytkownika
wolny83
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 234
Rejestracja: ndz mar 08, 2009 16:17
Lokalizacja: sląsk -SO-

Post autor: wolny83 » sob lis 21, 2009 11:26

agrala pisze:
wolny83 pisze: kolego popros go rzeby jeszcze raz ci zmierzyl cisnienie a takze zrobil ci probe olejowa,jezeli wyjdzie ci tak samo to kolego pierscionki masz do roboty.
tu bym sie nie zgodzil
http://www.ceramizer.pl/content/view/37/74/


rozumiem cie ale nie ma innego wyjscia,chyba ze najlepiej by było rozebrac silnik na drobny mak i wtedy bedzie wiedzial na 100% co jest powodem spalania oleju,a my tylko morzemy sobie gdybac co morze byc powodem


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images44.fotosik.pl/241/73fd4b95b7dbdc5fmed.gif[/img][/url] www.chuligani.com

vwejowy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob lis 21, 2009 09:38
Lokalizacja: pmi

Post autor: vwejowy » sob lis 21, 2009 11:32

ok dziekuje za cenne wskazówki,jak tylko znajde czas to podjade do mechaniora zeby mi sprawdził te ciśnienie.rozważam wymiane silnika tylko ze z tym to nigdy niewiadomo na jaki sie trafi.a opłaca sie robic kapitalke?jaki jest+/- koszt takiej zabawy,ktoś wie może?



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 87 gości